Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akupunktio ja vyöhyketerapia, kristityt?

Vierailija
11.08.2022 |

Olen käynyt akupunktiossa sekä vyöhyketerapiassa saamassa helpotusta vaivaani. Apua olen saanut vaihtelevasti. Lähinnä syvän rentoutumisen kautta.

Nyt olen kuitenkin alkanut pohtia asiaa uskonnon kannalta. Aiemmin en tule edes tullut ajatelleeksi. Itselleni on selkeää että esim energiahoidot ja reikihoidot eivät olisi oma juttuni, mutta sitä en ole tullut miettineeksi mihin akupunktio ja vyöhykehoito pohjautuvat.

Mutta mitä mieltä olette noista kahdesta?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku henki (hyvätai paha) minuun tarttuu, niin eikö minun itseni pidä hyväksyä se henki sisälleni? Kukaan ei minuun pääse, ellen itse anna sen tulla.

Ja henki on energiaa. Energia kulkee. Miksi se paha henki ei sitten tartu ohikulkiessa?

Jos pahan hengen tarttuminen vaatii kosketuksen, miksi se vaatisi tietyn kohdan kosketuksen, miksi se ei tarttuisi ohimennen hipaisemalla?

Vierailija
22/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty puhuu kielillä, ajaa ulos pahoja henkiä, on kalkkarokäärmeenlumoojana, rukoilee Jeesukselta get out of jail cardia jotta pääsee taivaaseen, rukoilee järkeä päättäjille ja ihmeparantaa rukoiluilla.

Menee sitten Vauvaan ja puhuu ankarasti hoitomuodoista jotka eivät olleet Pietarin keksimiä.

👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että mietit tällaista asiaa, kertoo siitä, että sielunvihollinen on onnistunut istuttamaan sinuun henkivaltojen ja epäilyksen siemenen. Portit on avattu, ja olet antanut luvan pahoille hengille. Näin ovelasti se paholainen johdattaa ihmisiä pois Jumalan luota.

Vierailija
24/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo se, että mietit tällaista asiaa, kertoo siitä, että sielunvihollinen on onnistunut istuttamaan sinuun henkivaltojen ja epäilyksen siemenen. Portit on avattu, ja olet antanut luvan pahoille hengille. Näin ovelasti se paholainen johdattaa ihmisiä pois Jumalan luota.

Tämähän on henkistä väkivaltaa.

Syyllistetään ajatuksista, vaikka ajatukset ovat vain ajatuksia, eikä niillä ole mitään voimaa. Sitten pelotellaan ja järkytetään pelottelun kautta toisen mielenrauhaa. Lopuksi gaslightataan kertomalla, että kyse on oveluudesta, ja sinä et vain sitä ymmärrä. Lopputuloksena saadaan ihminen häpeämään, mitä hän on mennyt tekemään.

Tunnistan kaavan, koska olin naimisissa narskun kanssa.

Vierailija
25/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin jossain "vyöhyketerapia kirjassa" silmien ja maksan yhteyttä, "joulu ihmeen sama kanava", tuntui niin tyhmältä. Vuosia myöhemmin isälläni oli verkkokalvolla syöpä joka hoidettiin, lääkäri kuitenkin sanoi, että tyypillisesti silmien alueen syövät aiheuttavat myöhemmin syövän maksassa.

Isäni kuoli maksasyöpään kolme vuotta sitten.

Ajattelen nykyään, että on paljon asioita joita en ymmärrä, on tervettä kyseenalaistaa ja tutkia niitä, mutta itselleen vaikeiden asioiden olemassa olon kieltäminen on merkki näköalattomuudesta.

Vierailija
27/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin jossain "vyöhyketerapia kirjassa" silmien ja maksan yhteyttä, "joulu ihmeen sama kanava", tuntui niin tyhmältä. Vuosia myöhemmin isälläni oli verkkokalvolla syöpä joka hoidettiin, lääkäri kuitenkin sanoi, että tyypillisesti silmien alueen syövät aiheuttavat myöhemmin syövän maksassa.

Isäni kuoli maksasyöpään kolme vuotta sitten.

Ajattelen nykyään, että on paljon asioita joita en ymmärrä, on tervettä kyseenalaistaa ja tutkia niitä, mutta itselleen vaikeiden asioiden olemassa olon kieltäminen on merkki näköalattomuudesta.

Joku ei joulu, tekstin automaattinen korjaus on myös asia mitä en ymmärrä, oikein kirjoitetut sanat muuttuvat, virheet jäävät. Jotai New Age touhua?

Vierailija
28/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. . . pohdin nyt et onko siinä ristiriitaa et uskoo Jeesukseen ja käy näissä mainitsemissani hoidoissa.

Miten AIKUISELLA ihmisellä voi olla uskonto, jossa epäillään onko joku hoito, joka auttaa tai saattaisi ehkä auttaa - mikä hyvänsä hoito, vaikka päällä seisominen tai yhdellä jalalla hyppely tai jalat tyynyllä nukkuminen - jotenkin pahasta? Onko Jeesuksen sanoman ydin mielestäsi se, mikä kaikki on kiellettyä? Hyvä luoja, oletpa sinä todella kieroon kasvanut!

Kiitos diagnoosista. En tiennyt ettei ihminen saa pohtia asioita.

Vierailija
29/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kovin pahana, mutta en myöskään usko noihin. Olen kokeillut ja pitkäaikaista hyötyä ei ole näkyvissä. Rentoutukseen sopii hieronta, kylpy, sauna tai uiminen. Katson myös asmr-videoita.

Vierailija
30/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän kaltaiseen ajatukseen törmäsin aiemmin, ja aloin miettiä tätä asiaa tarkemmin. Tuntuu jotenkin rajulta. Eli tässä ajatuksessa ihminen on "menetetty" jos tietoisesti on hoitoihin mennyt. T. Aloittaja

Vierailija
31/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henki (hyvätai paha) minuun tarttuu, niin eikö minun itseni pidä hyväksyä se henki sisälleni? Kukaan ei minuun pääse, ellen itse anna sen tulla.

Ja henki on energiaa. Energia kulkee. Miksi se paha henki ei sitten tartu ohikulkiessa?

Jos pahan hengen tarttuminen vaatii kosketuksen, miksi se vaatisi tietyn kohdan kosketuksen, miksi se ei tarttuisi ohimennen hipaisemalla?

Ei se vaadi kosketusta, vaan syntiä.

Vierailija
32/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akupunktio on kiinalaisiin uskomuksiin perustuvaa uskomushoitoa. Sen ajateltiin pitkään olevan todellista hoitoa, mutta kun testattiin neuloilla, jotka näyttivät ja tuntuivat akupunktioneuloilta (placebo) niin eroa oikeiden akupunktioneulojen käyttäen ei löytynytkään.

Vyöhyketerapia on puhdasta hömppää, kuten kristinuskokin.

Tota akupunktiota antaa suomessa ihan jotkut lääkäritkin. Eli uskoisin et joku todistettu apu siitä on.

Aivan. Se on vielä monilla tieteellisesti todistettuna hoitomuotona. Itsekin olin siinä käsityksessä, kunnes luin näistä aidoista kaksoissokkotutkimuksista, jossa akupunktio ei eronnut placebosta. Tehokasta placeboa se kyllä on.

Vierailija
33/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän kaltaiseen ajatukseen törmäsin aiemmin, ja aloin miettiä tätä asiaa tarkemmin. Tuntuu jotenkin rajulta. Eli tässä ajatuksessa ihminen on "menetetty" jos tietoisesti on hoitoihin mennyt. T. Aloittaja

Kukaan ihminen tai kristitty ei ole koskaan menetetty. Oletko kuullut synnintunnustuksesta ja synninpäästöstä? Jos olet uskossa, niin kannattaa kysyä Jumalalta, mitä mieltä hän on noista hoidoista. Itse ainakin koen saavani vastauksen lähes aina. Se tuntuu vahvana tuntemuksena, että tämä ei ole hyvä juttu tai tämä on ok ja antaa rauhaa.

Vierailija
34/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syntiä? Mistä tiedät, attä akupunktio on syntiä? Eihän siitä ole mainintaa Raamatussa.

Vierailija
35/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vyöhyketerapiassa. Koin nimenomaan rentouttavana. Terapeutti harrasti jotain hörhöjuttuja (henkinen kasvu ym) mutten niistä piitannut.

Mä myös pääsen tässä jotenkin aivan epätodellisen rentoon ja syvään tilaan. Mutta onko nää juuri jotain pahoja energioita?

Eikö ne oo sun omia energioita?

Vierailija
36/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akupunktio on kiinalaisiin uskomuksiin perustuvaa uskomushoitoa. Sen ajateltiin pitkään olevan todellista hoitoa, mutta kun testattiin neuloilla, jotka näyttivät ja tuntuivat akupunktioneuloilta (placebo) niin eroa oikeiden akupunktioneulojen käyttäen ei löytynytkään.

Tota akupunktiota antaa suomessa ihan jotkut lääkäritkin. Eli uskoisin et joku todistettu apu siitä on.

Aivan. Se on vielä monilla tieteellisesti todistettuna hoitomuotona. Itsekin olin siinä käsityksessä, kunnes luin näistä aidoista kaksoissokkotutkimuksista, jossa akupunktio ei eronnut placebosta. Tehokasta placeboa se kyllä on.

Lääkärit ei tee akupunktiota, vaan sitä muistuttavaa hoitoa, jossa pii työnnetään suoraan kipeään kohtaan. En nyt muista sen nimeä. Akupunktiossa tehdään niin, että jos varpaaseen sattuu niin tökätään piikki vaikka ohimolle.

Vierailija
37/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tulee autuaaksi omalla uskollaan. Jos jokin asia tuntuu auttavan niin mikäs siinä.

Kunhan ei vaan usko rokotuksiin?

Mites pikkulasten antroposofiset syöpähoidot?

Jehovan todistajien verensiirtokiellot?

Vierailija
38/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syntiä? Mistä tiedät, attä akupunktio on syntiä? Eihän siitä ole mainintaa Raamatussa.

Sanoinko, että akupunktio on syntiä? En.

Vierailija
39/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut akupunktiota fyssarilta. Hän laittoi neulan kohtaan, jossa tuntui lihaspatti. Kipu tuosta patista heijastui puoleen selkään. Neulan avulla patti hävisi ja kipu poistui. Miten se voi olla placeboa, jos on fyysinen todiste?

Vierailija
40/64 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko, että akupunktio on syntiä? En.

Oletin, koska puhut synnistä samassa ketjussa, missä puhutaan akupunktiosta.

No, mikä on syntiä?