Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni hakee sisältöä elämään työstä?

Vierailija
11.08.2022 |

Aika harva voi tehdä sellaista työtä, mistä oikeasti nauttii ja mitä tehdessä on tyytyväinen. Ilo elämään tulee kuitenkin useimmiten ihan muista asioista kuin työstä. Mielestäni on aika samantekevää, mitä työtä tekee vai tekeekö työtä lainkaan. Lähinnä työ on keino saada rahaa elämiseen.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan että työuskovaisten ihmisten arvomaailma on perustettu tyhjän päälle. Kun koneet tekee aina vaan enemmän töistä, niin hemmettiäkö niille ihmisille sitte pitäis? Antaa kaikille lapio ja joka toinen kaivamaan kuoppaa, ja joka toinen täyttämään sitä samaa kuoppaa?

Vierailija
42/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään työtä, jonka tekemisestä voisin nauttia. Jos esimerkiksi rakkaista harrastuksistani tulisi työ, niistäkin menisi varmasti kaikki ilo, kun niitä olisi "pakko" tehdä.

Niinhän siinä toki käy, mutta entä jos olisit oman työsi pomo? Voisit valikoida työt, jotka sinua kiinnostaa, ja sanella itsellesi työrytmin?

Silloin asia olisi toinen, jos saisin alusta asti itse päättää mitä tekisin ja missä tahdissa. Esimerkiksi kirjailijan työstä saattaisin pitää, mikäli minulla olisi täysin vapaat kädet tekemiseeni. Kuitenkin tiedän että harva pystyy elättämään itsensä kirjailijana, joten siinä sivussa olisi jälleen pakko tehdä muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin työstä kuin selfieistä sisältöä, minun kohdallani näin.

Vierailija
44/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 8 tuntia päivässä ja 5 päivää viikossa hakee elämässään vain pelkkää rahaa, niin onhan se aika surkeaa.

No jaa. Eliöiden elämä täällä maapallolla on yleensä sellaista, että merkittävä osa ajasta menee ruoan, pesäpaikan tms. hankinnan parissa. Ihmisillä tämä yhteys oli niin suora viimeksi metsästäjä-keräilijäaikoina, ja tuskin silloin kukaan olisi keksinyt sanoa: onhan se aika surkeaa kun menee tunteja päivässä ruoan hankinnan parissa. Se oli normaalia elämää, niin kuin muutkin eläimet elää. Ihmisistä useimmilla nykyään toki epäsuoraa eli tienataan rahaa, jolla sitten ostetaan niitä muiden kasvattamia elintarvikkeita. Mutta ei sen tarvitse olla sen kurjempaa kuin se että petojen täytyy metsästää tai lehmien laiduntaa elääkseen. Osa elämää, jos ei ota sellaista asennetta että se on erityisen kurjaa ja pitäisi olla hienompaa.

Itse asiassa alkuasukkaat käytti vain muutamia tunteja päivästään varsinaisten töiden tekoon ja saalit yms oli koko yhteisön yhteisiä. He elivät tavallaan alkeellisessa kommunismissa.

Nykyään sinä painat 8-12h päivässä niska limassa, että joku joku sinua "tärkeämpi" voi kerätä työpanoksesi hedelmät suurimmilta osin ja elää luxus elämäänsä. Tämä taas on kapitalismin ihanuutta, joka on menestynyt pitkälti riistämällä työvoimaa halpatyövoiman maissa sekä tuhoamalla luontoa ympäri maapalloa.

Milloinkohan keksitään se vielä kehittyneempi ja oikeudenmukaisempi talousjärjestelmä? Mikä motivoisi yhä tekemään töitä, mutta jakaisi työn hedelmät tasaisemmin kaikille.

Vierailija
45/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on sentään sellainen työ mikä ei vaadi minkäänlaista panostusta, eikä aiheuta stressiä ja voin tehdä sitä osa-aikaisena ja pärjään silti kohtalaisesti. Progressiivinen verotus auttaa osaltaan, verottaja tavallaan maksaa osan palkasta.

Vierailija
46/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen halunnut ammatin joka olisi intohimo tai edes miellyttävää.

Jos olisi niin hyväpalkkainen työ että vapaalla voisi tehdä mitä haluaa, ehkä sietäisi tylsää työtäkin 8h päivässä.

Vierailija
47/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 8 tuntia päivässä ja 5 päivää viikossa hakee elämässään vain pelkkää rahaa, niin onhan se aika surkeaa.

No jaa. Eliöiden elämä täällä maapallolla on yleensä sellaista, että merkittävä osa ajasta menee ruoan, pesäpaikan tms. hankinnan parissa. Ihmisillä tämä yhteys oli niin suora viimeksi metsästäjä-keräilijäaikoina, ja tuskin silloin kukaan olisi keksinyt sanoa: onhan se aika surkeaa kun menee tunteja päivässä ruoan hankinnan parissa. Se oli normaalia elämää, niin kuin muutkin eläimet elää. Ihmisistä useimmilla nykyään toki epäsuoraa eli tienataan rahaa, jolla sitten ostetaan niitä muiden kasvattamia elintarvikkeita. Mutta ei sen tarvitse olla sen kurjempaa kuin se että petojen täytyy metsästää tai lehmien laiduntaa elääkseen. Osa elämää, jos ei ota sellaista asennetta että se on erityisen kurjaa ja pitäisi olla hienompaa.

Niin metsästäjä-keräilijöillä kuin maaorjillakin oli huomattavasti enemmän vapaa-aikaa kuin tyypillisellä konttorirotalla. 

Vierailija
48/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan sisältöä mm. kalastuksesta, treenaaminesta, lukemisesta ja koodaamisesta. Työstä valitettavasti en.

Vierailija
49/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys ap. Suomalaiset on luterilaisella etiikalla varustettuja työn orjia, jotka myyvät vaikka lapsensa kunhan pääsevät tekemään kiltisti töitä. Onneksi on poikkeuksia ja rohkeitakin tarinoita kuulee.

kiitos

Vierailija
50/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien ei tarvitsekaan tehdä paskaduunia.

Jahas. Joillain on tainnut pissa nousta päähän.

Vierailija
51/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sille muulle ilolle ei töiden jälkeen riitä enää juurikaan aikaa tai energiaa...? Yhtä hyvinhän siis voi satsata duunin painamiseen kun ei kuitenkaan muuhun riitä enää paukut.

Vierailija
52/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistään muustako ei voi löytää sisältöä, työ tai selfiet?

Vierailija
53/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heittelen levyjä koneeseen ja painan nappia. Eihän tuollaisesti mitenkään voi saada elämäänsä sisältöä, mutta onneksi väliajalla ehtii kuuntelemaan podcasteja, lukemaan ja naputtamaan läppäriä.

Vierailija
54/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina hienoa, jos vapaa-aika on antoisaa, mutta miksi sen lisäksi ei tekisi myös mielekästä työtä? Ei hyvä työpaikka ole mitenkään pois vapaa-ajan huveista. Päin vastoin, paremmalla palkalla voi panostaa enemmän vapaa-aikaankin.

Juuri näin. Hyvä palkka mahdollistaa vapaa-ajanviettomahdollisuudet aivan eri tavalla.

Parasta on kun työ on intohimo, josta maksetaan hyvin. Siihen tulisi pyrkiä.

Säälittää ihmiset, jotka elävät odottaen viikonloppua tai lomia. Kyllä arjesta pitää tehdä SE juttu.

Monellakin meistä joille työ ei ole kuin työtä, ei mikään intohimo, on hyvä palkka.

Eikä sitä nyt mitään viikonloppua tai lomia tarvi odottaa, joka päivä voi tauoilla ja työpäivän jälkeen nauttia elämästä. 

Parasta onkin jos työ on intohimon kohde ja saa myös hyvää palkkaa. Sulla täyttyy toinen ehdoista.

Vierailija
55/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi jotkut etsii sisältöä elämäänsä työstä? Miksi jotkut etsii elämäänsä sisältöä toisista ihmisistä? Miksi jotkut etsii elämäänsä sisältöä pukkaamalla sitä elämää lisää maailmaan? Miksi jotkut etsivät elämäänsä sisältöä harrastuksista? Miksi jotkut hakevat elämäänsä sisältöä pummailusta? Miksi jotku hakevat sisältöä elämäänsä matkailusta? Miksi jotkut hakevat elämäänsä sisältöä eläimistä? Miksi jotkut hakevat elämäänsä sisältä viinakaupasta? Ruokakaupasta?

Niin. Onhan niitä tosin sellaisiakin, joilla ei ole sisältöä elämässä. Ehkä ap on yksi niistä?

Vierailija
56/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työ on kyllä ihan vaan työtä josta tienaa rahaa elämiseen. Mulla on kiva ammatti, mutta tällä hetkellä ei erityisen kiva työpaikka. Olen ihan tietoisesti valinnut työn, josta ns. työt ei tule kotiin. Kun työaika loppuu, elämä alkaa. Mulla on mielenkiintoinen ja inspiroiva elämä.

Vierailija
57/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Yleensä tällaisten aloitusten tekijät ovat nimenomaan paskaduuneissa, joissa ollaan vain, että sen neukkukuution vuokran saa maksettua. Harvempi kivassa työssä oleva tällaisia edes miettii.

Vierailija
58/58 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs paskaduunia sinä teet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme