Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin lopettanut, kuinka kauan sinulla kesti tottua alkottomuuteen

Vierailija
11.08.2022 |

Ja tavallaan unohtaa alkoholi? Ettet mene juhliin ILMAN ALKOHOLIA, vietä viikonloppua SELVINPÄIN, keksi VAIHTOEHTOISTA TEKEMISTÄ juomiselle?

Että elät vaan elämää eikä alkoholi enää käy mielessä minään vaihtoehtona tai puuttuvana asiana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään tottunut siihen täysin, vaikka olenkin ollut lähes täysin juomatta 1,5 vuotta. Juhlissa esim. syön hirveän paljon, kun en halua juoda, vaikka mieli tekisi.

Vierailija
2/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kauaa ole mennyt silloin kun olen ollut kuukausia juomatta, mutta juhliin/baariin en ole kertaakaan selvinpäin mennyt enkä varmaan tule ikinä menemäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vieläkään tottunut siihen täysin, vaikka olenkin ollut lähes täysin juomatta 1,5 vuotta. Juhlissa esim. syön hirveän paljon, kun en halua juoda, vaikka mieli tekisi.

Mitä muita asioita muutit elämässäsi raittiuden lisäksi vai muutitko mitään? Itse otin pitkän etäisyyden kavereihin joiden kanssa lähinnä vain juodaan. Olen tutkaillut vapaa-ajan tottumuksiani rehellisesti ja lopettanut sellaisten asioiden tekemisen jotka eivät ole selvinpäin hauskoja. Toisaalta olen löytänyt uutta hauskaa tekemistä mitä ei oikein voi tehdä humalassa. Ap

Vierailija
4/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita asioita muutit elämässäsi raittiuden lisäksi vai muutitko mitään? Itse otin pitkän etäisyyden kavereihin joiden kanssa lähinnä vain juodaan. Olen tutkaillut vapaa-ajan tottumuksiani rehellisesti ja lopettanut sellaisten asioiden tekemisen jotka eivät ole selvinpäin hauskoja. Toisaalta olen löytänyt uutta hauskaa tekemistä mitä ei oikein voi tehdä humalassa. Ap

Itsekin lopetin joidenkin sellaisten juttujen teon, jotka eivät tuntuneet samalta enää selvinpäin. Oma ongelmani oli se, että juomiseni oli humalahakuista ja join saadakseni hyvän olon, mutta onneksi elämäntilanteeni muuttui siten, että minun oli pakko lopettaa juominen ennen kuin oikeasti alkoholisoiduin. Itse join pääsääntöisesti yksin, ja vaikka lähipiiri tiesikin minun olevan jossakin määrin perso alkoholille, eivät hekään tiedä kuinka paljon join. Rehellisyyden nimissä on todettava, että välillä tämä juomattomuus on hyvin tylsää, mutta en myöskään halua enää palata vanhoihin tapoihini. Pari kertaa olen antanut itselleni luvan käyttää alkoholia, mutta niitä edeltäneinä päivinä henkinen vointini on ollut niin huono, että parempi olla kokonaan juomatta.

Vierailija
5/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin vuoden nyt juomatta, aiemmin olin viinillä nautiskelija. Tissuttelin ja join välillä enemmänkin. Tämä on vaatinut todella kovaa itsekuria. Lopetin koska viini alkoi olla kaikessa tekemisessä mukana, näkyi naamassa ja tuntui kropassa. Mielitekoja usein ja edelleen. Aivot toimivat paremmin nyt ja en näytä turvonneelta, joten yritän pitää siitä kiinni.

Vierailija
6/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin vuoden nyt juomatta, aiemmin olin viinillä nautiskelija. Tissuttelin ja join välillä enemmänkin. Tämä on vaatinut todella kovaa itsekuria. Lopetin koska viini alkoi olla kaikessa tekemisessä mukana, näkyi naamassa ja tuntui kropassa. Mielitekoja usein ja edelleen. Aivot toimivat paremmin nyt ja en näytä turvonneelta, joten yritän pitää siitä kiinni.

5kk ilman alkoholia. Myös vkoloppu/ravintola/muu erityistilanne -tyyppinen viinin tissuttelija. Ravintolaruoka ei enää tunnu maistuvan miltään - tunnelma puuttuu, kun ei ole viiniä kyljessä. Myös muu tekeminen tuntuu latistuneen. Lomakaan ei tuntunut lomalta.

Vierailija
7/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! Kuinka nopeasti muuten huomasit turvotuksen lähtevän?

Vierailija
8/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti siitä pääsi eroon mutta elämä muuttui täysin. Kaverit kaikkos joka ikinen. Tulee paljon lisää aikaa kun ei löhöä vkonloppuja krapulassa kaiket päivät. Terveys kiittää. Kannattaa aloittaa joku harrastus.

Vierailija
9/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uutta hauskaa teet? Vinkkejä kaipaan siis minäkin...

Vierailija
10/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vain hyvin harvoin. Juhlissa otan alkumaljan ja dinnereillä max. 2 x 12/16cl -> menen jo tuosta sen verran humalaan etten halua juoda enempää. Näin ollen keskimäärin tulee juotua tuo 1 tai 2 annosta kuukaudessa.

Onnekseni mulla on kavereita ja sukulaisia, jotka eivät myöskään juo joko ollenkaan tai tuon vähän tai vähemmänkin kuin minä. Niitäkin löytyy, jotka taas tykkäävät juoda enemmän ja mulle se on ok, jos se tuo heille iloa. Kaatokännejä ei taida ottaa enää kukaan.

Vierailija
11/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan paljon, melkein joka ilta lenkille itsekseen tai jonkun toisen kanssa tai menen jumppaan. Lisäksi kuuntelen musiikkia ja soitan pianoa, käyn soittotunneilla.

Tämän päälle on oma työ, mies ja lapset + kaverit, joten tekemistä riittää eikä tarvitse miettiä milloin joisi alkoholia tai mitä tekisi sen tilalla.

Vierailija
12/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin alkon ottamisen aamuyöllä 05 jälkeen. Mietin että pitäisikö sihauttaa kohta tölkki auki.

Vierailija
13/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon vain hyvin harvoin. Juhlissa otan alkumaljan ja dinnereillä max. 2 x 12/16cl -> menen jo tuosta sen verran humalaan etten halua juoda enempää. Näin ollen keskimäärin tulee juotua tuo 1 tai 2 annosta kuukaudessa.

Onnekseni mulla on kavereita ja sukulaisia, jotka eivät myöskään juo joko ollenkaan tai tuon vähän tai vähemmänkin kuin minä. Niitäkin löytyy, jotka taas tykkäävät juoda enemmän ja mulle se on ok, jos se tuo heille iloa. Kaatokännejä ei taida ottaa enää kukaan.

Ja kerrot tämän tässä ketjussa meille miksi?

Vierailija
14/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 3 vuotta juomatta ja tylsäähän tämä elämä ilman alkoa edelleen on. Olen yrittänyt kaikenlaisia tekemisiä, mutta mikään ei ole tuntunut kivalta ilman viinaa. Esim. matkat, plääh, ihan tylsää. Harrastukset, ei jaksa innostua. Mutta mun on pakko olla juomatta koska on jo 22 vuoden dokaamisen takia maksakirroosi.

Vierailija
15/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut reilu puoli vuotta ilman. Aiemmin join säännöllisen epäsäännöllisesti humalahakuisesti 6-12 annosta illan aikana. Kesällä 1-2 xkuussa, talvella usein kuukausien tai puolen vuoden taukoja.

Ei ollut mitään ongelmaa alkoholin kanssa, paitsi jossain vaiheessa siitä alkoi tulla paha olo. Ei siis krapula (sitä en juurikaan ole potenut) vaan alkoi yököttää yhden siiderin/kossuvissyn/lonkeron jälkeen niin että toisesta lasillisesta en enää saanut puoliakaan alas.

Aluksi harmitti kovasti kun oli pakko lopettaa juominen ja joitain kertoja yritin väkisin juoda, vaihdoin eri juomiin jne mutta sama vaikutus oli kaikilla. Sitten tein päätöksen että en enää yritä, koska tulee vain paha mieli Lähteä viihteelle kovin odotuksin vain todetakseen tunnin päästä että sinne laukun pohjalle saa jäädä 5 kallista pulloa kuudesta ja olokin oli jo ällöttävä.

Tuntuuhan elämä pienemmältä etenkin näin kesäaikaan kun tuntuu tyhmältå istua terassilla kokiksen kanssa ja osallistua bileisiin vain puoliteholla. Lisäksi ärsyttää että tämä oma syy i juomattomuuteen ei ole se perinteisin. Ja kun ei tosiaan ollut sellaista isompa ongelmaa alkoholin kanssa aiemmin niin se varmaan ei auta hyväksymään alkoholittomuutta, vaikka se ola valinta onkin.

Vierailija
16/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisen 3-5 vuotta se kesti tottua, elikkä noin 15 vuotta sitten.

Vierailija
17/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä uutta hauskaa teet? Vinkkejä kaipaan siis minäkin...

Kaikenlaiset esitykset ja showt, kuten teatteri tai stand-up yms mitkä ei tapahdu tutuissa baareissa. Niissä toki voi juoda, mutta sen unohtaa helposti kun uppoutuu esitykseen. Elokuvateatterissa en ole tottunut juomaan. Hohtokeilaus ja -golfaus, myös mini- ja normigolf. Festarit on jees selvinpäin jos seurakaan ei juo. Olen huono ympäristöihminen, mutta otan yleensä auton alle ettei tule houkutuksia. Myös oma auto yöjunan tai -dösän sijaan tuntuu ansaitulta palkinnolta.

Vierailija
18/23 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostista

Vierailija
19/23 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika huolestuttavalta nää kommentit, että elämä on tylsää ilman alkoa. Ollaan nyt oltu viikko juomatta kun poikaystävä kertoi että on huolissaan omasta juomisesta, ja noh tylsäähän tää on. Py ihan todella tylsistynyt. Aika hurjaa ajatella jos se ei tosta koskaan ryhdisty ja elämä on tylsää aina ilman alkoa.

Vierailija
20/23 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ette juo holittomia juomia? Viiniä, siideriä, lonkeroa, drinkkejä. On paljon kelpo juomia holittominakin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä