Työkkäri, tekisi mieli ottaa lärvit.
Kuin seinälle olisi selittänyt että ei löydy riittävästi paikkoja. Luetteli jotakin paikkoja mihin ei ole koulutusta. Huokailin ei hel mille ihmiselle tämä puhelu yhdistyi. Kun sanoi työvoimapulan niin keskeytin. Miksei sitten palkata jos pula on? Tiedän etten ole läheskään ainoa työtön tällä seudulla.
En tiedä keneen pitää olla yhteydessä että siitä neljästä voi tinkiä? Tai lopetetaan leikkiminen ja siirretään suoraan karenssiin. Tämä jatkuva stressi siitä että tuleeko karenssi alkaa näköjään rassata aika pahasti.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla joillekin niin vaikeaa laittaa yksi työhakemus viikossa? Menee joku 15minuuttia aikaa. Tunnin saa ährättyä, jos kunnolla tekee ja etsii paikkaa, jota hakea.
Kyllä on aika vaikeaa laittaa niitä hakemuksia kun ei ole paikkaa mihin hakea.
Eikö siellä teidän kylällä ole yhtään kauppaa, kioskia, kirjastoa, päiväkotia, vanhainkotia, siivousfirmaa, kahvilaa, pikaruokapaikkaa..? Vai olisiko kuitenkin nimenä lorvikatarri? Minä, Korkeakoulutettu ihminen kävin tekemässä pari kuukautta töitä mäkkärissä, kun ei oman alan töitä löytynyt. Vaihtoehtona ei ole lusmuilla muiden kustannuksella.
2 kauppaa ja kirjasto on. Ei niihin kehtaa joka viikko hakea. Siivoustyötä näytti olevan 10h viikko ja sekin 42km päässä. Kahviloita sun muita ei täällä ole. Päiväkotiin minusta ei ole eikä vanhainkotiin ja sinne täytyy olla koulutus.
Ei tarvitse olla koulutusta, hoiva-apulaisen hommia voi tehdä ilman koulutustakin. Jokainen täysi-järkinen osaa pestä ihmisen ja ruokkia häntä. Saanko kysyä missä kunnassa asut, itse olen asunut nimittäin Lapin pikkukylissä ja ihan jokaisessa on jonkinlainen kahvila.
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.
Olet kyllä harvinaisen pihalla. Mitään hoiva-avustajia ei ole enää päiväkodeissa, tuskin vanhainkodeissakaan.
Kaupungeissa pääsee taatusti astiahuoltoon töihin ilman "astiahuolto"koulutusta heti ja ilman kokemusta. Loppu on itsestä kiinni. Jos aina luulee olevansa "liian" viisas ko. työhön, voi jäädä ns. tiiron osalle. Valinta on sinun. Astiahuollon palkka ei paljon kokin ansioita häpee. Nää on kai niin omituisia joillekin, nää tyät meinaan .Tyvestä puuhun jne...kaikkee onnee tyänhakuun, ja pilkku positiivisuutta kokemaasi kitkerään todellisuuteen!
Siirtykää sossun luukulle toimeentulotuen asiakkaaksi, kuten muutkin, jotka eivät halua hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla joillekin niin vaikeaa laittaa yksi työhakemus viikossa? Menee joku 15minuuttia aikaa. Tunnin saa ährättyä, jos kunnolla tekee ja etsii paikkaa, jota hakea.
Eikö siellä teidän kylällä ole yhtään kauppaa, kioskia, kirjastoa, päiväkotia, vanhainkotia, siivousfirmaa, kahvilaa, pikaruokapaikkaa..? Vai olisiko kuitenkin nimenä lorvikatarri? Minä, Korkeakoulutettu ihminen kävin tekemässä pari kuukautta töitä mäkkärissä, kun ei oman alan töitä löytynyt. Vaihtoehtona ei ole lusmuilla muiden kustannuksella.
2 kauppaa ja kirjasto on. Ei niihin kehtaa joka viikko hakea. Siivoustyötä näytti olevan 10h viikko ja sekin 42km päässä. Kahviloita sun muita ei täällä ole. Päiväkotiin minusta ei ole eikä vanhainkotiin ja sinne täytyy olla koulutus.
Ei tarvitse olla koulutusta, hoiva-apulaisen hommia voi tehdä ilman koulutustakin. Jokainen täysi-järkinen osaa pestä ihmisen ja ruokkia häntä. Saanko kysyä missä kunnassa asut, itse olen asunut nimittäin Lapin pikkukylissä ja ihan jokaisessa on jonkinlainen kahvila.
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.Olet kyllä harvinaisen pihalla. Mitään hoiva-avustajia ei ole enää päiväkodeissa, tuskin vanhainkodeissakaan.
Yhtä pihalla mitä muumioituneet demarien ja kokoomuksen äänestäjät. Voi tulla ikävä äänikato näille puolueille kun suuret ikäluokat siirtyy paremmille maille.
Postilla oli 200 työpaikkaa vapaana. Hain 3 kertaa mutta amiksen käynyt ei kelpaa niille töihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain työkkäristä lapun. Astioidenkäsittelykurssille 30.8.2022, Koulutus kestää 4 päivää ja pääsee töihin pesee astioita stadin ammattiosastolle.
Soitin tänää sinne ja olin vttttuuuuu oikeasti. Tämäkö on nyt se mun tulevaisuus. Astioidenkäsittelykurssi ja oikein saa 4 päivän koulutuksen. Sanoin sille naiselle luurissa tietkö, että taidan olla ihan viisas noihin touhuihin ja en nyt kehu itseäni tässä. Miten edes kehtaatte. En aio mennä ja sen tein selväksi. No, katotaan jotain muuta sitten.
Just joku valitti, että ei ole koulutusta, joten ei pääse töihin. No nyt olisi tarjolla koulutus ja työpaikka, mutta ei kelpaa.
Työttömät ei vaan halua töihin.
Korkeakoulutettuna ei tosiaan kannata tuhlata aikaa tuollaiseen koulutukseen tai työhön, saati muuttaa perusduunia tekemään toiselle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea asut kun siellä ei ole mitään muuta kuin kaksi kauppa, kirjasto ja autokorjaamo sekö lastentarha mihin et suostu menemään töihin?
Maaseudulla kaukana kaikesta.
En suostu menemään päiväkotiin? Sun mielestä sinne vaan mennään? Miksi muuten pitäisi mennä paikkaan mihin ei sovellu?Oletko itse päättänyt että et vain sovellu vai oletko käynyt oikein soveltuvuus testeissä? Oletko hakenut paikallisille maanviljeliöille apulaiseksi? Mikä tämä mystinen kunta on jossa ei ole yhtään mitään kun olen itse tarkoituksella kiertänyt ympäri Suomea mahdollisimman pienissä paikoissa mutta noin pienestä en ole kuullutkaan, ihan mielenkiinnosta kysyn että voin matkustaa katsomaan noin pientä paikkakuntaa
Kai mä nyt itse tiedän etten kestäisi hoitaa huutavia lapsia.
Saisin potkut heti.
Maatilan töihin minusta ei sairauden takia ole, muuten olisin niissä hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain työkkäristä lapun. Astioidenkäsittelykurssille 30.8.2022, Koulutus kestää 4 päivää ja pääsee töihin pesee astioita stadin ammattiosastolle.
Soitin tänää sinne ja olin vttttuuuuu oikeasti. Tämäkö on nyt se mun tulevaisuus. Astioidenkäsittelykurssi ja oikein saa 4 päivän koulutuksen. Sanoin sille naiselle luurissa tietkö, että taidan olla ihan viisas noihin touhuihin ja en nyt kehu itseäni tässä. Miten edes kehtaatte. En aio mennä ja sen tein selväksi. No, katotaan jotain muuta sitten.
Just joku valitti, että ei ole koulutusta, joten ei pääse töihin. No nyt olisi tarjolla koulutus ja työpaikka, mutta ei kelpaa.
Korkeakoulutettuna ei tosiaan kannata tuhlata aikaa tuollaiseen koulutukseen tai työhön, saati muuttaa perusduunia tekemään toiselle paikkakunnalle.
Parempi pysyä seuraavat 30 vuotta työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.Ei tuollaista työtä voi tehdä ilman koulutusta vaikka kuinka osaisi. Tuttava oli tehnyt vastaavaa työtä vuosia kunnes todettiin ettei käy enää koska koulutus puuttuu. Sellaista se on nykymaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi pysyä seuraavat 30 vuotta työttömänä.
Nuo eivät ole ainoat vaihtoehdot. Pelkkää koulutuksen hukkaa on ruveta pienipalkkaiseksi duunariksi yliopistokoulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin olet nähnyt oli 30 vuotiaita mäkkärissä töissä?
Työpaikka, tekis mieli tilata valmisruokaa. Mut se on liian kallista
Lämmitin sitten kasvispyöryköitä, kun en jaksa tehä mitään.