Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri, tekisi mieli ottaa lärvit.

Vierailija
11.08.2022 |

Kuin seinälle olisi selittänyt että ei löydy riittävästi paikkoja. Luetteli jotakin paikkoja mihin ei ole koulutusta. Huokailin ei hel mille ihmiselle tämä puhelu yhdistyi. Kun sanoi työvoimapulan niin keskeytin. Miksei sitten palkata jos pula on? Tiedän etten ole läheskään ainoa työtön tällä seudulla.

En tiedä keneen pitää olla yhteydessä että siitä neljästä voi tinkiä? Tai lopetetaan leikkiminen ja siirretään suoraan karenssiin. Tämä jatkuva stressi siitä että tuleeko karenssi alkaa näköjään rassata aika pahasti.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa, jolle työkkäri ei vieläkään ole soitellut ja tehnyt suunnitelmaa? Onnellinen tietysti tästä olen :D

Eipä itsellekään, kohta varmaan soittelevat jos edelliset merkit pitää paikkansa. Sitten pääsee tehtailemaan hakemuksia. Työnteko ei kiinnosta paskan vertaa, mutta jos joku järkevä työ kohtuupalkalla olis ni kai sitä vois vaikka perseestähän se on

Vierailija
42/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain työkkäristä lapun. Astioidenkäsittelykurssille 30.8.2022, Koulutus kestää 4 päivää ja pääsee töihin pesee astioita stadin ammattiosastolle.

Soitin tänää sinne ja olin vttttuuuuu oikeasti. Tämäkö on nyt se mun tulevaisuus. Astioidenkäsittelykurssi ja oikein saa 4 päivän koulutuksen. Sanoin sille naiselle luurissa tietkö, että taidan olla ihan viisas noihin touhuihin ja en nyt kehu itseäni tässä. Miten edes kehtaatte. En aio mennä ja sen tein selväksi. No, katotaan jotain muuta sitten.

Outo juttu, että työkkärin tiedoissa ei ole mitään tuollaisesta kurssista. Ei kai sinua ole huijattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet Helsinkiin. Sellaisia paikkoja joihin hakee satoja niin ei ole pelkoa tulla valituksi jos et tahdo muuttaa. Mutta sun on pakko hakea johonkin, ne on nyt säännöt. 

Vierailija
44/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas niille pöljille äänestäjille jotka uskoitte demarien valheita ja äänestitte nämä idiootit valtaan. Demareilla pitkä historia työttömien kiusaamisessa. Sipilän vanha malli oli parempi koska siinä ei ollut hakupakkoa eikä koskenut kausityöläisiä.

Vierailija
45/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa, jolle työkkäri ei vieläkään ole soitellut ja tehnyt suunnitelmaa? Onnellinen tietysti tästä olen :D

Eipä itsellekään, kohta varmaan soittelevat jos edelliset merkit pitää paikkansa. Sitten pääsee tehtailemaan hakemuksia. Työnteko ei kiinnosta paskan vertaa, mutta jos joku järkevä työ kohtuupalkalla olis ni kai sitä vois vaikka perseestähän se on

Minulla jokainen työpaikka on kuin avaisi biojäteastian: paska haisee. Työttömänä pitäisi totuttaa itsensä syömään biojätettä koska se on kuulemma parasta ravintoa.

Vierailija
46/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea asut kun siellä ei ole mitään muuta kuin kaksi kauppa, kirjasto ja autokorjaamo sekö lastentarha mihin et suostu menemään töihin?

Vierailija
47/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea asut kun siellä ei ole mitään muuta kuin kaksi kauppa, kirjasto ja autokorjaamo sekö lastentarha mihin et suostu menemään töihin?

Maaseudulla kaukana kaikesta.

En suostu menemään päiväkotiin? Sun mielestä sinne vaan mennään? Miksi muuten pitäisi mennä paikkaan mihin ei sovellu?

Vierailija
48/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse pelätä karenssia jos vain hakee niihin 4 paikkaan, olipa niihin koulutusta tai ei.

Kukaan ei täytä kaikkia kriteerejä joita noissa ilmoituksissa on. Itsekin hain työhön johon haettiin DI. Haastattelija totesi ettei dippiä tarvita kuin sipseihin. Nyt tuota uraa on takana 6 vuotta.

Otin haastatteluun mukaan kaikki mahdolliset paperit ja haastattelija totesi, että tekijää tässä haetaan ja paperit kuuluu kierrätyslaatikkoon.

Minä vein koko laatikon mukana haastatteluun,haastattelija totesi että laatikot kuuluu ikeaan.

Vierailija
49/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on sitä mieltä, että jos systeemi on hullu niin paras on vaan hulluilla mukana. Niinku go with the flow. 

Vierailija
50/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla kaukana kaikesta.

En suostu menemään päiväkotiin? Sun mielestä sinne vaan mennään? Miksi muuten pitäisi mennä paikkaan mihin ei sovellu?

Oletko itse päättänyt että et vain sovellu vai oletko käynyt oikein soveltuvuus testeissä? Oletko hakenut paikallisille maanviljeliöille apulaiseksi? Mikä tämä mystinen kunta on jossa ei ole yhtään mitään kun olen itse tarkoituksella kiertänyt ympäri Suomea mahdollisimman pienissä paikoissa mutta noin pienestä en ole kuullutkaan, ihan mielenkiinnosta kysyn että voin matkustaa katsomaan noin pientä paikkakuntaa

Vierailija
51/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri on monen työttömän suurin este työnhaulle. On vaan niin mukavaa olla tekemättä töitä.

Kyllä tekevälle töitä löytyy, se pitää edelleen paikkaansa. Eri asia on sitten nämä sairaat tai muuten työkyvyttömät, joiden ei pitäisi kortistossa edes olla.

Mutta, työkykyinen työtön, se ei pitäisi olla edes mahdollista ja se, että se sallitaan, on sosiaaliturvamme yksi isoista vitseistä. Töitä kyllä löytyy, jos vaan viittii tehdä.

Menkää töihin!!

Vierailija
52/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääki on oikeestaan pikku ristiriita, että toisaalta en osaa ite hakea töitä ilman kyttäämistä ja painostamista eli oon vissiin hiukka simppeli työkkärin mielestä- ja kuitenki oon niin dynamiitti että pystyn menemään mihin tahansa duuniin tosta vaan eli aika skarppi kai. Identiteettikriisiä pukkaaaaaa  

Vierailija
53/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri on monen työttömän suurin este työnhaulle. On vaan niin mukavaa olla tekemättä töitä.

Kyllä tekevälle töitä löytyy, se pitää edelleen paikkaansa. Eri asia on sitten nämä sairaat tai muuten työkyvyttömät, joiden ei pitäisi kortistossa edes olla.

Mutta, työkykyinen työtön, se ei pitäisi olla edes mahdollista ja se, että se sallitaan, on sosiaaliturvamme yksi isoista vitseistä. Töitä kyllä löytyy, jos vaan viittii tehdä.

Menkää töihin!!

Isoin ongelma tässä onkin kausotyöläisille esim. Opettajille ja metsureille joita hakupakko koskee myös ja pahimmassa tapauksessa työkuviot menevät solmuun. Pätkätyöläisille pitäisi olla perustulo ja täysin työttömille työttömyysturva. Valitettavasti 1970-luvulle jämähtäneet demarit ja kokkarit unohtavat että kaikki eivät ole vakityössä.

Vierailija
54/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkäaikaistyötön. Kun lopulta ryhdistäydyin, sain paikan. Alkuun tein osa-aikaisesti ja nyt teen täyttä viikkoa ja vähän enemmän.

Työttömänä työkkärin yhteydenotot ärsytti, mutta kiitän nyt luojaa, että sain jostakin energiaa hakea töitä ja sain työpaikan lopulta.

Ymmärrä, että työttömänä mun tehtävä oli hakea työtä.

Vierailija
55/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tääki on oikeestaan pikku ristiriita, että toisaalta en osaa ite hakea töitä ilman kyttäämistä ja painostamista eli oon vissiin hiukka simppeli työkkärin mielestä- ja kuitenki oon niin dynamiitti että pystyn menemään mihin tahansa duuniin tosta vaan eli aika skarppi kai. Identiteettikriisiä pukkaaaaaa  

Ei ollut kyse nyt siitä, että pääseekö sinne töihin tai pystyykö mitään työtä tekemään, vaan siitä, että kykeneekö sen työkkärin huiman yksi paikka viikossa hakemustavoitteen täyttämään. Työkyvyttömyyseläke on vaikea saada, niin voi lukea tämän ketjun läpi ja saada vinkkejä mihin sitä voi hakea.

Ei ole kovin vaikea kerätä lähialueelta vaikka 50 firmaa, joihin voi laittaa avoimen hakemuksen tarvittaessa. Sitten vaikka maanantaisin kello 15 katsoo työkkärin sivuilta avoimet paikat, jos löytyy joku mihin voi hakea, hakee siihen, jos on jo kaikkiin hakenut tai ovat sopimattomia, ottaa listalta ekan yrityksen ja laittaa sinne avoimen hakemuksen ja ruksii sen yli listalta. Sitten raportoi asian työkkäriin. Aikaa meni alle tunti.

Vierailija
56/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjän pyörittämistä seonneen järjestelmän lampaiden mieliksi. alistukaa!!!

Vierailija
57/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!!

Isoin ongelma tässä onkin kausotyöläisille esim. Opettajille ja metsureille joita hakupakko koskee myös ja pahimmassa tapauksessa työkuviot menevät solmuun. Pätkätyöläisille pitäisi olla perustulo ja täysin työttömille työttömyysturva. Valitettavasti 1970-luvulle jämähtäneet demarit ja kokkarit unohtavat että kaikki eivät ole vakityössä.

Tämä on mielestäni todella outoa. Minulle kävi niin, kun uusi työsopimus oli,niin paikkoja ei enää tarvinnut hakea vaikka työ alkaa vasta syyskuussa. Todella tyhmää, jos pitää vaikka työ on olemassa.

Vierailija
58/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöfirmoilla on niin kovat kriteerit ettei normi duunari kelpaa mihinkään. Pitää olla yliopisto koulutus joka työhön.

Vierailija
59/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen liian rehellinen hakemaan muodon vuoksi paikkoihin, joihin en tule pääsemään. Tuntuu petkuttamiselta,enkä siihen taivu. Ikävä, että yhteiskunta vaatii valehtelemaan.

Vierailija
60/72 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lärvit,kyllä. ainoa viisas teko näissä olosuhteissa.