Työkkäri, tekisi mieli ottaa lärvit.
Kuin seinälle olisi selittänyt että ei löydy riittävästi paikkoja. Luetteli jotakin paikkoja mihin ei ole koulutusta. Huokailin ei hel mille ihmiselle tämä puhelu yhdistyi. Kun sanoi työvoimapulan niin keskeytin. Miksei sitten palkata jos pula on? Tiedän etten ole läheskään ainoa työtön tällä seudulla.
En tiedä keneen pitää olla yhteydessä että siitä neljästä voi tinkiä? Tai lopetetaan leikkiminen ja siirretään suoraan karenssiin. Tämä jatkuva stressi siitä että tuleeko karenssi alkaa näköjään rassata aika pahasti.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla joillekin niin vaikeaa laittaa yksi työhakemus viikossa? Menee joku 15minuuttia aikaa. Tunnin saa ährättyä, jos kunnolla tekee ja etsii paikkaa, jota hakea.
Kyllä on aika vaikeaa laittaa niitä hakemuksia kun ei ole paikkaa mihin hakea.
Eikö siellä teidän kylällä ole yhtään kauppaa, kioskia, kirjastoa, päiväkotia, vanhainkotia, siivousfirmaa, kahvilaa, pikaruokapaikkaa..? Vai olisiko kuitenkin nimenä lorvikatarri? Minä, Korkeakoulutettu ihminen kävin tekemässä pari kuukautta töitä mäkkärissä, kun ei oman alan töitä löytynyt. Vaihtoehtona ei ole lusmuilla muiden kustannuksella.
2 kauppaa ja kirjasto on. Ei niihin kehtaa joka viikko hakea. Siivoustyötä näytti olevan 10h viikko ja sekin 42km päässä. Kahviloita sun muita ei täällä ole. Päiväkotiin minusta ei ole eikä vanhainkotiin ja sinne täytyy olla koulutus.
Tympii tämä valitus, kun vaatimus on mitättömän pieni kirjoitti:
Avoimia hakemuksia kiinnostaviin yrityksiin! Jos haet yhtä paikkaa joka viikko ja käytät hakemuksen viilaamiseen koko päivän, sinulla jää vielä viikossa 4 päivää aikaa chillata plus viikonloput. En ymmärrä mikä ongelma tässä on. Kai alueelta sen verran yrityksiä löytyy, että niihin voi räätälöidä hakemukset. Jos ei, niin sitten kannattaa kouluttautua uudelleen jollekin työllistävämmälle alalle. TE-toimistossa on toistatuhatta työvoimakoulutusta tälläkin hetkellä haussa.
Hakemuksen viilaamiseen koko päivän.
Huutonaurua loppupäivä. Sama hakemus, jossa sp otsikkona -Työhakemus- sitten luettelo työkokemuksesta allekkain. Syntymävuosi ja nimi. Eikun matkaan vaan. Homma hoidettu. Sama hakemus käy, vaihtaa vaan sp os mihin lähettää. Nämä säälittävät hakemuskaavakkeet voi unohtaa, niihin pellekysymyksiin vastaa. Yleissähköposti firmaan riittää.
Mieti missä tuttusi sukulaisesi yms ovat töissä ja sinne hakemuksia sitten. Joka työpaikalla juodaan kahvia, että haet kahvinkeittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla joillekin niin vaikeaa laittaa yksi työhakemus viikossa? Menee joku 15minuuttia aikaa. Tunnin saa ährättyä, jos kunnolla tekee ja etsii paikkaa, jota hakea.
Eikö siellä teidän kylällä ole yhtään kauppaa, kioskia, kirjastoa, päiväkotia, vanhainkotia, siivousfirmaa, kahvilaa, pikaruokapaikkaa..? Vai olisiko kuitenkin nimenä lorvikatarri? Minä, Korkeakoulutettu ihminen kävin tekemässä pari kuukautta töitä mäkkärissä, kun ei oman alan töitä löytynyt. Vaihtoehtona ei ole lusmuilla muiden kustannuksella.
2 kauppaa ja kirjasto on. Ei niihin kehtaa joka viikko hakea. Siivoustyötä näytti olevan 10h viikko ja sekin 42km päässä. Kahviloita sun muita ei täällä ole. Päiväkotiin minusta ei ole eikä vanhainkotiin ja sinne täytyy olla koulutus.
Ei tarvitse olla koulutusta, hoiva-apulaisen hommia voi tehdä ilman koulutustakin. Jokainen täysi-järkinen osaa pestä ihmisen ja ruokkia häntä. Saanko kysyä missä kunnassa asut, itse olen asunut nimittäin Lapin pikkukylissä ja ihan jokaisessa on jonkinlainen kahvila.
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.
Jälleenbkirjoitus jossa kitistään että "yhyy minä haluan että muut elättää minua kun minä en halua töitä tehdä niin keksin kaiken maailman tekosyitä että minun ei tarvitse vahingossakaan hakea töitä" sitten vielä ihmetellään minkä takia ihmiset yleisesti ajattelee että työttömät on laiskoja. Töitä saa kyllä jos haluaa on on valmiina poistumaan omalta mukavuus alueelta ja on valmis tekemään uhrauksia esimerkiksi muuttamalla töiden perässä
Vierailija kirjoitti:
Ei jäädä jumiin tähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleen: Ne avoimet hakemukset. Jos paikkoja ei kertakaikkiaan ole, edes piilotyöpaikkoina, niin sitten uudelleenkoulutus alalle jossa on. Työvoimapula-aloja kyllä riittää.
Mihin niitä avoimia hakemuksia laitetaan kun ei ole firmoja.
Hoitajaksi kaikista ei ole.
Missä sä oikein asut, jos siellä ei ole mitään yrityksiä?
Nykyään työtä voi tehdä myös etänä, meillä on töissä ihmisiä koko suomesta ja pari ulkomailtakin. Hae sellaisiin paikkoihin, haastattelutkin on etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla koulutusta, hoiva-apulaisen hommia voi tehdä ilman koulutustakin. Jokainen täysi-järkinen osaa pestä ihmisen ja ruokkia häntä. Saanko kysyä missä kunnassa asut, itse olen asunut nimittäin Lapin pikkukylissä ja ihan jokaisessa on jonkinlainen kahvila.
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.
Täällä tarvitaan koulutus, tiedän koska olen ollut töissä vanhainkodissa.
Kahvilaa ei ole. Ei ole tehdasta eikä varastoja. Minusta ei vain ole päiväkotiin.
Miksi luulet että lorvailen?
Vierailija kirjoitti:
Mä sain työkkäristä lapun. Astioidenkäsittelykurssille 30.8.2022, Koulutus kestää 4 päivää ja pääsee töihin pesee astioita stadin ammattiosastolle.
Soitin tänää sinne ja olin vttttuuuuu oikeasti. Tämäkö on nyt se mun tulevaisuus. Astioidenkäsittelykurssi ja oikein saa 4 päivän koulutuksen. Sanoin sille naiselle luurissa tietkö, että taidan olla ihan viisas noihin touhuihin ja en nyt kehu itseäni tässä. Miten edes kehtaatte. En aio mennä ja sen tein selväksi. No, katotaan jotain muuta sitten.
Työtön joka kieltäytyy töistä nirsouden takia pitäisi evätä kaikki sosiaalituet ja pistää kodittomaksi kun ei itse suostu omia maksujaan maksamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastot? Tehtaat? Toimistot? Etätyöt? Viereiset kunnat ja niiden yritykset? Virastot? Posti? Ravintolat? Maatilat? Hakemusta sisään vaan, jos ne ei tartte työntekijöitä niin ei siitä haittaa ole. Tai sitten haet niihin kauppoihin joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä edelleen: Ne avoimet hakemukset. Jos paikkoja ei kertakaikkiaan ole, edes piilotyöpaikkoina, niin sitten uudelleenkoulutus alalle jossa on. Työvoimapula-aloja kyllä riittää.
Hoitajaksi kaikista ei ole.Missä sä oikein asut, jos siellä ei ole mitään yrityksiä?
Nykyään työtä voi tehdä myös etänä, meillä on töissä ihmisiä koko suomesta ja pari ulkomailtakin. Hae sellaisiin paikkoihin, haastattelutkin on etänä.
On täällä jotain autokorjaamoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis jo hakenut noihin kauppoihin? Joku varasto? Tehdas? Posti? Lehtien jakelija? Miksi sinusta ei ole päiväkotiin? Oletko pedofiili, vai lorvailetko? Mikä vaan on parempi kuin lorvailu.Täällä tarvitaan koulutus, tiedän koska olen ollut töissä vanhainkodissa.
Kahvilaa ei ole. Ei ole tehdasta eikä varastoja. Minusta ei vain ole päiväkotiin.
Miksi luulet että lorvailen?
Nyt ei ollut kyse siitä lorvailetko sinä vai et. Vaan sanoit, ettei alueella ole mitään paikkoja joihin voit laittaa avoimen hakemuksen täyttääksi hakemusvaatimukset. Sitä ei täällä uskota, sen kyllä uskon, ettei alueella ole töitä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaksi kaikista ei ole.Missä sä oikein asut, jos siellä ei ole mitään yrityksiä?
Nykyään työtä voi tehdä myös etänä, meillä on töissä ihmisiä koko suomesta ja pari ulkomailtakin. Hae sellaisiin paikkoihin, haastattelutkin on etänä.On täällä jotain autokorjaamoja tms.
No niin, listaat kaikki yritykset joita löydät, vaikka google mapsista lähialueelta. Teet niihin avoimia hakemuksia. Autokorjaamolle toimistoapulaiseksi, tuskin heillä on varaa ottaa, mutta hakuvelvoite on täytetty. Joka firmassa tarvitaan joku vastaamaan puhelimeen, keittämään kahvia ja hoitamaan paperitöitä. Niihin voi siis kaikkiin laittaa avoimen hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän trollin olen lukenut eri muodoissa niin monta kertaa että epäilen kyseessä olevan yksi ja sama työtön henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Tympii tämä valitus, kun vaatimus on mitättömän pieni kirjoitti:
Avoimia hakemuksia kiinnostaviin yrityksiin! Jos haet yhtä paikkaa joka viikko ja käytät hakemuksen viilaamiseen koko päivän, sinulla jää vielä viikossa 4 päivää aikaa chillata plus viikonloput. En ymmärrä mikä ongelma tässä on. Kai alueelta sen verran yrityksiä löytyy, että niihin voi räätälöidä hakemukset. Jos ei, niin sitten kannattaa kouluttautua uudelleen jollekin työllistävämmälle alalle. TE-toimistossa on toistatuhatta työvoimakoulutusta tälläkin hetkellä haussa.
Hakemuksen viilaamiseen koko päivän.
Huutonaurua loppupäivä. Sama hakemus, jossa sp otsikkona -Työhakemus- sitten luettelo työkokemuksesta allekkain. Syntymävuosi ja nimi. Eikun matkaan vaan. Homma hoidettu. Sama hakemus käy, vaihtaa vaan sp os mihin lähettää. Nämä säälittävät hakemuskaavakkeet voi unohtaa, niihin pellekysymyksiin vastaa. Yleissähköposti firmaan riittää.
Voit joutua työnhakukoulutukseen. Itse oli viime kesänä 2 viikkoa.
Miksi hakea töitä? Jos työvoimaa mukamasten halutaan niin kipeästi, luulisi paikkojen olevan jo täytetyt mutta ei, samoja yksisarvisia dynaamisia moniosaajia haetaan kuukaudesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain työkkäristä lapun. Astioidenkäsittelykurssille 30.8.2022, Koulutus kestää 4 päivää ja pääsee töihin pesee astioita stadin ammattiosastolle.
Soitin tänää sinne ja olin vttttuuuuu oikeasti. Tämäkö on nyt se mun tulevaisuus. Astioidenkäsittelykurssi ja oikein saa 4 päivän koulutuksen. Sanoin sille naiselle luurissa tietkö, että taidan olla ihan viisas noihin touhuihin ja en nyt kehu itseäni tässä. Miten edes kehtaatte. En aio mennä ja sen tein selväksi. No, katotaan jotain muuta sitten.
Mitä tommosesta maksetaan? Mikä tuossa nyt on niin kauheaa, ihan normaalia jopa järkevän oloista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Just joku valitti, että ei ole koulutusta, joten ei pääse töihin. No nyt olisi tarjolla koulutus ja työpaikka, mutta ei kelpaa.
Työttömät ei vaan halua töihin.
Oonko ainoa, jolle työkkäri ei vieläkään ole soitellut ja tehnyt suunnitelmaa? Onnellinen tietysti tästä olen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joku valitti, että ei ole koulutusta, joten ei pääse töihin. No nyt olisi tarjolla koulutus ja työpaikka, mutta ei kelpaa.
Työttömät ei vaan halua töihin.
Onks hauskaa trollaa netissä? Esittää tarkotuksella mahdollisimman tyhmää että sais huomiota kun ei muuten saa? Eikö äiti antanut tarpeeks huomiota vai mistä tää juontaa juurensa? Keksi lisää kysymyksiä?
Esimerkiksi kuntarekry, valtiolle, kunnille suoraan. Avoimia paikkoja ei tarvitse olla, kun lähetetään avoimia hakemuksia. Kerrot hakemuksessa, mitä osaat ja mitä etsit.