Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noita chakroja oikeesti olemassa?

Vierailija
11.08.2022 |

Jotkut väittävät että ovat nähneet ne ja niistä lähtee ääniäkin.

Aika paksulta kuulostaa. Onko kyseessä joku joukkopsykoosi?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita tuolla pihalla, mutta meidän kakarat ovat jo aikuisia.

Vierailija
82/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tässä välissä muistuttaa että tuollaiset itämaisiin uskontoihin kuuluvat opit eivät sitten ole Raamatun mukaisia, eli eivät sovi kristityille.

Jotkut kyllä sanoo että koko kristinusko olisi kopsattu itämaisilta uskonnoilta. Jos tuo on totta niin, niin eipä se menoa sitten haittaisi jos vähän sekoitetaan.

Ehkä sinun kannattaisi opiskella muita uskontoja ja kristinuskoa oikein kunnolla ja tulla sitten kertomaan mitä mieltä olet.

https://bookstore.yogananda-srf.org/product/the-yoga-of-jesus/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
84/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tässä välissä muistuttaa että tuollaiset itämaisiin uskontoihin kuuluvat opit eivät sitten ole Raamatun mukaisia, eli eivät sovi kristityille.

Jotkut kyllä sanoo että koko kristinusko olisi kopsattu itämaisilta uskonnoilta. Jos tuo on totta niin, niin eipä se menoa sitten haittaisi jos vähän sekoitetaan.

Ehkä sinun kannattaisi opiskella muita uskontoja ja kristinuskoa oikein kunnolla ja tulla sitten kertomaan mitä mieltä olet.

https://bookstore.yogananda-srf.org/product/the-yoga-of-jesus/

En lukenut linkin juttua, mutta kyllä, selvästi kristinusko ja Jeesus on ottanut vaikutteita buddhalaisuudesta ja zen- buddhalaisuudesta, kun tarkastellaan niiden perusperiaatteita ja ihanteita.

Olen itse kirkosta eronnut agnostikko, lähin hengellinen tai filosofinen suuntaus, joka on kiehtonut minua tai herättänyt mielenkiintoni on zen-filosofia. Yhtäläisyyksiä kristinuskon perussanoman kanssa on paljon, en ymmärrä vastakkainasettelun korostamista, kun ihmiskunnalla on selvästi yhteinen halu tietää mikä on elämän tarkoitus.

Chakran voi ymmärtää monella tavalla, nythän oli juuri kipupsykologista juttu, hän oli terapiatyöstä tullut siihen tulokseen, että kroonisella kivulla on usein psyykkinen alkuperä. Ihmisen mieli on salaperäinen ja monimutkainen juttu.

Itse näen, että valistuksen ajalta lähtöisin olevassa todistetun tieteen huumassa mielen ja kehon erottaminen toisistaan käsitteellisellä tasolla ei ehkä kuitenkaan ole edistänyt ihmisen perusolemuksen kokonaisvaltaista ymmärtämistä.

Vierailija
85/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
86/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun uskonnon kirjassa luki miten valtauskonnot sai alkunsa yhdestä uskonnosta. Eli ainakin kristinuskolla, hindulaisuudella ja buddhalaisuudella olis sama alkuperä.

Vierailija
87/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun uskonnon kirjassa luki miten valtauskonnot sai alkunsa yhdestä uskonnosta. Eli ainakin kristinuskolla, hindulaisuudella ja buddhalaisuudella olis sama alkuperä.

Buddhalaisuus lienee irronnut hindulaisuudesta mutta miten kristinusko sitten liittyy noihin kahteen?

Vierailija
88/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noidan chakrat ;)

Vierailija
89/96 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Chakrat todellisia ja kuuluvat itämaiseen lääketieteeseen, vaikutus ruumiillinen ja henkinen, ja jos jokin kohta elimistössäsi ei näytä siihen alueeseen meditaatiossa ja keskittyessä valoa, esimerkiksi ruuansulatukseen viittaava keltainen valo vatsan alueella, niin se alue on heikko.

Jos sydämen alue ei näytä vihreää valoa, niin sydämen alueella on joko fyysistä ongelmaa tai sydämesi on henkisesti loppu eli rakkautta ei ole antaa eikä se ota tunnetta myöskään vastaan. Jos kurkku ei näytä turkoosia valoa, niin sinulla on kipuja tai muita ongelmia sillä alueella, tai vaihtoehtoisesti et saa sanottua ulos totuuksia ihmiselle eli siinä ei ole tasapainoa.

Miksei jeesus puhunut chakroista? Eikõ hän ollut valaistunut?

When Jesus said, If therefore thine eye be single, thy whole body shall be full of light, he is not speaking of our physical eyes. He is speaking of the spiritual, third eye.

Yogis and gurus will tell you that the third eye is in the forehead. I know this is bold to say, but I feel this is a simplification and incomplete. While there is a powerful chakra located within the inner part of the forehead, it is only a part of the picture.

Vierailija
90/96 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buddhalaisuus lienee irronnut hindulaisuudesta mutta miten kristinusko sitten liittyy noihin kahteen?

Jeesuksen opit voi olla tulkittavissa niin, että niitten pointti on samansuuntaista esim buddhalaisen maailmankuvan kanssa. Hindulaisuudessakin on sitä samaa, mutta nuo on ottanu vähän niinkö eri osa-alueet samasta asiasta. Uskonnot on muokkaantunut päälle parin tuhannen vuoden aikana koko ajan omiin suuntiinsa, jolloin yhtäläisyydet ja alkuperäiset pointit voi olla hankalampi havaita.

Jeesuksen opetukset esim taivasten valtakunnasta ja taivaan isästä voi olla kielikuvia, jolloin niiden merkityksestä tulee hyvinkin eri mitä esim luterilainen kirkko opettaa

Vierailija
91/96 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tällainen uskonto- ja uskomushörhöily on pääosin sitä nykyään, et kato kun mä on niin herkkä, valaistunut, et mä aistin paaaaaaljon sellaista, mitä te maan matoset ette pysty näkemään, kuulemaan, aistimaan, elämään. Mä olen Valittu, mä olen Erikoinen, Erityinen. Te ette ole. Mut rahaa ja kunnioitusta vastaan mä voin yrittää opettaa ja valaista teitäkin. Paljonko pannaan?

Tavallaan nämä uskomushörhöilijät ja narkkarit ovat samalla asialla: pääsy aistien valtakuntaan, jossa kaikki on ihmeellistä. Pois, pois, pois. Jonnekin paratiisiin, taivaaseen. Ja todistettavasti narkkareille sentään aukeaa toisenlainen maailma hetkeksi, siitä on taidetta ja viihdemusiikkia tehty vino pino. Ja kaipa nuo uskomusjututkin käy kaupaksi hyvin. Tv-ssäkin näin näiden mainoksia, maireat mammat ja papat esitteli ennustuskykyjään - sarjassamme: ostaisitko tältä henkilöltä käytetyn auton. No en ostaisi, en ostaisi mitään.

Ymmärrän kyllä osittain mitä ajat takaa ja valitettavasti tuo on eräs aikamme ilmiö.

Voin kuitenkin vakuuttaa sinulle, että yksikään valaistunut (ja heitä tuskin on montaa tälläkään hetkellä planeetallamme) ei halua sinulta mitään, ei pyydä sinulta mitään, ei vaadi sinua tekemään mitään ilman omaa tahtoasi, ei yritä väkisin opettaa sinulle mitään, ei yritä myydä sinulle mitään, ei yritä houkutella sinua mihinkään lahkoon, ei juokse turuilla ja toreilla kertomassa kaikille olevansa valaistunut, ei tee ennustuksia ja lue horoskooppeja, ei esiinny harva se ilta viihdeohjelmissa tai nimeään kantavassa showssa..

Valaistunut ei ikinä aseta itseään muiden yläpuolelle tai korosta omaa erityisyyttään, hän on halukas palvelemaan muita myötätuntoisesti, ilmaiseksi ja kärsivällisellä rakkaudella.

Mieti vaikkapa Jeesusta, hän alensi itsensä Ihmisen pojaksi ja palvelijaksi sekä ratsasti aasilla, vaikka väitetysti hän oli itse Jumalan inkarnaatio maan päällä. Tuollaista nöyryyttä ja vaatimattomuutta, mutta samaan aikaan rajatonta viisautta, valoa ja voimaa voit olettaa todistavasi, jos todella kohtaisit valaistuneen olennon.

Toki kaikki eivät yksinkertaisesti ole valmiita tunnistamaan helmeä, vaikka se heitettäisiin suoraan heidän silmiensä eteen ja näinhän asia oli Jeesuksenkin aikana esimerkiksi fariseusten osalta.

Todellinen valaistumisen tavoittelu ei ole äärimmäisten aistinautintojen etsimistä tai pakoa todellisuudesta, päinvastoin. Tiellä kohti valaistumista joutuu aivan varmasti kohtaamaan, ylittämään ja jalostamaan kaikki traumansa sekä luonteensa heikkoudet. Se ei missään nimessä ole mikään helppo ja nopea ohituskaista pois ongelmista, vaikka voikin lopulta parantaa syvätkin haavat ja tuoda pysyvän rauhan. Ennemminkin se on useimmille koettelemusten ja kärsimysten pitkä ja opettavainen tie, mutta kun tietoisuus kehittyy, ne on valmis kantamaan halukkaasti ja ilolla. Silti valaistumisen tie ei ole myöskään mikään masokistin tie.

Jostain syystä on totta, että ihmiset, jotka joko tuntevat menettäneensä kaiken elämässään tai tehneensä kohtuuttomasti syntiä ja potevat valtavaa katumusta, heräävät joskus voimakkaaseen haluun lähteä tälle polulle. Molempia luultavasti ajaa samankaltainen vahva tahtotila muutokseen ja ajatus, ettei mitään menetettävää enää ole. Toinen on isketty polvilleen, toinen on iskenyt itse itsensä polvilleen. Ehkä ihminen on tällaisessa mielentilassa riittävän löyhästi kiinnittyneenä perinteisiin materiaalisiin arvoihin, ideaaleihin ja tietoisuuteensa. Kenties tällöin siirtymän aloittaminen on ylipäätään mahdollista tai ainakin huomattavasti helpompaa.

Valaistuneet ovat toki jättäneet jälkensä ja jälkeensä jotakin ihmiskunnalle. Voit tutustua esimerkiksi minkä hyvänsä kristikunnan pyhimyksen, Buddhien tai Jeesuksen opetuksiin ja elämään ja löydät niistä valaistuneen mielen viisauksia ja eläviä esimerkkejä, toki aina kulloisenkin aikakauden tarpeisiin, tyyliin ja tietoisuudentasoon sovitettuina ja aikalaiseen henkeen ilmaistuina.

Vierailija
92/96 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse niihin uskoa, en usko sinun olevan edes riittävän henkinen ihminen ymmärtämään chakroista tai kundalinista. Perus materiaalisessa maailmassa elävä pulliainen.

Tässä taas huomaa ihan mihin tahansa yliluonnolliseen uskovan ihmisen ylimielisyyden.

"Katsokaa minä uskon, joten olen sinua parempi ja viisaampi."

Narsistisia pas-koja te olette.

Vierailija
93/96 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chakrat, kundaliinit, reikit ja meditaatiot ovat pimeiden ja pahojen voimien keinoja harhauttaa ihmisiä.

Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vain Jeesuksen kautta ihminen pelastuu.

Molemmat pas-kaa kuten aivan kaikki uskonnot.

Vierailija
94/96 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tarvitse niihin uskoa, en usko sinun olevan edes riittävän henkinen ihminen ymmärtämään chakroista tai kundalinista. Perus materiaalisessa maailmassa elävä pulliainen.

Olen kyllä saanut kundaliinin nousemaan. Ei siinä mitään erikoista ollut.

Ap

Nyt puhut palturia.

Lämpõ nousi selkää pitkin kun meditoin.

Ap

Veri lähtee kiertämään kun rentoutuu ja jumit aukeaa. Ei se sen kummempaa ole.

Täähän se ois. Tosin silloin kun noi chakra hörhöilyt keksittiin niin ei kyetty tieteellisesti selittämään tuota ja itse uskonnothan johtuvat tieteen puutteesta.

Vierailija
95/96 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat paskaa.

Vierailija
96/96 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onks nää niitä Pötkylä-Donitsija mitä Hespurker myy siinä pehmisjäätelökupissa ??