Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä mene auringonkukkapellolle!

Vierailija
10.08.2022 |

Meillä on auringonkukkapelto sekä omaksi iloksi että hiilensidonnan takia. Missään ei ole kylttiä, että saa kerätä kukkia tai tulkaa ottamaan kuvia tms.
Nyt ensimmäiset kukat ovat kunnolla avautuneet kaikkien aurinkoisimalla kulmalla ja huomasin, että autoja pysäköitiin kylätien viereen ja kipaistiin kaurapellon halki hakemaan kukkia. Menin kieltämään ja sain kuulla, että jokamiehenoikeutta ei voi kieltää, heillä on oikeus kukat kerätä, koska auringonkukkapellot on kylvetty sitä varten. Ei auttanut selittäminen, ei vetoaminen siihen, että tänne ei edes pääse kuin pihasta tai kaurapellon poikki, ei auttanut. Pellolla on jo poluntapainen ja viikonloppuna lisää väkeä.
Todettiin puolison kanssa, että jos halutaa kaurapellolle puimaan, pitää auringonkukat niittää ennen kukintaa. Harmi, koska olisivat olleet tosi kauniita.

Kommentit (181)

61/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelto on rinnastettavissa tonttimaaksi ja sinne ei ole oikeutta mennä. 

Vierailija
62/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Te mitään omaksi iloksenne ja hiilensidonnan takia ole kukkapeltoa laittaneet, vaan ihan että pääsette räkyttämään ihmisille ja uhriutumaan yhyy meidän kukkapellolta kerättiin yhyy! En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan, vaan aina on kukkapellossa ollut kyltti, että ole hyvä ja kerää, oikein iloisesti koristeltuna usein.

Voi kuule, meilläpä onkin lehmiä laitumella ihan sitä varten, että voidaan kieltää perhekuntia sinne laitumelle menemästä. Täällä me uhriudutaan ja räkytetään, että antakaa eläinten olla rauhassa, vaikka kaikki tietävät, että lehmiä saa mennä silittämään, jos ei ole erikseen kieltokylttiä, eikös?

Ketään ei sun lehmät kiinnosta, tämä aihe on ihan eri tässä keskustelussa. Ja aika tampio olet kun rinnastat auringonkukkapellon lehmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menen ja kerään niin paljon kun haluan. Ap:n kaltaiset mulukut ei sitä pysty estämään.

No mene äkkiä sittenkin, huomenna ne kukat on kaikki ta pettu sinne peltoon etkä ehdi pelastamaan niitä maljakkoosi ki tumaan.

Vierailija
64/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Te mitään omaksi iloksenne ja hiilensidonnan takia ole kukkapeltoa laittaneet, vaan ihan että pääsette räkyttämään ihmisille ja uhriutumaan yhyy meidän kukkapellolta kerättiin yhyy! En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan, vaan aina on kukkapellossa ollut kyltti, että ole hyvä ja kerää, oikein iloisesti koristeltuna usein.

Voi kuule, meilläpä onkin lehmiä laitumella ihan sitä varten, että voidaan kieltää perhekuntia sinne laitumelle menemästä. Täällä me uhriudutaan ja räkytetään, että antakaa eläinten olla rauhassa, vaikka kaikki tietävät, että lehmiä saa mennä silittämään, jos ei ole erikseen kieltokylttiä, eikös?

Ketään ei sun lehmät kiinnosta, tämä aihe on ihan eri tässä keskustelussa. Ja aika tampio olet kun rinnastat auringonkukkapellon lehmiin.

Samalla tavalla ne lehmät on siellä pellolla kuin auringonkukatkin, lehmillä vain on aita ympärillä. Tosin sinä et ole koskaan elävää lehmää nähnytkään etkä erottaisi sitä hevosesta.

Vierailija
65/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette ite kasvata omalla pihalla, tai ruukuissa???

Vierailija
66/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin menen ja kerään niin paljon kun haluan. Ap:n kaltaiset mulukut ei sitä pysty estämään.

Mikä ihme sua vaivaa? Menetkö kauppaankin varastamaan niin paljon kuin haluat?

Vierailija
67/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ja sen kaverit ajeli mopoilla ja mönkkäreillä auringonkukkapellossa, sai hienoa ajokontenttia sieltä. Eikös heti joku Karen ollut puskaradiossa ruikuttamassa. Kyllä niin on, että pojat on poikia ja itsekin on varmasti ajellut nuorena auringonkukkapellossa.

Vierailija
68/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te tarvitsette silmäniloksenne pellollisen auringonkukkia kuolemaan sinne peltoon? Minä ainakin itse tykkäisin ilahduttaa ihmisiä ja antaa kerätä, enkä olla niin paskantärkeä ja lapsellinen, että menen poraamaan ettei kukkia saa kukaan ottaa ne on meidän kukkia wääääää!

Luuletko tosiaan, että joku kasvattaa silmänilokseen pellollisen auringonkukkaa? Kyllä se on kuule ihan elinkeino, jolla on tarkoitus lyödä rahoiksi. Et sinä niitä saa varastaa. Mutta kiva tietää, että sinun omaisuutesi on kaikkien muiden käytettävissä. Puss!

Jos tuun huomenna poimimaan sun pihakukat mun maljakkoon?

Opettele lukemaan. Omaksi iloksi, näin aloittaja itse kirjoittaa, tolvana.

Mitä jos itse opettelisit lukemaan... "sekä omaksi iloksi että hiilensidonnan takia"

Auringonkukkien kasvattaminen pellossa vastaa pellon lannoittamista. Siis ne kasvit imevät ilmasta typpeä lehtiinsä ja nostavat isoilla juurillaan ravinteita maasta syvemmältä kuin normaalit viljelyskasvit. Sitten kun ne auringonkukat niitetään ja maatuvat sinne peltoon, vapautuu peltoon myös se sidottu typpi ja muut ravinteet. Se vastaa kunnon annosta apulantaa.

Vierailija
69/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika ja sen kaverit ajeli mopoilla ja mönkkäreillä auringonkukkapellossa, sai hienoa ajokontenttia sieltä. Eikös heti joku Karen ollut puskaradiossa ruikuttamassa. Kyllä niin on, että pojat on poikia ja itsekin on varmasti ajellut nuorena auringonkukkapellossa.

Semmonen satutarina siellä...

Vierailija
70/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö keräämässä lehmätkin kukkamaljakkoosi?

Vierailija
71/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat, sinä kasvatat auringonkukkaa eu tuella viherkesäntona riistapellossa, koska syysvehnä tai ruis ei menestynyt viime talvena.

Toki on totta, ettei kenenkään pellolle saa mitään mennä poimimaan eikä kaurapeltoa tallomaan.

Meillä päin kukkaketojen ja aurinkokukkapeltojen omistajat ilmoittavat kun kukat kukkivat, tulkaa poimimaan.

Vierailija
72/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merkatkaa, että se pelto on yksityialue. Auringonkukat on suosittuja ja monessa kaupungissa on yleinen pelto josta saa poimia ja jossa voi ottaa kuvia. Ihmiset varmaan luulee, että kaikki pellot on vapaata riistaa.

Kai tiedät, että yksityisalue-kyltti on laiton, sillä ei ole mitään merkitystä edes kotipihassa saati pellolla.

Kai tiedät, että jokamiehenoikeudet ei koske pihapiirejä tai viljeltyjä peltoja? :)

Minä tiedän sen, mutta viranomainen on ilmoittanut (ympäristö.fi), että yksityisalue-kylteillä ei ole merkitystä ja ne ovat laittomia.

Eivät ole laittomia. Luepa uudestaan. Kulkemisen rajoittamiseen viittaavat kyltit voivat olla laittomia, pelkkä yksityisalue-kyltti ei.

Vierailija
73/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin ensi keväänä auringonkukansiementen ohessa tukun lautoja, joihin lyön naulat pystyyn siihen kaveriksi, loppuu kivasti ajelu.

Vierailija
74/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te tarvitsette silmäniloksenne pellollisen auringonkukkia kuolemaan sinne peltoon? Minä ainakin itse tykkäisin ilahduttaa ihmisiä ja antaa kerätä, enkä olla niin paskantärkeä ja lapsellinen, että menen poraamaan ettei kukkia saa kukaan ottaa ne on meidän kukkia wääääää!

Jos omistaisit maata niin kasvattaisitko kuusia? Kyltti vaan, saa ottaa joulukuusen omaksi iloksesi.

Joulukuusia varastetaan ihan samalla lailla kuin noita ap:n auringonkukkia. Jokamiehenoikeus ei anna lupaa oikeasti katkaista puusta edes oksaa.

Vierailija
75/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että joku kasvattaa silmänilokseen pellollisen auringonkukkaa? Kyllä se on kuule ihan elinkeino, jolla on tarkoitus lyödä rahoiksi. Et sinä niitä saa varastaa. Mutta kiva tietää, että sinun omaisuutesi on kaikkien muiden käytettävissä. Puss!

Mitä jos itse opettelisit lukemaan... "sekä omaksi iloksi että hiilensidonnan takia"

Auringonkukkien kasvattaminen pellossa vastaa pellon lannoittamista. Siis ne kasvit imevät ilmasta typpeä lehtiinsä ja nostavat isoilla juurillaan ravinteita maasta syvemmältä kuin normaalit viljelyskasvit. Sitten kun ne auringonkukat niitetään ja maatuvat sinne peltoon, vapautuu peltoon myös se sidottu typpi ja muut ravinteet. Se vastaa kunnon annosta apulantaa.

No v*ttu, omaksi iloksi siinä seisoo! Oletko ihan idiootti?!? Vai mitä iloa sun mielestä saavat niistä jos ei silmäniloa? Tunkevatko an.aaliinsa niitä kukkia mielestäsi?

Vierailija
76/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää olla kyllä todella säälittävä, että kylvää auringonkukkapellon egotrippaillakseen uhriutumalla ja kieltämällä ihmisiä keräämästä kukkia koska meidÄm KuKat ja MeiDäM tontTi!!1 ym. Säälittävää uhoamista. Varsinkin kun ihan yleinen tapa on ja normaalien ihmisten sellainen, että annetaan niitä kukkia vapaasti kerätä.

Vierailija
77/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v*ttu, omaksi iloksi siinä seisoo! Oletko ihan idiootti?!? Vai mitä iloa sun mielestä saavat niistä jos ei silmäniloa? Tunkevatko an.aaliinsa niitä kukkia mielestäsi?

No v*ttu, saavat tietysti sen peltonsa lannoitettua kuten edellä kerroin. Ei tarvitse ostaa lannoitteita seuraavaksi kevääksi. Lisäksi ne isot auringonkukat sitovat ilmasta myös hiilidioksidia pieniä kasveja enemmän. Ihan niinkuin ap avauksessa kertoi. Viljelijä yrittää pienentää tilan hiilijalanjälkeä ja siitäkös kaupunkilaiset suuttuu.

78/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen pitää olla kyllä todella säälittävä, että kylvää auringonkukkapellon egotrippaillakseen uhriutumalla ja kieltämällä ihmisiä keräämästä kukkia koska meidÄm KuKat ja MeiDäM tontTi!!1 ym. Säälittävää uhoamista. Varsinkin kun ihan yleinen tapa on ja normaalien ihmisten sellainen, että annetaan niitä kukkia vapaasti kerätä.

Laitatko osoitteen, mistä saan hakea sinun omaisuuttasi?

Vierailija
79/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset idiootti käy sitten myös kukkakaupoissa ja kauppapuutarhoissa keräämässä kukat pois? Ihan kiusallaan pitävät niitä esillä.

Kaikenlaisia vatipäitä sitä onkin. Uskomatonta.

Vierailija
80/181 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menekään kun sinne missä tiedän olevan sallittua. Enkä kenenkään kuurojen poikki.