Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** Ensikot tiistaihin 24.10.2006**

24.10.2006 |

Tässä vielä maanantain höpinät..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8661654&p=2&tmode=1&smode…

Tuli sitten otettua 2,5h päikkärit töiden jälkeen ja nyt ei väsytä sitten yhtään, joten täällä yksin valvon ja pelaan pasianssia koneella. Onneksi ei huomenna töitä ja saa nukkua pitkään:))

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa pyörimistä ollut mahassa koko päivän eikä ole saanut nukuttua, nyt sit pitää vielä odotella tota mies-otusta tuolta vesisateesta kotiin. Ja vaikka on kuinka paljon tänään väsyttänyt, ei jotenki ole halunnut muuta kuin odotella potkuja, nyt kun niitä tuntuu.

Aamulla olis neuvolakäynti taas edessä, harmittaa vaan, että mies joutuikin aamuksi töihin eikä pääse mukaan... Kertaakaan ei vielä olla yhdessä käyty ja olis ollu kiva saada mukaan, vaikka ehtiihän tässä. Kuitenkin melkeen itku pääsi kun sain puhelin missä tuleva isi sanoi sittenki joutuvansa töihin. Muutenkin ollu koko päivän jotenki tosi herkistynyt olo, johtuuko se sit siitä, että potkut tuntee kun niitä on niin kauan odoteltu vai mistä, en tiiä.

Mutta neuvolan jälkeen sit lisää kuulumisia, nyt jos menis peuhaamaan koirien kanssa.

Vierailija
2/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Jos täälä on ollut yökukkujia, niin täälä ilmottautuu yksi aamu virkku! Taas näin vapaan kunniaksi heräsin jo kuuden jälkeen.. tai itse asiassa se oli tiiti joka minut herätteli.. päätti alkaa aamujumpalle ja nyt sitten kun sai mamman hereille, taisi itse nukahtaa;) Noh, on tällepäivälle kyllä ohjelmaakin, niin että parempi kun saa aamusta aloitettua.

En sitten eilen enää jaksanutkaan tulla palstailemaan, kun istuin muutenkin koko päivän koneella tekemässä päättötyötä, sillä seurauksella että selkä oli kuin tulessa ja päätä särki koko illan.. tosi kivaa.

Noh, nyt sitten pinot on lueskeltu läpi, jos sitä koittaisi hieman kommentoida jotain..

Han oli painon noususta puhunut.. minulla tuo lähtöpaino oli 58 ja nyt sitten painan jo 70 kg, mutta neuvolantäti ei ole ollut tästä huolissaan.. sanoi vaan, että kun painoindeksi oli ennen raskautta normaalin alarajoilla, on ihan normaalia, että painoa kertyy hieman enemmän ja se on ihan suotavaa.. kunhan ei enää uusille kympeille päästä niin olen tyytyväinen. Hassuinta on se, että kaikki luulevat, ettei minulle ole tullut painoa raskauden aikana ollenkaan.. en kuulemma näytä yhtään siltä, että niin paljon olisi tullut, vaan tuohon eteen on vaan kasvanut tuollainen potkupallo.. heh koittavatkohan mielistellä;)

Amy ei sitten ollutkaan päässyt vielä tositoimiin, höh.. noh eiköhän noila suppareilla ala kohta jo jotain tapahtumaankin=)

Aurora oli joutunut saikulle=( Noh, pääasia että sinulla ja poitsulla on kaikki hyvin. Nyt vaan sitten lääkärin ohjeen mukaan lepoa=)

Onnea vielä kerran opelle pikkuisesta tytöstä! Ihana kuulla, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.. aikas nopealta kuulosti synnytys=) Ihanaa vauva-arkea koko perheelle!

Riikka oli kysellyt isyyspakkauksesta. Itse ajattelin sen tulevalle isälle antaa isänpäivälahjaksi.. tosin on vielä ihan alkutekijöissään tuo minun pakkaus. Tähän mennessä olen hankkinut ¿isin kulta¿-bodyn, ¿isä¿-mukin, tuttipullon, ensitutin.. öö, enkä vielä muuta.. Ehdotuksia otetaan vastaan, mitä olette muut hankkineet!!

Nyt en kyllä muista, pitikös vielä jotain kommentoida.. ei mikään maailman paras ja pisin muisti minulla=)

Hei, vihdoista viimein tuli minullekkin äitiyspakkaus=) =) =) Tavarat on hypistelty moneen kertaan läpi.. olihan sielä kovasti kaikkea tavaraa.. vaatteet kyllä, niin kuin moni on jo todennut, näyttivät aikas isoilta. Täytyy hieman alkaa katsastelemaan, mitä kaikkea on vielä hankinta listalla.

Joo, mutta kai sitä pitää alkaa hommiin.. iltapäivällä onkin sitten vielä yksi koulutus, jonne pitäisi raahautua=(

Mukavaa tiistai päivää kaikille!

Terkuin siru ja tiiti rv 28+0 jee, kolmosella alkavia viikkoja lähestytään kovaa vauhtia!!

[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan töissä taas.

Kaima oli laitettu sairaslomalle, ota nyt iisisti vaikka mieli teikisikin varmasti hoosata talolla kaikenlaista.

Isyyspakkauksesta: Mä olen ajatellut laittaa pakkaukseen kaikkea pientä kivaa. Energia juomaa/purkkaa/nameja, korvatulpat, lastenlaulukirjan ( meidän ukko ei osaa laulaa ollenkaan ), Isi-mukin, käsinuken, sisuja ja jostain kuulemma saa sellaisia ö-pillereitä, mutta jos en niitä mistään löydä niin teen oman pikku rasian.

Tässäpä nyt muutama vinkki.

Mitähän sitä vielä olisi, aivot on jumissa joten en hirveesti nyt osaa kommentoida mitään.

Meillä oli neidillä lauantai iltana ihka ensimmäinen hikka, ihmettelin pitkän aikaa että kylläpä se tömistää tasaisesti tuolla masussa, kunnes tajusin että hikkahan pikkuisella on.

eilen illalla koettiin sama uudestaan, miehellä oli hauskaa :D

Huomenna aamulla olisi neuvola ( taas ) torstaina taasen perhevalmennusta, tyhmää kun se on aamulla 8-10 menee hyvää työaikaa ihan hukkaan ( just juu )

synnytysvalmennuskin kolkuttaa jo ihan ovella 1.11 mutta se on onneksi illalla vasta töiden jälkeen, mua jotenkin hävettää olla töistä poissa näiden asioiden takia, mua itse asiassa hävettää jäädä äitiyslomallekkin ja harmittaakin.

Jokohan se Amy on päässyt tositoimiin, toivotaan.

Kaitpa se pitää hommat aloittaa onhan tätä työpäivää takana jo 1/2 tuntia.

AAn ja neiti 32+33

Vierailija
4/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tulee kahlattua nämä keskustelut läpi, mutta jotenkin ei vaan saa kirjoitettua, kun tuntuu, ettei itselle vielä tapahdu ihmeitä... Kummasti tuo maha on kuitenkin alkanut kasvaa. Ei sitä taida enää oikein pystyä piilottelemaan, mutta onneksi ei tarvikaan... :)

Uusia on tullut muutama lisää. Tervetuloa kaikille... Ihan mukava huomata, että täällä on muutama, joiden kanssa mennään lähes samoilla viikoilla.

Ja vauvojakin tullut taas tähän maailmaan. Mikäpä olisi sen parempi uutinen... Nyt kovasti odotellaan, että Amyn sairaalareissu tuottaisi tulosta! Ja onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille...

Täällä on ollut puhetta liikkeiden tuntemisesta. Minä sanoin eka kerran ääneen 15+5, että luulen tuntevani jotain, joka voisi olla vauvan liikkeitä. Päätin seurailla niitä tuntemuksia ja nyt tuntuu, että ne vain vahvistuvat... joten kuvittelisin olleeni silloin jo oikeassa. Tänään aamuyöstä kävin vessassa ja juomassa ja kun palasin takaisin sänkyyn... Alkoi vatsassa kyllä jonkin sorttinen aamujumppa. Eiköhän sillä kaverilla ole sitten kaikki hyvin siellä...

Neuvola on 1.11. ja onneksi heti aamusta, niin ei tarvitse koko päivää odottaa, että näkisi pikkuisen... Viikot tuntuu menevän toisaalta kovin nopeasti, mutta toisaalta niin kamalan hitaasti...

Onneksi työrintamalla alkaa helpottaa. Sain tilinpäätöksen valmiiksi ja kaikki siihen liittyvät paperit maailmalle... nyt voi nauttia rutiinitöistä aina äitiyslomaan asti...

Minäkin lukeudun niihin pohjois-suomen enskoihin, joten olisin kyllä valmis tapaamiseen, jos joku sellaisen jaksaa järjestää... :)

Joku tais kysellä D-vitamiinista. Minäkin sain neuvolasta neuvon, että sitä pitäisi syödä loka-maaliskuun ajan. Aloitin sitten sen syömisen, kun multitabsit sopivasti loppui... ja nyt napsin ainoastaan D-vitamiinia... Ja toivon syöväni riittävän monipuolisesti muuten...

Nyt pitänee alkaa töitä tekemään...Palkat pitää saada maksuun, ettei ole ovella liuta vihaisia miehiä odottamassa...

Yritän ryhdistäytyä ja kirjoitella useammin. Nyt ehkä tuleekin suurempi inspiraatio, kun alkaa omassakin navassa muutoksia tapahtumaan!

Sadepäivää viettäen

Cactus rv 16+6

Vierailija
5/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on tuntunut ensimmäisiä liikkeitä, kiva! Muistelen että itse tunsin kaikenlaista rupsutusta ja kuplimista joskus rv16 loppupuolella, ja rv19 mennessä olin jo ihan varmasti tuntenut potkujakin. Rv 21 mieskin tunsi kädellään Muhkun potkaisut, ja silloin harmittelin, ettei tullut usutettua miestä kokeilemaan aikaisemmin - tuli niin mojovat potkut heti käteen!

(.) :Taas on takana huonosti nukuttu yö, kun joka paikkaan sattui ja se kyljen kääntäminen on niin kovin tuskallista. Yöllisen vessareissun jälkeen Muhku intoutui jytäämään oikein kunnolla, veikkaan että se yritti ryömiä kohdun seinämää pitkin. Ainakin tuntui pienten tassujen koputtelua molemmissa kyljissä, eli sekä kädet että jalat viuhtoivat :)

Tänään on onneksi kotipäivä: mies lähtee iltavuoroon töihin, ja saan kirjoitusrauhan moneksi tunniksi. YK:n päivän kunniaksi pitäisi ruveta vääntämään sitä kandintyötä YK:n Montrealin ilmastokokouksesta 2005. Eli todennäköisesti roikun täällä palstalla puoli päivää, kun en keksi mitään kirjoitettavaa ;)

Kandi & Muhku 30+5

Vierailija
6/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaipäivää kaikille enskattarille! =)

Voi miten liikutuin Open kirjotteluista eilen. Piti vielä uudestaan nyt aamulla lukea. Onnea teille kun olette kotiin päässeet. Varmasti mukavampaa kuin sairaalassa olo.

Eilen kun lueskelin noita torttu- ja glögikirjotteluita niin rupesi ihan kauheasti tekemään mieli, joten tänään on jälleen leipomispäivä. Mikäs sen mukavampaa puuhaa, kun ulkona on taas tuollainen harmaa ja tuulinen päivä. Ajattelin myös rueta joulukortteja väsäilemään kun eilen niitä tarvikkeitakin tuli ostettua.

Aurorakos se oli joutunut/päässyt lepäilemään sairaslomalle? Nyt sitten ihan rennosti otat vaan. Pikkuinenkin tykkää kun äiti tottelee mitä lääkärissä on sanottu. ;)

Mitäs mieltä toiset olette, onko ihan pöhköä jollain lailla omaa rakasta muistaa isänpäivänä vaikka meidän raskaus on näin alkuvaiheessa? Jotenkin tekisi mieli,mutta sitten ajattelin että onko liian aikaista...

Nyt kauppaan ja sitä myöten leipomaan! Mukavaa päivää kaikille.

t. iida-linnea 13+6

Vierailija
7/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Amy nyt olis päässyt tositoimiin ja pieni prinsessa päästäisi vanhempansa piinasta. =)

Aurora, nyt sitten lepoa vaan!!! Äläkä niistä töistä pode huonoa omaatuntoa. Mukavampi se on kotona levätä kun osastolla... mulle silloin niiden menkkakipusuppareiden kanssa jo uhkailtiin osastolepoa jos paikat lähtee yhtään pehmenemään.

Iida-linnea, ei oo mun mielestä yhtään hassua isänpäivän muistaminen. Viime vuonna meidänkin isukki sai isänpäiväpaketin vaikka poika vasta huhtikuussa syntyikin. Annoin silloin tuon kirjan Uusi vauva -huoltajan opas ja sitten Tappara-tutin ja bodyn. (vinkkinä isyyspakkaukseenkin... kannattaa katsastaa lempparikiekkojoukkueen nettikauppa jos jääkiekkoa isukki seuraa)

pikku-milli & Akseli 6kk

Vierailija
8/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokohan se amy tosiaan ois tällä kertaa tositoimiin päässyt kun ei oo käynyt muutakaan ilmoittamassa. jänskää...

aurora: tätähän se saikkulaisen elämä on. kun päikkärit nukkuu päivällä niin ei meinaa yöllä uni tulla. mutta nauti nyt näistä kahdesta viikosta ihan rauhakseen:)

ykkösopekin oli jo kotiutunut. vielä kerran onnittelut!

essi: millasia kortteja sä oikein aattelit askarrella? mäkin monena vuonna oon ite tehnyt, mut viime vuonna oli muutto just pahaan aikaan, joten silloin tuettiin unicefia ja ostettiin valmiit kortit. mullakin ois kyllä taas aikaa askarrella, mut saa nähdä saanko aikaiseks.

joulusta muutenkin: just miehelle puhelin et jos pyytäsin et äiti tekis sen verran pipareita, et mekin saatais. tai yleensä oon kyllä hänen kaa ollut tekemässä. mut kun äiti tekee parempii kun minä, vaikka samasta taikinasta tehdään. jos ite väsäisin piparitalon kun nyt varmaan tupaa tossa vuodenvaihteen tiennoilla vieraita käymään et eiköhän tuu syötyä. jouluruuista ei tartte stressata, kun ollaan joulu joko vanhemmilla tai veljellä, jos veljelle mennään voisin sinnekin sellasen talon väsäillä nyyttäriruoaksi. (ellei sitten nautita jouluaatosta tayssissa, sormet ristissä ettei niin olis, mä haluun viettää joulun " kotona" )

kandi: olitte päivän meitä jäljessä;) me herkuteltiin glögillä ja tortuilla jo sunnuntaina:)

siru: tuo aamulla klo 6 on simppikselläkin sellanen aika säännöllinen aamujumppa-aika. tooosi kiva. ja sit mies ihmettelee miks en saikulla nuku pitkään, tajus kyllä kun yhtenä aamuna pistin kätensä massulle.

omaan napaan ei kummenpaa. massu kasvaa ja liikkeitä tuntuu, eli kaikki lienee ok. torstaiaamuna on jälleen lääkärineuvola, kun pitää kirjoittaa tuo saikku vielä loppuajaksi.

tikru ja simppis 30+4

Vierailija
9/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aktivoitua ja kirjottaa pitkasta pitkasta aikaa. Olen kylla kaynyt lueskelemassa melkein joka paiva, mutta kirjottaminen on jaanyt, kun kuitenkin toista kasin oon lukenut. Meilla ei vielakaan 2,5kk odottelun jalkeen laajakaista toimi kotona, toivo on mennyt ihan taysin, etta Tiscali saisi sen ikina yhdistettya (tai ilmeisesti BT:kin on omalta osaltaan kiitettavasti pistanyt kapuloita rattaisiin, puhelinlinja on nimittain niilta). Joten kirjottelen nyt sitten taalla toissa (kun sattui olemaan rauhallisempi hetki).

Onnea kaikille vauvan hakeneille enskoille! Muutama muu menee suunnilleen samoilla viikoilla kun ite, joten tosi mielenkiintoista seurailla! Ja tervehdys kaikille uusille enskoille, joita onkin tullut aika liuta sen jalkeen kun viimeksi kirjottelin!

Painosta on ollut puhetta. Meilla ei ole neuvolassa punnittu kertaakaan, viimeksi Suomessa kaydessa rv 26 punnitsin itseni, ja sillon oli jo tullut 10 kg lahtopainoon nahden (eli 56 -> 66 kg)! Eli todennakoisesti menee sinne 20 kg tietamille... (nyt ei ole kylla sen jalkeen tullut punnittuakaan). Vahan lohduttaa, kun ainakin Siru ja Amy tuntuu olevan samanlaisia painon keraajia ;-) Masentaa lukea noita 7kg painon nousuja koko raskauden aikana... Ja olen viela kaikenlisaksi liikkunutkin jonkun verran, pyoraillyt toihin lahes joka paiva (tosin vaan 6km yhteen suuntaan) ja syonyt ihan normaalisti... Tosin ennen raskautta liikuinkin tosi paljon, ja kaikki " normaalit" liikuntaharrastukset piti lopettaa jo aika alkuraskaudessa (kun lajit on vahan riskialttiita ja muutenkin varusteet painaa mahaa yms). Joten lihakset on varmaan havinneet ja sita myoten energiankulutus pienentynyt aika tavalla entisesta.

Liikkeitten tuntemisestakin oli keskusteltu. Ite tunsin jotain 19:lla viikolla, mutta selvemmin vasta joskus 21:lla viikolla, sitten alkokin kunnon potkuja tuntua heti kohta sen jalkeen. Nyt tuntuu valilla vahan liikaakin, kun joku innostuu jumppaamaan...

Meilla alkoi synnytysvalmennukset viime viikolla, eilen oli toka kerta. Pettymys oli, kun ei paastakaan tutustumaan uudelle synnytysosastolle joka avauttiin elokuussa. Kuulemma olisi virtuaalikierros dvd:lla, mutta sekaan ei tietty ole valmis. Joten ihan ummikkona joutuu sitten sinne, kun on tosi kyseessa. En edes ikina ole ollut sairaalassa (muuta kun ensiavussa tikattavana ja vuodeosastolla vierailemassa mummolla) joten ei mitaan hajua mita odottaa. Eika mitaan tietoa, miten skottisairaalat eroaa suomen vastaavista. Eilen kaytiin lapi synnytysta ja muuten tuntuu kaytannot olevan aika samat kun suomen vastaavat, eli allas on kaytossa (taalla kuulemma monet synnyttaakin altaassa) ja kivunlievitysjutut muutenkin kuullosti aika samalta.

Oon kaynyt katselemassa hoitopaikkoja vauvalle. Hassua sinansa, kun ei viela ole vauvaakaan, mutta taalla pitaa olla ajoissa liikkeella... Heinakuuksi pitais loytya paikka. Hankalaa vaan, kun mies on vuorotoissa, joten periaatteessa ei tarvittais hoitopaikkaa kun 8-11 paivaa kuussa (vuoroista riippuen), mutta silti pitaa maksaa kokopaivahoidosta, kun kuulemma hoitopaikkojen pitaa varata paikka joka paivaksi, eli se tietaakin sitten jotain 800¿ kuussa (500-600 puntaa hoitopaikasta riippuen). Verovahennyksena saa sentaan palkasta vahentaa 250 puntaa kuussa, mutta eipa siina hirveesti palkasta kateen jaa hoitomaksujen jalkeen.

Viela 38 aamua toita jaljella (ei niin etta laskisin... ;-)). Toivottavasti jaksais loppuun asti (muuten vastaavasti lyhenee loppupaasta aitiysloma), 15. joulukuuta ois vika tyopaiva. Vahan liitoskivut vaivaa (tosin pyoraily on viela ok, mutta kavellessa tuntuu) ja alaselka on kipea, jos joutuu istumaan pitempaa. Viikonloppuna ollaan menossa kaymaan laivalla Amsterdamissa, kun mies sai opinnot loppuun (vika tentti oli viime viikolla), tosin varmaan omalta osalta tulee aika rauhallinen reissu. Toivottavasti ei vaan olis hirvee myrsky, pohjanmeri lokakuussa ei ole niita kivoimpia paikkoja...

Tuli hyvin omanapainen viesti, mutta toivottavasti saisin kirjoiteltua vahan useammin, etta voisi paremmin kommentoida muittenkin juttuja...

Retu ja joku, rv 31+6

Vierailija
10/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, kaikki pinot kyllä luettu..

Jokohan Amy on Hämeenlinnassa pikkuinen sylissään. :)

Isänpäivän viettoa oli mietitty. Viime äitienpäivänä mies osti minulle kauan haluamani ison kylpytakin johon mahdun myös mahan kanssa. :) Ja viikkoja ei tosiaan ollut vielä paljoa mitään..

Ja ajattelin itsekin jotain miehelle nyt ostaa, isyyspaketin kasaan vasta jouluksi, tai sit siihen kun pikkuinen syntyy.

Meillä 2-vuotis hääpäivä sattuu melko lähelle isänpäivää, eli tupla juhlat tiedossa. :)

Auttakaa, onko ne liitoskipuja kun koskee kävellessä ja varsinkin ylösnoustessa ihan tuonne alavatsaan, roikkuvan alamahan alle? Välillä tuntuu kuin puukolla pistäisi, varsinkin oikealle puolelle..

Onkos täällä minkä verran opiskelijoita? Miten lähelle laskettua-aikaa aiotte koulussa olla, jos ei mitään erikoista tule?

Itse ajattelin että olisin koulussa rv 38 alkuun. Meillä opiskelu ei onneksi ole koko aikaa pulpetissa istumista, vaan kun tehdään töitä niin pääsee liikkumaan.

( . ) Syysloma menossa niin ehtii paljon paremmin häiriköimään täällä. :) Alavatsa kipujen lisäksi olossa ei muuta uutta. Sunnuntai-iltana sain viimein jo kesällä ostetut vaunut kotiin. Meinas mennä sormi suuhun kun eilen niitä kasasin, olivat niin osisa. :) Vielä kun renkaisiin saisi ilmaa.. Ja tällä viikolla, jos mies saa makuuhuoneen seinän viimein tasotettua ja minä maalattua, saamme pinnasängyn paikoilleen. Ja sit jos viikonloppuna saamme hoitopöydän, alkaa koti olla valmis pikkuiselle. Kaukalo vielä autoon niin sit on kaikki.

Mutta lopetallaan häiriköinti tältä erää..

bejpi ja öttiäinen 32+2

Vierailija
11/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta tunnin ollu hereillä, mut tosin valvoin 4.30-6-30 tos aamulla, ku olin ihan ihmeellisen pirtee. Mies meni kuudeks töihin ja mä jäin kattelin sit ajan kuluks muutaman jakson frendejä.. Ja sit taas nukutti.

Vessas ramppasin taas ihan urakal yöllä. Ja joka kerta oli ihan hirvee hätä.

Nyt tuntuu,et vauva on jo aika iso, kun tuntuu kättä/jalkaa ja ties mitä ruumiinosaa kyljissä. En vaan tunnista mitä ne on:D Sit jos käy kyljelleen, niin aina käy työntämään hirveesti siihen kylkeen jotain jalkaa tms mille käyn makoilee. Tuntuu ihan hassulta. Ja ku tuntuu sellanen kova pallukka tuol kyljes:D Ihan hassuu aatella, et tuol masus kasvaa pikkuihminen. Ja se kulkee mun mukana joka paikkaan.

Vaikka alanki olee jo tosi vaivanen, kävelen ku pingviini ja kyljen kääntäminen on öisin yhtä tuskaa yms.. Ni kyl tät mahaa tulee varmaan silti ikävä sit kun vauva syntyy.

Mut nyt mä kyl ootan vaan sit vauvan syntymää ja sitä, et pystyn taas liikkumaan normaalisti:)

Eilen oli hyvä päivä. Käytii ostamas uus leveempi,pehmeempi ja sata kertaa parempi sänky! ai että mä ootan,et saadaan se ens viikolla kotiin!! :) Sellain pehmee jenkkisänky.ah.

Pistettii sit elämä risaseks ja ostettii myös uus tv-taso ja sit viel ihan normi hylly tonne vauvan huoneeseen.

Aurora: Koita vaan ottaa ihan rauhallisesti siellä, kun oot saikulla. Nautit vaan odotuksesta ja passuutat miestä. Sun pitää nyt rentoutua:)

retu ja cactus oli käyny pitkästä aikaa. Kiva kuulla miten teillä menee:)

Hennalle lohdutusta täältä. Mun mies ei päässy edes ultraan mukaan:( Ei saanu vapaaks yhtä hemmetin päivää,kun oli niin paljon sairaslomalaisia. otti niin päähän. Eikä oo myöskään päässy neuvoloihin,ku aina sattun just työvuoron kans päällekkäin. No synnytys- ja lastenhoitovalmennukseen sentään pääsi mukaan:) No pääasia ois et pääsis synnytykseen. Toivottavasti sun mies pääsee seuraavaan neuvolaan jo mukaan:)

Onkohan amy nyt päässy jo tosi toimiin? :)

En nyt muista enempää mitä piti kommentoida.

Yritän alkaa lukea tenttiin,tosin ei siitä varmaan taas mitään tuu. Saa nähä meneekö vieläkään läpi, on siis uusinta. äh.

Muksaa tiistaita kaikille!

lara ja mötkö 33 tasan!! :)

Vierailija
12/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä oon siis opiskelija. 6.11 alkaa äippäloma, mut marraskuun oon silti viel koulussa, et saan opintotuet. 29.11 on esseen palautus, se ois kai viiminen päivä. Mut ei meil onneks oo hirveesti pakollisia tunteja, ni en varmaan enää jaksa luennoille kauheesti mennä.

Mut siis mullakin taitaa olla siis viikko 38 toi viiminen viikko. En jaksa nyt laskee.

Ei kyl enää jaksais yhtää kouluhommia, oon ollu niin väsyksis, mut pakko nyt yrittää päästä tää viiminen kurssi läpi.

Miten sä oot jaksanu?

Vierailija
13/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tuolla yhteisön puolella mietitty enskatapaamista ensi viikolle, jos ette halua yhteisöön mukaan niin käydään sitten vaikka täällä ilmoittelemassa=)

Kertoilkaas vähän miten teille sopii tai laittakaa hakemusta yhteisöön niin katsellaan sitten jospa päästäisiin porukalla treffaamaan!

-Ankka-

Vierailija
14/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin pikaisesti lueskella muiden kuulumisia, mutta enpä muista mitään erityistä enää ;) Kiitos kuitenkin onnitteluista kaikille!

Amy on ilmeisesti " poistunut takavasemmalla muihin tehtäviin" ;)) Toivottavasti tuottaa tulosta ;)

Mikä tauti mulla mahtaa olla, kun raskausaikana vaivaa raskausdementia ja imetysaikana imetysdementia, mutta kun mä en varsinaisesti kuulu kumpaakaan ja siltikään en muista mitään... :DD

Eka yö on nyt nukuttu kotona, ja hienosti ollaan pärjätty. Neiti piti vaan herätellä syömään välillä ja " aamiaisen" jälkeenkin on vaan vedellyt unia vaunuissa keskellä olkkaria ;) Muutenkin hän tuntuu olevan erittäin rauhallinen tapaus, ei paljon itke eikä varsinkaan kovin kauaa kerralla. Että helpolta tuntuu tämä vauvaelämä ainakin just tällä hetkellä :) Vaan kunhan pikkuinen kasvaa ja voimistuu, voi olla taas uudet ajat edessä :) Tämä hassu äippä vaan istuu ja surffaa netissä, kun toinen nukkuu. Tosin aina välillä on ihan pakko käydä tarkistamassa, että " onhan se hengissä siellä" . Tosi reilua, kun toinen vaan haluais nukkua rauhassa, ja joku tulee tökkimään ja häiritsemään :DD

Joo, mun kai kuuluisi siirtyä vauva-puolellekin vähin erin, mutta kun en oikein ole vielä itsekään sisäistänyt kuuluvani sinne, ja täällähän on kaikki vanhat tutut ;) Joten terrorisoin täälläkin vielä toistaiseksi!

t. Kotona olosta onnellinen Ope ja pikkuneiti iltapäivällä 8 vrk

Vierailija
15/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laralei: Koulussa oon jaksanu hyvin, mut sit kun on teoriatunteja et joutuu istuu 45min putkeen, (onneksi pehmäet tuolit ;) ) nii alavatsaan sattuu kauheasti. Ja sitten kun vielä kuljen junalla ja kävellen kouluun, kävely on hidastunut. Tulisi äkkiä lunta ja jäätä niin saisin ottaa auton käyttööni. :)

Mulla alkaa äippäloma kans joskus tossa ens kuun alussa, mutta tukien takia kans koulussa. Ja saan täyden jakson käytyä, helpompi jatkaa sitten joskus..

Mut nyt syömään..

bejpi taas..

Vierailija
16/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et oot bejpi jaksanu.

Mulla on sellanen puolen tunnin ajomatka kouluun,autolla menen siis. Ja sit kaikki tunnit,mitä on,kestää 1h 30min. Se on liikaa. 45 minuuttii pystyy viel jotenkuten istuu,mut sit käy vaikeeks. Oon miettiny välil,et käyn kohta tohon lattialle makoilee:D

No onneks tosiaan ei oo paljoo pakollisii tuntei.

Nyt mä lähen oikeesti täst koneelt pois. Ja otan sen tenttikirjan kätöseen. Heips.

Vierailija
17/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ope, tosi kiva kun jaksat / haluat vielä täällä käydä meille kertoilemassa kuulumisia! Mulla on ollut tarkoitus käydä siellä vauvapuolella kurkkimassa, mut ei koskaan ole aikaa. On siis tosi tosi kiva, etteivät synnyttäneet katoa täältä ainakaan salamana! :) Ja mukava kuulla, että pikku-Aino on rauhallinen vauva. Meidän L on ollut kans ainakin tosi rauhallinen masu-asukki, saa nähdä, miten elämä alkaa sujua masun ulkopuolella sitten joulukuussa!

Laralei, mulla on ihan täsmälleen samat fiilikset tuosta masusta ja sen kanssa liikkumisesta, yritin sitä varmaan edellisessä viestissä kuvatakin mut sun kuvaus osui ihan naulan kantaan! Mä myös tunnen niitä vauvan ruumiinosia joka puolella, ja yritän järkeillä, että onks tää nyt pyllyä vai jalkaa vai kättä. Pää on ilmeisesti tuolla alhaalla. Sit kun koputan varovasti sitä kumpua, niin yleensä selviää, onko se pyllyä vai selkää vai jalkaa - nuo ensin mainitut eivät kai rupea potkimaan takaisin! =) Kaikenlaista viestintää meillä on jo vauvan kanssa, ja mietin aina, että mitä se mistäkin tuumaa. Hauska aika.

Auroralle tsemppiä saikulle! Kyllä sä siihen pian totut! Yritä ottaa tää rentoutumisen, hemmottelun, lepäilyn ja vauvan kanssa oleilun kannalta! Saatpahan elellä omassa rytmissäsi, ja mikä parasta, olo kohentuu siinä samalla!

Viipero, oot todellakin tervetullut myös niille JKL-treffeille! Saa nyt nähdä, ketä meitä on paikalla lopulta. Möröttimestäkään ei ole viikonlopun jälkeen kuulunut, joko lienee laitoksella...? :-) Mut ilmeisesti ainakin minä ja Viipuli ja ehkä Siru? Hei, siitä paikasta ja ajasta: kävisikö iltapäivän kahvi- / teehetki Coffee Housessa vaikka kolmelta?

Mulla on myös nyt suunnitelmissa ne joulutortut. Olin jo eilen menossa kauppaan ostamaan taikinaa ja luumuhilloa, mut sit simahdin... Ja kyllä minäkin kun tekin! Oon vähän arka näissä jouluhössötysten aloittamisessa, kun tuntuu aina, että oikeasti se joulu saisi olla jo lokakuussa! No, enää 2 kuukautta, ja mikä parasta, meillä on varmaan sitten jo yksi pieni joulutonttu lisää ihmettelemässä kuusta, joululauluja ja koristeita! Ja kinkunmakuista äidinmaitoa. =)

Opiskeluista: mäkin luen itseni vielä opiskelijaksi, vaikka gradunteko on ainoa siihen liittyvä aktiviteettini. Olen aikonut pusertaa gradun niin valmiiksi kuin suinkin ehdin ennen pikku-L:n maailmaantuloa, mikä tarkoittaa sitä, että marraskuu menee varmasti vielä rattoisasti sen parissa. Viimeisiä lukuja kyllä kirjoittelen, mutta kun tekstimassaa puuttuu vielä niin paljon, niin en uskalla yhtään löysäillä... Ja silti roikun täälläkin!! Suhteellinen käsite. =) Mut tosiaan, kyllä koneella istuminen on ehkä vielä puuduttavampaa kuin luennoilla istuminen? Mene, tiedä. Minusta luennot ym. oppitunnit ovat aina olleet kivempia kuin yksinäinen puurtaminen. Mut tsemppiä kovasti teille, jotka saatte vielä kokea täyspäiväisen opiskelun iloja!!

No niin. Mies lupasi tulla tiskaamaan, mutta sillä ehdolla, että minä teen gradua. :-S Hänellä loppuu luento kahdelta, joten pitää varmaan ruveta tässä hommiin että edes näyttäisi siltä että tekstiä syntyy muuallekin kuin tänne...!

Halein teidän Ladie ja pikku-L, viikoilla 33+5

Vierailija
18/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Retustakin! Ota nyt töissä rennosti, kun kerta joudut ihan melkein loppuun saakka siellä istumaan...

Laralei, olin tulossa kertomaan ihan samaa kuin Ladie, eli sä kiteytit tuon kyljellään makaamisen riemut ihan nappiin :) Kun pistää käden sinne kyljen ja sängyn väliin, tuntee tosi tarkasti pienen liikkeet. Mullakin usein joku osa (peppu?) tönöttää tuossa ylävatsalla - pää se ei voi olla, koska Muhku hikkaa ainakin pari kertaa päivässä ihan tuolla alhaalla... (Ja on hikkaillut jo kohta pari kuukautta, hih!)

Bejpi, täälläkin opiskellaan. Meillä valtsikassa on kyllä niin vapaata touhua, ettei missatuista luennoista tarvitse kamalasti huolehtia. Nyt kun periodi vaihtuu ensi viikolla, mulla olisi neljänä päivänä viikossa yksi tai kaksi luentoa päivässä. Tuskin käyn kaikilla, varsinkaan kun maanantaisin ei ole mitään muuta kuin pakollinen julkisoikeuden kurssi - klo 18-20!! Eihän se edes ole enää mikään luentoaika!

Mutta mulla olisi luentoja 14.12. asti, jolloin viikkoja jo 38+. Vielä kun lääkäri arveli Muhkun mahdollisesti viikkoa vanhemmaksi, niin mähän saatan olla tuossa vaiheessa jo synnärillä..! Joten aion kyllä jättää viimeisen viikon luennot väliin, mikäli yhtään siltä tuntuu. Ja olen jo varoitellut luennoitsijoita, että poissaoloja rupeaa tulemaan viimeistään joulukuussa reilumminkin. Onneksi kaikki ovat tosi ymmärtäväisiä (joskin kummastelevat: meillä valtsikassa ei yleensä ruveta lisääntymään kolmantena opiskeluvuonna ;))

Niin ja " koulumatkasta" vielä: mulla päivittäinen rutiini on 2km pyöräily juna-asemalle, sitten 20min junalla Helsinkiin, siitä puolisen kilsaa yliopistolle kävellen, ja iltapäivällä sitten sama takaisin päin. Saa nähdä siirrynkö kävelijäksi vai bussin käyttäjäksi syksymmällä, kun pyörätiet jäätyvät enkä enää uskalla polkea fillarilla...

Nyt on pakko aloittaa se kandin kirjoittaminen!!!

Kandi & Muhku 30+5 edelleenkin

Vierailija
19/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen illalla paremmalla ajalla kirjoittelemaan, heräsin just päikkäreiltä (monennetkohan jo tänään..). Eli pikaisesti tilannetietoa;

Aamulla vein pissanäytteen Mehiläiseen ja pikatesti näytti jo että leukkarit koholla 2. Eli tulehdus on ainakin mulla! Odotan lääkärin soittoa, et pääsen hakemaan apteekista lääkkeet. Huomenna tietty tulee vijelyn tarkemmat vastaukset vielä.

Saas nähdä mitä näyttää emättimen bakteeriviljely, sen tulokset tulee vasta loppuviikosta. Mutta siis ainakin jotain on vialla ja toivottavasti tuo tulehdus syynä näihin suppareihin eikä muuta " vakavaa" .

Nyt jatkamaan löhöilyä:))

Aurora + Poitsu rv 22+3

Vierailija
20/32 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoselta tulee ohjelma tuosta miehestä jonka pikkuinen vauva kuoli kohtuun ja pian vaimokin kuoli. ei tod. pitäis kattoo tässä tilassa, mut kun oon kattonut tän aiemminkin ja toisaalta toi vaimon juttu liittyy omaan alaan. noo, pitää vissiin ottaa joku halityyny ja kattella sen kanssa

tikru