Maksaisitko lattesta 6,70€ ?
Espanjalainen toimittaja Guillem Balague järkyttyi Helsingin kalliista hinnoista. Niin minäkin.
Kommentit (73)
Olishan siinä ollut sitä juhla mokkaa, mikä sai Macronin ilmeilemään.
En edes tiedä mikä on latte. Luulisin että puu on Suomessa halvempa kuin Espanjassa. Mennäänkö me Epsanjaan kauhistelemaan kuin kallista puuta siellä on.
Riippuu varmaan paikasta. Jos paikka on tosi kiva tai jotenkin spesiaali, niin sitten voisin maksaakin. Ja jos latte on oikeasti hyvä eikä mitään litkua.
Joo-o, en minä sitä joka päivä lipitä.
Tuskin, onhan tuo jo aika kallis. Riippuu tietenkin vähän tilanteesta.
Monta kertaa olen maksanut tuon verran. En juo kahvia kodin ulkopuolella kuin ehkä kerran viikossa, joten aika samantekevää.
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhien ongelmat.
Niin on joo, ja noilla hinnoilla suurin osa tämän maan kansasta on köyhää.
En maksaisi, tosin Roberts Coffeen vuokrista oli joskus Hesarissa tietä. Redissä kahvilan vuokra 20000 euroa kuukaudessa, joten laten hinta ei minua yllätä yhtään.
En todellakaan. Sillä rahallahan saa kaupasta halvan kahvipaketin, josta keittää kotona monta pannullista kahvia. T: Köyhä. Kun kahvipaketti on sellaista merkkiä, että se on halpaa (kuten vaikka K Menu tai Xtra), niin rahaa jää sokeriin ja maitoonkin.
Voiko kotona tehdä lattea? Maitoa ja kahvia?
Kun lähden matkalle en katsele hintoja. Maksaa sen minkä maksaa.
Nyt miljoona ihmistä tietää pääkaupunkimme korkean hintatason :(
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Sillä rahallahan saa kaupasta halvan kahvipaketin, josta keittää kotona monta pannullista kahvia. T: Köyhä. Kun kahvipaketti on sellaista merkkiä, että se on halpaa (kuten vaikka K Menu tai Xtra), niin rahaa jää sokeriin ja maitoonkin.
Kerron salaisuuden. Viinakin on baarissa aika paljon kalliimpaa kuin Alkosta kotiin kannettuna. Silti sitä suorastaan jonotetaan juomaan.
En ostaisi. Kaakaokin hintakin on jo mennyt yli sietorajan ja kahden euron teekin on siinä ja siinä viitsiikö sitäkään ostaa.
En juo kahvia, mutta jos joisin, niin miksei. Jos se nyt on harvinaista herkkua, niin kai siitä voi maksaa vähän enemmänkin. Maksan pienestä kaakaosta paikallisessa kahvilassa 5€. Ei halpaa, mutta maistuvaa ja jos kerran viikossa ostan, niin saa maksaa vaikka tuplat.
Joku hänen twitterissä kommentoi ettei latte Helsingissä ole edes puoliksikaan niin hyvää kuin Etelä-Euroopassa.
En juo kahvia, mutta olen olettanut, että erikoiskahvien hinta olisi kahviloissa suurinpiirtein tuota luokkaa. Joutuuhan monista samankokoisista smoothieista, pirtelöistä, yms maksamaan myös maltaita.
Hanaoluttuoppikin maksaa suunnilleen saman verra. Jos vertaa tuopillista taviskaljaa ja tuota toimittajan kuvan lattea, kyllä mä ennemmin siitä latesta maksaisin tuon summan kuin hanakaljasta. Kuvan lattekuppi näytti melko suurelta ja kahvijuomaan liittyy enemmän arjen luksuksen fiilistä kuin vaikkapa siihen samanhintaiseen Olvi-tuoppin.
Ei ois Loiri sulattanut tällaista!
SE ON MUUTEN KUOLLUT!