Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko lattesta 6,70€ ?

Vierailija
10.08.2022 |

Espanjalainen toimittaja Guillem Balague järkyttyi Helsingin kalliista hinnoista. Niin minäkin.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu että noin paljon maailmaa nähnyt ihminen kummastelee että jossain joku maksaa enemmän kuin muualla.

Mä olen vaan käynyt perus Teneriffat, eikä se yllätä että hinnat ei ole joka paikassa samat kuin meidän Peräkylän pikkupubissa.

Vierailija
22/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hänen twitterissä kommentoi ettei latte Helsingissä ole edes puoliksikaan niin hyvää kuin Etelä-Euroopassa.

Oliko kommentoija kenties suomalainen? Usein kun joku ulkomaalainen julkkis kommentoi somessa/kolumnissa Suomea/suomalaista merkkihenkilöä, suomalaiset rientää sankoin joukoin mustamaalaamaan Suomea/suomalaisjulkkista jostain kumman syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kahvilassa toimittaja asioi, mutta kyllähän esim. Espresso Housen ja Starbucksin isot kahvijuomat maksaa sen viidestä kuuteen euroon. Eli ihan normaalia Suomessa. Tavallisen kahvikupin saa halvemmalla.

Vierailija
24/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos annokseen kuuluu iso pala suklaakakkua ja grappa.

Vierailija
25/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan juonut lattea joten on vaikea sanoa kuinka paljon olisin siitä valmis maksamaan.

Vierailija
26/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se muualla maksaa?

Vierailija
27/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en maksaisi, ylihintainen.Täällä pikkukaupungissa maksaa lounad halvimmillaan 7 eur ja siihen kuuluu kahvi, ei tosin latte.

Vierailija
28/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hänen twitterissä kommentoi ettei latte Helsingissä ole edes puoliksikaan niin hyvää kuin Etelä-Euroopassa.

On väärässä. Suomessa on yleensä tosi hyviä espressopohjaiset kahvit.

Vierailija
29/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä maksa sitä edes kahvipaketista.

Vierailija
30/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on tuopillinen, niin voisin harkita.

Vierailija
31/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen latten hinnalla saa jo kohtuullisen hyvää kahvia kokonaisen paketin. No, eipä rassaa minua, kun en juo lainkaan kahvia. 

Vierailija
32/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on maksaa että saa instaan hienon  kuvan.

Vierailija
33/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttövä hinta ja en maksaisi nykyisyydellään, paitsi jos olisi joku erityinen poikkeus tapaus, kuten se että on rahaa tarpeeksi tai erityinen tilaisuus, kumppani mahdollisesti. Sopiva hinta kahvikupille on 2 tai 3 euroa.

Vierailija
34/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin mennä kavereiden kanssa juttelemaan juuri tiettyyn kahvilaan esim tunnelman tai sijainnin takia, niin ei ongelma.

Kahvilan kahvin hinnasta 95% muodostuu muusta kuin itse kahvista.

Vierailija
35/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Pääsyynä se etten pidä erikoiskahveista. Toisena se etten viihdy kahviloissa. Ja kolmantena se että onhan tuo aivan helkutisti parista desistä juomaa.

Vierailija
36/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Olin Krakovassa ja ostin sieltä latten ja leivän ja maksoin 15 zlotya eli n.3€. Olin ihan onneni kukkuloilla, mutta paikalliset sanoivat, että kallista on. Eli vissiin suhteutettu sitten tuo suomalaisten huikeaan tulotasoon.

Vierailija
37/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa länsimaisissa suurkaupungeissa on kallista, luulisi ettei se paljon matkustanutta toimittajaa yllätä. Itse maksoin hiljattain $6 + tippi espressosta San Franciscossa. Ehkäpä ko. toimittaja luuli, että Suomi on köyhä itäeurooppalainen valtio ja odotti sen mukaista hintatasoa. Yllätyksiltä on tosin nykyaikana helppo välttyä kun googlettaa etukäteen

Vierailija
38/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa länsimaisissa suurkaupungeissa on kallista, luulisi ettei se paljon matkustanutta toimittajaa yllätä. Itse maksoin hiljattain $6 + tippi espressosta San Franciscossa. Ehkäpä ko. toimittaja luuli, että Suomi on köyhä itäeurooppalainen valtio ja odotti sen mukaista hintatasoa. Yllätyksiltä on tosin nykyaikana helppo välttyä kun googlettaa etukäteen

Tutustuin hollantilaiseen perheeseen, heillä oli mielikuva Suomesta juurikin Itä-Eurooppalaisena valtiona, sanoivat esimerkiksi Romanian.

Näytin kuvia ja kerroin Suomesta, toivon että se muutti heidän käsityksensä.

Mietin onko se kovinkin yleinen käsitys Suomesta.

Vierailija
39/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen maksanut. Vaan enhän mää joka päivä, en edes joka viikko käy kahviloissa.

Vierailija
40/73 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi