Miten teillä tapahtui yhteenmuutto?
Kuinka kauan olitte seurustellut? Kumpi ehdotti yhteen muuttoa? Kumpi muutti kumman luokse?
Olemme nyt seurustelleet vuoden miesystäväni kanssa. Kmpikin on aina asunut yksin, mutta jossain vaiheessa olisi tarkoitus kuitenkin muuttaa yhteen. Aloin tässä pohdiskelemaan että mitenköhän se tapahtuisi luonnollisesti ja milloin olisi oikea aika. Joten kiinnostaisi ihan vaan kuulla ihmisten tarinoita yhteenmuutosta :)
Kommentit (22)
Mies oli sen kaksi viikkoa melkein koko ajan mun luona ja ilmoitti, että lopullinen muutto tapahtuu vasta sitten, kun stereot tulee, että pikku hiljaa siirtää muut kamat mun luo. No stereot tuli ekana eli kaksi viikkoa oltiin tunnettu.
Mut heitettiin pihalle, eli oli vähä pakko muuttaa yhteen, ku ei ollu muutakaan paikkaa, oltiin seurusteltu melkeen 2 vuotta🤔
Noin vuoden, pikkuhiljaa miehen tavaroita vaan alkoi ilmaantumaan enemmän ja enemmän luokseni ja alkoi viettämään pidempiä ja pidempiä pätkiä asunnossani.
Tavattiin kun opiskeltiin, oltiin koko ajan yhdessä aina jomman kumman opiskelija-asunnossa kunnes vuokrasimme yhteisen. Siitä on pian 30 vuotta.
Tavattiin ja seurusteltiin Lontoossa erillään asuen. Kun minun piti muuttaa takaisin Suomeen, houkuttelin kumppanini mukaani. Ei ollut mitään järkeä asua eri osotteissa, joten hän muutti asuntooni. Mentiin naimisiin ja ostettiin yhteinen.
Muutettiin yhteen 10 vuoden yhdessäolon jälkeen. Ostimme yhteisen asunnon eli kumpikaan ei muuttanut toisen luokse. Kumpikaan ei asiaa kummemmin ehdottanut. Yhdessä puhuttiin ja suunniteltiin. Erilliset asunnot olivat noinkin pitkään työtilanteiden takia. Olimme pitkään kaukosuhteessa. Nyt yhdessä 25v.
Oltiin seurusteltu vuosi hyvinkin intensiivisesti ja suurimmaksi osaksi päädyttiin aina kuitenkin samaan paikkaan yöksi. Vähän vaihdellen molempien luona. Alkoi ärsyttää kahden asunnon väliä ramppaaminen ja myös kahden eri vuokran maksaminen. Siitä se ajatus sitten lähti.
Selvää oli että halusimme uuden yhteisen asunnon, jossa aloittaa yhteiselo eli yhdessä aloimme etsimään uutta.
Puoli vuotta on mulla mennyt suhteissa, kun on tullut yhteenmuuton aika. Tämä tapahtunut elämässäni pari kertaa. Viimeisimmän kanssa yhdessä edelleen. Jo noin 20 vuotta ja perheenä.
Oltiin puolisen vuotta seurusteltu, kun mies kysäs, että muutetaanko yhteen. Hän on kyllästynyt ravaamaan asuntojen väliä.
Me alettiin sitten etsimään yhteistä isompaa asuntoa, kun kumpikin asui pikkiriikkisessä yksiössä. Vajaa vuoden oltiin oltu, kun muutettiin yhteen.
Kamat tuotiin kummalla oli paremmassa kunnossa ja sohva oli vissiin ainoa, joka ostettiin. Hänen kaverit kantoi hänen tavarat ja mun mun kaverit. Sitten pidettiin pirskeet, kun kaikki kanto oli ohi. Veljeni täytti ensimmäisenä meidän uuden jääkaapin erilaisilla juotavilla ja tilattiin pitsoja myöhemmin.
Asuttiin yhdessä jo ennen seurustelua, mutta muutettiin kyllä seurustelun aloittamisen jälkeen yhdessä toiseen asuntoon.
N. vuosi oltiin seurusteltu, kun minä muutin hänen asuntoon. Tapahtui minun aloitteesta, nyt yhteiseloa takana liki 20 v.
Naiset on vaan alkanut kantamaan tavaroita yksi kerrallaan minun asuntoon. Aikaa on mennyt ensitapaamisista 2-6 kuukautta siihen kun ovat asettuneet vakituisesti. Eipä he ole oikeastaan sen enempää kyselleet yhteenmuutosta, vaan ovat lähinnä tulleet. Tämä sama on tapahtunut 2 kertaa 30 vuoden aikana. Ensimmäinen oli 5 vuotta ja seuraava 23 vuotta.
Oisko oltu 3 v yhdessä ennen yhteen muuttoa. Mies myi asuntonsa ennen uuden remppaprojektin hankintaa. Pidettiin molemmat järkevämpänä hänen muuttaa mun luo (omistusasunto) kuin vuokrata oma asunto. Eli meillä meni vähän kuin tilanteen ehdoilla. Toki oltiin jo aikaisemmin puhuttu, että molemmat haluaa jossain vaiheessa saman katon alle asumaan, mutta olosuhteet päätti aikataulun.
Lähes vuosi oltiin oltu yhdessä, vietettiin enemmän aikaa mun yksiössä. Mies sitten ehdotti että mitä jos asuttaisiin yhdessä. Itse en ollut kauheasti ajatellut koko asiaa siinä vaiheessa mutta ihan hyvä ajatushan se oli. Siinä sitten pohdittiin että etsitäänkö kokonaan uusi kämppä vai muutanko miehen kaksioon. Muutin kaksioon. Tuli raivattua turhat rojut pois siinä rytäkässä kun en olis muuten sinne edes mahtunut.
Vuosi seurustelua, sitten nuorimmaisenikin muutti pois kotoa. Laitoin taloni myyntiin ja se menikin kaupaksi heti. Mietittiin ostanko pienemmän asunnon, mutta päädyttiin siihen että muutin miehen luo.
Muutimme yhteen, kun menimme naimisiin. Olimme seurustelleet siinä vaiheessa n. 2,5 vuotta.
Avokki halusi laittaa pallon jalkaan ja yksi kaunis aamu ojensi asuntonsa avaimen.
Pidin tuon aamun jälkeen vielä omaa kämppää reilu vuoden, mutta se ei enää ollut järkevää ja myin sen pois.
Nyt on tilanne sellainen, että jos lähtö tulee, niin vajaassa tunnissa saan omat kamani kasaan ja ne mahtuu kyllä suurehkoon pakettiautoon.
Toivottavasti moista tilannetta ei tule näin 13 yhteisen vuoden jälkeen.
Nosto