HS: Milleniaalit hylkäsivät viinin
Hesarissa kerrotaan, että nuoret aikuiset eivät Californiassa enää juo viinejä lainkaan niin ahkerasti kuin vanhemmat sukupolvet. Viiniteollisuus on kriisissä. Yllätyin miten hyvin tuo juttu osui myös omaan mielikuvaani Suomessa näkyvästä kehityksestä. Nykyään suositaan paljon alkoholittomia juomia ja ravintoloissakin on paljon enemmän niitä tarjolla.
https://www.hs.fi/visio/art-2000008969994.html
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, teinit on niin tyhmiä
Teinit? Molleniaalit ovat vanhimmastapäästä keski-ikäisiä. Teinit oavt ihan eri sukupolvea.
Sorry, siis milleniaalit :D He siis ovat vanhimmasta päästä jo keski-ikäisiä ja teinit ovat ihan eri sukupolvea, syntynee 2000-luvun puolella.
Kyllä ne on 2000 luvulla syntyneitä teinejä, joilla aivotkin vielä kehittymättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu oikeasti siitä että viinit maistuu kauhealle. Nuoret eivät enää koe tarvetta esittää jotakin viinin maistelulla vaan valitsevat sitä mistä oikeasti pitävät. Suurin osa viiniä juovista juo niitä statuksen takia koska siihen heitä on opetettu. Nykyään voi sen sijaan valita sitä mikänon itsestä hyvää
Voi miten typerä kommentti! Koko maailma on sitten juonut tuhannet vuodet viiniä vaikka se on pahaa, esittääkseen jotakin tai kun on käsketty. Ei hyvää päivää... kuinka ulalla voi ihminen olla?
No minusta viini on karsean makuista. Olkoon vaikka koko maailma juonut jo monta tuhatta vuotta!
(Eri kuin lainaamasi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu oikeasti siitä että viinit maistuu kauhealle. Nuoret eivät enää koe tarvetta esittää jotakin viinin maistelulla vaan valitsevat sitä mistä oikeasti pitävät. Suurin osa viiniä juovista juo niitä statuksen takia koska siihen heitä on opetettu. Nykyään voi sen sijaan valita sitä mikänon itsestä hyvää
Voi miten typerä kommentti! Koko maailma on sitten juonut tuhannet vuodet viiniä vaikka se on pahaa, esittääkseen jotakin tai kun on käsketty. Ei hyvää päivää... kuinka ulalla voi ihminen olla?
No minusta viini on karsean makuista. Olkoon vaikka koko maailma juonut jo monta tuhatta vuotta!
(Eri kuin lainaamasi)
Tämä sinun täysin subjektiivinen mielipiteesi nyt totisesti vahvisti, että viinit ovat objektiivisesti kauheita ja suurin osa nyt juo niitä vain statuksen takia.
Kierrepallo sinne: minusta viinit ovat herkullisia.
Mitäs nyt tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Eri kuin lainaamasi)Tämä sinun täysin subjektiivinen mielipiteesi nyt totisesti vahvisti, että viinit ovat objektiivisesti kauheita ja suurin osa nyt juo niitä vain statuksen takia.
Mitäs nyt tehdään?
Todetaan että osa ihmisistä pitää viinistä ja osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Eri kuin lainaamasi)Tämä sinun täysin subjektiivinen mielipiteesi nyt totisesti vahvisti, että viinit ovat objektiivisesti kauheita ja suurin osa nyt juo niitä vain statuksen takia.
Mitäs nyt tehdään?
Järkitulos minustakin. Hyvä me!
Aiempi lainattu voi ottaa tästä kopin.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyn ostoksilla suuressa marketissa, joka sattuu olemaan kotinurkkieni lähellä, siinä ohi kävellessä on Alko. Ei sielä asiakkaina näy nykyisin enää kuin niitä vanhoja viisikymppisiä elämänsä menettäneitä ukkoja. Äärimmäisen harvoin näen nuorta ihmistä sielä kassahenkilöitä lukuunottamatta.
Sama ilmiö on Tallinnan terminaalilla. On aika ennen koronaa ja jälkeen koronan eikä sielä näy yhtään sen kummoisempaa ilmiötä. Ei ole enää trukkilavakaupalla juominkeja.
Näihin asioihin olen ihan erikseen kiinnittänyt huomiota ja olen tyytyväinen. Alkossa tuskin ovat kovin tyytyväisiä kun saa oikeasti pelätä onko koko alkon myymälää siinä enää kohta. Että saan itse haettua kerran vuodessa sen yhden juhannuspullon.
Alko on reliikki vanhasta maailmasta.
Viiniteollisuus tulee tiensä päähän. Se on alettava viljellä jotain muuta.
Minun käsityksen mukaan alkoholin juomattomuus on nuorten aikuisten juttu, ei nelikymppisten milleniaalien.
En käsitä, kuinka voi pitää pilalle käyneestä mehusta, itse pidän tympeänä. Ja sitten vielä alkoholin myrkyllisyys. Viinistäkin saa jopa kirroosin.
Raittius paras. Terveiset Ilmajoen Koskenkorvan suunnalta!
BeeäMWee kirjoitti:
En käsitä, kuinka voi pitää pilalle käyneestä mehusta, itse pidän tympeänä. Ja sitten vielä alkoholin myrkyllisyys. Viinistäkin saa jopa kirroosin.
Raittius paras. Terveiset Ilmajoen Koskenkorvan suunnalta!
Haista sinä nössöperse paska sen mehus kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs nyt tehdään?
Järkitulos minustakin. Hyvä me!
Aiempi lainattu voi ottaa tästä kopin.
Sitten kun ihmisillä olis jotain muutakin sanottavaa asioihin kuin 5-vuotiaan tasoinen juupas-eipäs-väittely niin ehkä voitais puhua jo jonkinlaisesta keskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussahan kerrotaan nuorempien suosivan alkoholipohjaisia drinkkejä, koska niistä saa hyvät kuvat sosiaaliseen mediaan.
Kuulostaa ihan uskomattoman tyhmältä. Hävettää olla milleniaali.
M34
Vierailija kirjoitti:
Kun käyn ostoksilla suuressa marketissa, joka sattuu olemaan kotinurkkieni lähellä, siinä ohi kävellessä on Alko. Ei sielä asiakkaina näy nykyisin enää kuin niitä vanhoja viisikymppisiä elämänsä menettäneitä ukkoja. Äärimmäisen harvoin näen nuorta ihmistä sielä kassahenkilöitä lukuunottamatta.
Sama ilmiö on Tallinnan terminaalilla. On aika ennen koronaa ja jälkeen koronan eikä sielä näy yhtään sen kummoisempaa ilmiötä. Ei ole enää trukkilavakaupalla juominkeja.
Näihin asioihin olen ihan erikseen kiinnittänyt huomiota ja olen tyytyväinen. Alkossa tuskin ovat kovin tyytyväisiä kun saa oikeasti pelätä onko koko alkon myymälää siinä enää kohta. Että saan itse haettua kerran vuodessa sen yhden juhannuspullon.
Ai että ihan oma mutu oli asiaan? Onko jollain jotain oikeaakin tietoa? Ei ole hesari maksettuna mutta anna kun arvaan, se on ihan samaa mutupaskaa kuin tämä ja todennäköisesti naisen kirjoittama.
2020-luvun ihminen on aivan saatanan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jutussahan kerrotaan nuorempien suosivan alkoholipohjaisia drinkkejä, koska niistä saa hyvät kuvat sosiaaliseen mediaan.
Kuulostaa ihan uskomattoman tyhmältä. Hävettää olla milleniaali.
M34
Ja mihinköhän helvettiin sekään väite perustuu, mitä todennäköisimmin jonkun toimittajaämmän mutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan oma mutu oli asiaan? Onko jollain jotain oikeaakin tietoa? Ei ole hesari maksettuna mutta anna kun arvaan, se on ihan samaa mutupaskaa kuin tämä ja todennäköisesti naisen kirjoittama.
2020-luvun ihminen on aivan saatanan tyhmä.
Kirjoittajan näkee maksamattakin, ja joo, nainen on kirjoittanut jutun.
On parempiakin vaihtoehtoja ja vähemmillä haitoilla kui alkoholi. Nuoret sen onneksi tiedostavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä pitänyt alkoholin mausta. Osaan pitää hauskaa ilmankin. Välillä todella vaivaannuttavaa kun joku humalainen ylistää humalatilansa ihanuutta. Kerran joku tuntematon varmisteli minulta, että olenhan ihan varmasti yhtä kännissä kuin hänkin 🤣!
Vain juntti yhdistää alkoholin samantien humalatilaan.
Vain tollo EI yhdistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei milleniaalit edes ole varsinaisesti sitä insta-sukupolvea? Nuorimmatkin alkaa olla jo kolmekymppisiä ja vanhimmat keski-ikäisiä.
No kyllä ovat, nimenomaan näitä kumihuulia ja wokettajia.
Milleniaalithan juuri näitä pinnallisia huuhaatrendejä ovat levittäneet ympäri maailman, joiden seurauksista kaikki joutuvat nyt kärsimään.
Feikkien todellisuudesta vieraantuneiden sukupolvi on juuri milleniaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole viiniä mihinkään hyljännyt. En muutenkaan vaan ole koskaan juonut sitä usein. Johtuu siitä, että viinipullosta on vaikea saada se yksi lasillinen, pitää olla aina joku kenen kanssa jakaa pullo.
Minulla sama.
Ihan mielelläni joisin vaikka lauantaina lasin viiniä ruuan kanssa, mutta puoliso ei pidä siitä. Asutaan korvessa ja kuljetaan autolla, joten kodin ulkopuolella en voi sitä lasillistakaan vaikka ravintolassa.
Jos kotiin tuo pullon hyvää viiniä, sitä ei ole kiva jättää happanemaan, mutta vielä kurjempi fiilis tulee siitä kun juo lasin 5 päivää peräkkäin. Sitten kuudentena päivänä on jo melkein vaikea olla ilman, enkä halua tissuttelijaksi.
Lapsia on, joten se pullon kiskaiseminen yksin kerralla ei ole vaihtoehto, ja krapula olisi jo tässä iässä kaamea.
Minulle tuli kurja olo pelkästään tästä kommentista. Oon syrjäytynyt ja juon milloin huvittaa, mutta elämäni vaikuttaa paljon kivemmalta kuin sinun kuvailema perhehelvetti, "ihan mielelläni joisin lasin viiniä, mutta puoliso ei pidä siitä", voi siisus.
Toivottavasti koet joskus jotain vapauden iloakin elämässäsi, aikuinen ihminen. Huhhuh. Miten kestät!!!! Minä naurasin paskasta naurua ja vetäisin kaksi pulloa kun olisi luppoaikaa.
Pöyristynyt X
alkoholittoman viini tarkoitushan on näyttää siltä että lasissa on viiniä, jolloin ei kutsuilla erotu oikean viinin juojista.