Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pahasti teidän perheessä on sairastettu uusinta koronan muunnosta, eli nyt kesällä 2022?

Vierailija
09.08.2022 |

Ja sairastuneet rokotettuja?

Omassa lähipiirissä nyt huikeasti sairastuneita, osa kipeämpiä, osa lähes oireettomia....

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussailin poikaystävän kanssa illalla, aamulla hänellä oli kurkku kipeänä ja nousi kuume. Oli 5 päivää ihan loppu ja huonovointinen. Hänellä kaksi rokotusta alla. Minuun ei tarttunut, olen rokottamaton.

Minä ehkä sairastin koronan keväällä 2020, lämpöä ja kurkkukipua. Miesystävälle tämä oli ensimmäinen kerta.

Vierailija
62/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe sairasti. Minulla kova kurkkukipu (niin kuin angiina), lihaskipua, yskä ja nuha. Pahin vaihe noin 3 päivää, mutta väsymystä ja toipumista kaikkiaan noin 1 1/2 viikkoa. Toki viikon jälkeen jo pystyin hyvin kaikkea tekemään, mutta olin puoliksi toipilas. Lapselle tuli viikkoja kestävä yskä. Miehelle jalkasärky, joka kesti ehkä pari viikkoa, jälkitautina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä eroa on rokotetun ja rokottamattoman sairastelussa? Mä en ole huomannut niiden sairastamisessa mitään eroa. 

Oireita ollu väsymys,kuume,kurkkukipu,liman kertyminen ja osalla makuaisti heikentynyt.

Lievemmät oireet rokotetuilla.

3 rokotetta, viimeisin viime vuoden lopussa. Sairastuminen kesällä.

1.pv vilunväristykset, lievä kuume, aivastelua.

2pv aivastelua, hieman ääni painuksissa, illalla kuume. Ei varsinaista nuhaa. Hengitysvaikeuksia yöllä.

3pv hankala hengittää, väsähtänyt ja heikko olo. Kuume 38+. Limaisuutta. Köhimistä. Erittäin hankala yö hengitysvaikeuksien vuoksi. Ruokahaluton, maku ja hajuaisti ei menneet missään vaiheessa. Ääni meni.

4pv todella väsähtänyt olo, kuume 38+, ruokahaluton. Lihaskipuja ei missään vaiheessa. Varsinaista yskää ei, mutta köhimistä. Hankala yö.

5pv väsähtäneisyys ja hengitysvaikeudet helpottivat, kuume lieveni. Yö helpompi.

6 pv alkaen vointi alkoi normalisoitua ja kaikki em. Oireet helpottua.

Vaikeimpia olivat 2-3 yö - 4 pv.

Jälkioireina aluksi aivastelua, liman irtoamista. Hieman normaalia enemmän väsymistä.

Vai että lievemmät? Minä olen rokottamaton ja sairastin koronan alkukesästä ja minulla oli oireina vain kurkkukipua ja väsytti normaalia enemmän mutta ei pahasti. Nuo oireet jatkuivat minulla suunnilleen saman verran kuin sinulla.

Verrattuna aiemmin sairastettuun influenssaan oireet olivat lievät. Sen jälkitauteina oli poskiontelon ja välikorvatulehdukset, keuhkoputken tulehdus sekä järkyttävät lihaskivut sekä korkeampi kuume, paha yskä sekä nuha.

Koronassa on vakavimpia muotoja sairaalahoitoa vaativat oireet, verenkiertohäiriöt, jälkitaudit yms.

Vierailija
64/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivuten. Olen astmaatikko ja takana kolme rokotusta (1. ja 2. Comirnaty, 3. Moderna). En ole sairastanut koronaa tai sitten en ole huomannut asiaa, kun tässä muutenkin yskittää ja lima rohisee.

Se näissä koronaoireiden kuvauksissa hämmentää, että jonkun tuntemat ihmiset ovat pääosin rokottamattomia ja sairastavat taudin lievin oirein. Sitten samaisen henkilön tuntemista ihmisistä ne rokotetut ovat henkihieverissä. Tosin viimeksi mainitut ovat kaikki myös ilmeisesti saaneet veritulpan ja rajuja rytmihäiriöitä rokotteiden haittavaikutuksina.

Että tulisiko vähän satuiltua vai ovatko ne rokottamattomat perusterveitä nuoria ja lapsia, kun taas rokotetut iäkkäitä monisairaita riskiryhmäläisiä siinä tuttavapiirissä?

Mutta jokin merkillinen asia tässä on, kun toiset tuntuvat olevan lähes immuuneja koronalle ja toiset päätyvät sairaalahoitoon. Rokotteetkin tuntuvat antavan suojaa vain osalle riskiryhmäläisistä.

Vierailija
65/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaan verrattuna korona oli naurettavan helppo ja lyhyt tauti. Muutama päivä lievää kuumetta (influenssaan verrattuna lämpöä) ja kurkku päivän kaksi kipeä ja sitten se loppui tosi nopeasti ja olo oli kuin ei olisi kipeä ollutkaan. Positiivinen testitulos oli vaikea uskoa todeksi, koska taudista oli rummutettu että se on kuolemaksi. No eristys tuli ja perhe karanteeniin. Tämä siis 2020 kun ei vielä ollut koronarokotuksia. Sen jälkeen otettu eikä ole tarttunut uudestaan.

Influenssa oli viedä minulta hengen ja vahingoitti keuhkojani. Kuume oli melkein 41 astetta ja sitä riitti melkein kolme viikkoa. Oireita tuli niin paljon, että en edes halua luetella. Lopulta romahti vointi täysin. Sairaalassa vierähti useampi viikko ja toipuminen (ei ihan ennalleen) kesti vuosia. Painoa lähti niin että moni ihmetteli. Tämän elämäni ensimmäisen influenssan sairastin rokottamattomana, mutta nuorempana ja paljon parempikuntoisena. Nyt en varmasti kestäisi influenssaa hengissä, mutta onneksi on rokotus siihen niin pitäisi mennä viikon kovalla kuumeella ohi.

Vierailija
66/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut yhtään koronaa ja olen elänyt normaalisti kokoajan. Käynyt myös sittemmin baareissa ym. Olen käynyt teksteissä aina kun altistunut tai matkoille menossa.

Vierailija
67/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meidän perheestä ei ole sairastanut kertaakaan. Ei myöskään isovanhemmat eikä sisarukset. 

Vierailija
68/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muuta tietoa koronasta kun minun tammikuussa sairastamani. Ei oo oltu muutenkaan kipeenä.

Vierailija
69/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rokotettu, eikä mitään aavistusta, että mistä sain. En liiku missään tapahtumissa ja julkisillakin liikun sellaisiin aikoihin, että ei ole ruuhkaa. 

Tauti alkoi huimauksella ja pahoinvoinnilla. Sitten tuli hirveä väsymys ja nukuin kolme vuorokautta lähes putkeen.  Välillä oli pakko käydä vessassa ja antaa kissoille ruokaa, muuten meni ihan vaan nukkuessa. Vesikään ei pysynyt sisällä, ruuasta nyt puhumattakaan. En kyllä yrittänytkään syömistä moneen päivään. Öisin yskitti tosi kovasti. Kuumetta lähes 39.

Tätä muutaman päivän, mutta välillä iski kova väsymys ja oli ihan pakko mennä makuulle lepäämään.

Nyt lähtee hiuksia ihan hirveästi.

Toivottavasti ei enää tule uusintana.

Vierailija
70/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri nyt korona neljättä päivää. Alkoi kurkkukivulla, päätä särki, ei kuumetta. Nyt nenä tukossa ja nuhaa, olo ihan Ok. Kolme rokotetta otettu.

N 55

Vierailija
71/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko perhe rokotettuja, mutta rokotteista on jo aikaa. Viimeisimmät saatu tammikuussa. Lapsella kesti usean päivän kuume ja kova yskä, sekä kurkkukipu. Miehellä oli lievempi. Minä en ole toipunut kolmessa viikossakaan vielä. 

Vierailija
72/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 Korona rokotusta saannut. Pilkun tarkasti noudatin ohjeita tai suosituksia niin kauan kun oli. Toistaisekisi minulla ei ole koronaa ollut kertaakaan. Asun Helsingin lähiössä.Vaikutaako siihen sitten en kapakoi ei tupakoi? En liiku massoissa. Tosin asun yksin. Lapset aikuisia, asuvat matkan takana.

Vierailija
73/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan meidän perheestä ei ole sairastanut kertaakaan. Ei myöskään isovanhemmat eikä sisarukset. 

Millainen ihminen alapeukuttaa tätä? Koronahullu? 

Vierailija
74/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa sivuten. Olen astmaatikko ja takana kolme rokotusta (1. ja 2. Comirnaty, 3. Moderna). En ole sairastanut koronaa tai sitten en ole huomannut asiaa, kun tässä muutenkin yskittää ja lima rohisee.

Se näissä koronaoireiden kuvauksissa hämmentää, että jonkun tuntemat ihmiset ovat pääosin rokottamattomia ja sairastavat taudin lievin oirein. Sitten samaisen henkilön tuntemista ihmisistä ne rokotetut ovat henkihieverissä. Tosin viimeksi mainitut ovat kaikki myös ilmeisesti saaneet veritulpan ja rajuja rytmihäiriöitä rokotteiden haittavaikutuksina.

Että tulisiko vähän satuiltua vai ovatko ne rokottamattomat perusterveitä nuoria ja lapsia, kun taas rokotetut iäkkäitä monisairaita riskiryhmäläisiä siinä tuttavapiirissä?

Mutta jokin merkillinen asia tässä on, kun toiset tuntuvat olevan lähes immuuneja koronalle ja toiset päätyvät sairaalahoitoon. Rokotteetkin tuntuvat antavan suojaa vain osalle riskiryhmäläisistä.

Eikö sen jo järkikin sano, että ne rokotteet eivät anna kenellekään suojaa, vaan ihmisen luonnollinen vastustuskyky ratkaisee. Sinä et olisi sairastunut koronaan rokottamattomanakaan.

Vierailija
75/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Pari aiempaa tutkimusta on osoittanut D-vitamiinin puutteen olevan kytköksissä COVID-19-tautiin ja kuolleisuuteen. Assosiaatiota selitettiin D-vitamiinin vaikutuksilla immunologisiin mekanismeihin. Tämän tutkimuksen tekijät halusivat selvittää, olisiko D-vitamiinilla myös yhteys alttiuteen saada koronavirus, ja kytkös löytyikin.''

''Tulokset näyttivät kauniin käänteisen assosiaation koronapositiivisuuden ja D-vitamiinipitoisuuksien välillä. Mitä vähemmän D-vitamiinia, sitä useammin koronaa. Vitamiinin puutoksesta kärsivistä (seerumissa alle 20 ng/ml) koronatesti oli positiivinen 12,5 %:lla, arvoilla 30–34 ng/ml 8,1 %:lla ja arvoilla yli 55 ng/ml 5,9 %:lla. Eli ääripäitä verrattaessa matalat D-vitamiiniarvot tuplasivat koronatartunnan riskin.''

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/d-vitamiini-kytkoksissa-kor…

Vierailija
76/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamin D deficiency is associated with COVID-19 positivity and severity of the disease

.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33512007/

Vierailija
77/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että ihmiset sairastaa koronaa. Jokainen tartunta vie epidemiaa askeleen eteenpäin. Kiinassahan ei saa sairastaa ja siellä ollaan edelleen vuoden 2020 tilassa.

Vierailija
78/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 "Eikö sen jo järkikin sano, että ne rokotteet eivät anna kenellekään suojaa, vaan ihmisen luonnollinen vastustuskyky ratkaisee. Sinä et olisi sairastunut koronaan rokottamattomanakaan."

Ihan hyvä selitys sinänsä, mutta mun kohdallani se ei toimi, koska vastustuskykyni ei yleisesti ottaen ole erityisen hyvä. Pelkästään aika ajoin tarvitsemani kortisonikuurit heikentävät sitä. D-vitamiinia on kyllä elimistössä riittävästi.