Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pahasti teidän perheessä on sairastettu uusinta koronan muunnosta, eli nyt kesällä 2022?

Vierailija
09.08.2022 |

Ja sairastuneet rokotettuja?

Omassa lähipiirissä nyt huikeasti sairastuneita, osa kipeämpiä, osa lähes oireettomia....

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi kahdesti viime syksynä rokotettua. Mulla (nainen 36 v) tuli ensin kuume, siitä kova väsymys ja nukahtelu, vaihtui kuvotuksen tunteeseen ja flunssaan jossa oli päänsärkyä ja kurkku tuntui parin päivän jälkeen siltä kuin siellä olisi ollut partateriä.

Mies (39 v) koki myös flunssan ja keuhko-oireita, kuin veitsellä olisi viilletty keuhkoja. Koki myös huonoa oloa ja kuvotusta, kumpikaan meistä ei voinut noin pariin viikkoon kunnolla edes syödä.

Itsellä on nyt ollut myös ripulia sekä jälkioireina hikoilua ja aistiharhoja jotka menivät aika nopeasti ohi. Hikoilu on lähinnä jäänyt päälle. Toisaalta ihan hyvä kun teen töitä kylmässä osan päivästä :D

Vierailija
42/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe sairasti ensimmäisen kerran nyt heinäkuussa koronan. Me vanhemmat ollaan n. 50-vuotiaita, lapset 20 ja 18. Kaikilla kolme rokotusta, mutta nuorin otti kolmannen vasta nyt 1,5 kuukautta ennen kuin sairastuttiin. Nuorin ei sairastunut, eikä kotitestien perusteella edes sairastanut oireettomana, vaikka eli ihan normaalisti meidän kanssa.

Vanhin lapsista ja minä sairastettiin ihan samalla tavalla, ensin todella kipeä kurkku, joka vaan jatkui ja jatkui. Sitten kova flunssa, kuumetta ja monta päivää kestänyt päänsärky. Kaksi viikkoa meni sairastaessa ja edelleen mulla on yskää sekä limaa. Lapsi on hyväkuntoinen urheilija ja mä taas ylipainoinen huonokuntoinen, joten taudin kuvaan ei fyysiset ominaisuudet vaikuttaneet. Puoliso pääsi helpommalla, muutaman päivän kova flunssa.

Nuorimman lapsen poikaystävä oli myös meillä eikä hänkään sairastanut ja hän on kokonaan rokottamaton. Hänen perheensä on aikaisemmin keväällä sairastanut, eikä hän silloinkaan sairastunut, joten hänellä lienee joku superimmuniteetti tähän tautiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää kuumeetta ja väsymystä

Jälki oireena yskä & irtoava lima.

Nyt toinen viikko.

Kolme rokotusta ja yksi sairastuminen nyt kesällä.

Paljon melua tyhjästä. Penskana sairastin angiinan sese vasta olikin helvettiä viikkoja kipeänä.

Vierailija
44/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kesä mennyt puolikuntoisena vaikka itse tartunta meni ohi viikossa melko mojovalla kurkkukivulla, päänsäryllä sekä väsymyksellä. Kunnon kuumettakaan ei noussut eikä ollut yskää.

Tartunta oli siis touko-kesäkuun vaihteessa ja sen jälkeen on sitten ollutkin vaihtelevasti niin tasapainohäiriötä, silmäongelmia, korkeaa pulssia kuin käsittämätöntä väsymystä joka on aivan erilaista kuin vaikkapa huonosti nukutun yön jälkeen. Tartunnan sairastamisen jälkeen (noin reilun viikon päästä) ilmaantui vasta se kuuluisa yskäkin ja se jatkuu myös edelleen eli tulee loputtomalta tuntuvia yskäkohtauksia jos yhtään enempi hengästyy tai vaikka juttelee normaalia enemmän.

Ei ole ihan vaan nuha ei.

Eka tartunta oli keväällä 2020 ja se oli selkeämmin kuin influenssa eli nousi kunnon kuume ja oli sen pari viikkoa enemmän tai vähemmän kipeä olo. Sitten siitä parani ja olo oli normaali kuten ennen sairastumista vaikka tietty siinä hetken meni toipuessa, mutta olo meni kokoajan selvästi parempaan suuntaan. Tämän toisen tartunnan kanssa on ihan toinen meininki ja etenkin kun itsessään tartunnan aikana ei ollut mitenkään vuoteen omana tai mitään keuhkokuumetta ym jonka jälkeen ottaa aikansa toipua.

Vierailija
45/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi kahdesti viime syksynä rokotettua. Mulla (nainen 36 v) tuli ensin kuume, siitä kova väsymys ja nukahtelu, vaihtui kuvotuksen tunteeseen ja flunssaan jossa oli päänsärkyä ja kurkku tuntui parin päivän jälkeen siltä kuin siellä olisi ollut partateriä.

Mies (39 v) koki myös flunssan ja keuhko-oireita, kuin veitsellä olisi viilletty keuhkoja. Koki myös huonoa oloa ja kuvotusta, kumpikaan meistä ei voinut noin pariin viikkoon kunnolla edes syödä.

Itsellä on nyt ollut myös ripulia sekä jälkioireina hikoilua ja aistiharhoja jotka menivät aika nopeasti ohi. Hikoilu on lähinnä jäänyt päälle. Toisaalta ihan hyvä kun teen töitä kylmässä osan päivästä :D

Nuo aistiharhat ja hikoilu on kyllä harvinaisen kenkkuja jälkioireita. 

Vierailija
46/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä oli, mutta astmaoireet eivät helpota vielä näin reilun kuukauden jälkeen.

Vierailija
47/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tuota tautia saatte? En halua olla ikävä, mutta Ihmettelen. Meidän Perhe on kova menemään, eikä kenellekään ole tullut mitään varianttia. Ja pääkaupunkiseudulla eletään. Nuoriso käyttää ahkerasti julkisiakin.

Kun jotain ei satu sun kohdalle tapahtumaan niin on ihmeellistä että muille tulee? Eiköhän se vielä teillekin tule, kun vaan jaksaa odotella 👍

Vierailija
48/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää-ja niskasärky, kurkkukipu , väsymys voimakkaampana pari päivää , lievänä viikon. Yskää ja limaa vielä vähän kolmen viikon päästä. Hankalaa kun ei tiedä , milloin voisi taas liikkua rankemmin eli juosta. Eka tartunta, kolme rokotusta.

Vierailija
49/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 41, 3 rokotetta (tammikuussa viimeisin), taustalla autoimmuunisairaus: Viikon kestävät flunssaoireet, jonka jälkeen 4 viikkoa yskää, hengästymistä ja väsymystä, ei vieläkään toipunut.

Mies 43, 3 rokotetta (tammikuussa viimeisin), perusterve: Viikon kestävät flunssaoireet, pari viikkoa yskää, toipunut täysin.

Poika 18, 2 rokotetta: Yli viikon flunssaoireet ja korkea kuume, lääkärissä todettu alkava keuhkokuume, johon antibioottikuuri. Kuukauden jälkeen alkaa olla kunnossa.

Mies 72, ei rokotteita: 1,5 viikon jälkeen sairaalahoitoon, hengitysvaikeuksia. Edelleen sairaalassa 2 kuukautta tartunnasta.

Nainen 69, 3 rokotetta (tammikuussa viimeisin), perusterve, hyväkuntoinen: ei saanut koronaa, vaikka kaikki muut perheestä sairastivat.

Vierailija
50/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes angiinassa ei ole ollut näin pahaa kurkku-/korvakipua kuin tässä koronassa. Yhtään mitään - siis yhtään - mitään en voinut niellä ilman äärimmäistä kipua. Kolme päivää kestää tuo järjetön kurkkukipu. Kuume noin 40 astetta, rinnassa rohisee samaan aikaan, kun kurkku on ihan saamarin kipeä ja pystyt vaan sylkee hirveitä ruskeitä limaklönttejä. Ja heti kun meet makuulle, niin se krohina keuhkoputkissa alkaa ja karmeasta kurkkukivusta huolimatta on pakko yskiä se lima edes osittain ulos. Kun näistä pääsee, niin alkaa se yskä, jossa lima on jumissa jossain eikä tule piis vaikka kuinka yskisit. Sueraavaksi kun luulet olevasi jo terve, niin tulee järkyttävä väsymys, muutaman päivän päästä suun kuivuminen -heräät siihen, että on santapaperia suussa. Ja se piikikäs kasvi on siirtynyt kurkusta peräaukolle ja pyyhkiminen on kuin kaktuksella vetelisi.

Kolme rokotusta takana.

Vierailija
51/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä eroa on rokotetun ja rokottamattoman sairastelussa? Mä en ole huomannut niiden sairastamisessa mitään eroa. 

Oireita ollu väsymys,kuume,kurkkukipu,liman kertyminen ja osalla makuaisti heikentynyt.

Vierailija
52/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tuota tautia saatte? En halua olla ikävä, mutta Ihmettelen. Meidän Perhe on kova menemään, eikä kenellekään ole tullut mitään varianttia. Ja pääkaupunkiseudulla eletään. Nuoriso käyttää ahkerasti julkisiakin.

Lapset tuo koulusta. Niin meilläkin. Eräs sukulainen saanut monesti koronan, ja aina reissusta, kun joutuu työn takia lentämään milloin mihinkin ulkomaille.

Vierailija
53/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes angiinassa ei ole ollut näin pahaa kurkku-/korvakipua kuin tässä koronassa. Yhtään mitään - siis yhtään - mitään en voinut niellä ilman äärimmäistä kipua. Kolme päivää kestää tuo järjetön kurkkukipu. Kuume noin 40 astetta, rinnassa rohisee samaan aikaan, kun kurkku on ihan saamarin kipeä ja pystyt vaan sylkee hirveitä ruskeitä limaklönttejä. Ja heti kun meet makuulle, niin se krohina keuhkoputkissa alkaa ja karmeasta kurkkukivusta huolimatta on pakko yskiä se lima edes osittain ulos. Kun näistä pääsee, niin alkaa se yskä, jossa lima on jumissa jossain eikä tule piis vaikka kuinka yskisit. Sueraavaksi kun luulet olevasi jo terve, niin tulee järkyttävä väsymys, muutaman päivän päästä suun kuivuminen -heräät siihen, että on santapaperia suussa. Ja se piikikäs kasvi on siirtynyt kurkusta peräaukolle ja pyyhkiminen on kuin kaktuksella vetelisi.

Kolme rokotusta takana.

Hui! 😳 Minkä ikäinen olet?

Vierailija
54/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme rokotusta takana.

Hui! 😳 Minkä ikäinen olet?

50

Vierailija
55/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida rokotteet kovin hyvin pelittää, kun lähes jokainen valittanut kuumetta yms. Omassa lähipiirissä rokottamattomia enemmistö ja ovat kyllä selvinnyt perus flunssalla, eikä olisi edes tiennyt ilman testiä koronaksi. Osa ei ole saanut koko tautia edes vaikka on kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
56/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä eroa on rokotetun ja rokottamattoman sairastelussa? Mä en ole huomannut niiden sairastamisessa mitään eroa. 

Oireita ollu väsymys,kuume,kurkkukipu,liman kertyminen ja osalla makuaisti heikentynyt.

Lievemmät oireet rokotetuilla.

3 rokotetta, viimeisin viime vuoden lopussa. Sairastuminen kesällä.

1.pv vilunväristykset, lievä kuume, aivastelua.

2pv aivastelua, hieman ääni painuksissa, illalla kuume. Ei varsinaista nuhaa. Hengitysvaikeuksia yöllä.

3pv hankala hengittää, väsähtänyt ja heikko olo. Kuume 38+. Limaisuutta. Köhimistä. Erittäin hankala yö hengitysvaikeuksien vuoksi. Ruokahaluton, maku ja hajuaisti ei menneet missään vaiheessa. Ääni meni.

4pv todella väsähtänyt olo, kuume 38+, ruokahaluton. Lihaskipuja ei missään vaiheessa. Varsinaista yskää ei, mutta köhimistä. Hankala yö.

5pv väsähtäneisyys ja hengitysvaikeudet helpottivat, kuume lieveni. Yö helpompi.

6 pv alkaen vointi alkoi normalisoitua ja kaikki em. Oireet helpottua.

Vaikeimpia olivat 2-3 yö - 4 pv.

Jälkioireina aluksi aivastelua, liman irtoamista. Hieman normaalia enemmän väsymistä.

Vierailija
57/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2pv aivastelua, hieman ääni painuksissa, illalla kuume. Ei varsinaista nuhaa. Hengitysvaikeuksia yöllä.

3pv hankala hengittää, väsähtänyt ja heikko olo. Kuume 38+. Limaisuutta. Köhimistä. Erittäin hankala yö hengitysvaikeuksien vuoksi. Ruokahaluton, maku ja hajuaisti ei menneet missään vaiheessa. Ääni meni.

4pv todella väsähtänyt olo, kuume 38+, ruokahaluton. Lihaskipuja ei missään vaiheessa. Varsinaista yskää ei, mutta köhimistä. Hankala yö.

5pv väsähtäneisyys ja hengitysvaikeudet helpottivat, kuume lieveni. Yö helpompi.

Jälkioireina aluksi aivastelua, liman irtoamista. Hieman normaalia enemmän väsymistä.

Vai että lievemmät? Minä olen rokottamaton ja sairastin koronan alkukesästä ja minulla oli oireina vain kurkkukipua ja väsytti normaalia enemmän mutta ei pahasti. Nuo oireet jatkuivat minulla suunnilleen saman verran kuin sinulla.

Vierailija
58/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko erikoinen sairaus ja eipä noilla rokotteilla tunnu olevan merkitystä. Kaverin vaimolla rokotteet ja sairasti aika pahasti, monta päivää korkea kuume ja lopulta keuhkokuume ja ruusu.

Hänen miehensä sai taudin myös ja perussairautena keuhkoahtaumatauti. Saldona parin päivän lämpöily ja lihassärkyjä. Niin ja ei rokotteita.

Vierailija
59/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 rokotetta mulla ja puolisolla, ei vielä koronaa. Ollaan tehty keväällä ja nyt heinäkuussa ruotsin risteilyt täpötäysillä laivoilla, kuljettu lasten peleissä, kaupassa ym normaalisti. Mies tekee töitä ihmisten parissa päivittäin ja on altistunut vahvasti työkavereista jo ainakin kolmesti, itse teen töitä osin etänä, osin konttorilla.

Lapset sairastivat lähes oireettomina helmikuun alussa, olivat silloin isänsä luona ja isä sai tartunnan 9 päivää lasten positiivisten testien jälkeen. Selvisi tukkoisella nenällä, kolmas rokote oli otettu noin kuukautta ennen altistumista.

Vierailija
60/78 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että lievemmät? Minä olen rokottamaton ja sairastin koronan alkukesästä ja minulla oli oireina vain kurkkukipua ja väsytti normaalia enemmän mutta ei pahasti. Nuo oireet jatkuivat minulla suunnilleen saman verran kuin sinulla.

Sama mulla. Olen rokottamaton ja oireet oli super lievät. Mieheni on rokotettu ja hänella taas oli tosi pahat oireet. Se on ihan omasta kehostakin kiinni miten iskee.