Miten pahasti teidän perheessä on sairastettu uusinta koronan muunnosta, eli nyt kesällä 2022?
Ja sairastuneet rokotettuja?
Omassa lähipiirissä nyt huikeasti sairastuneita, osa kipeämpiä, osa lähes oireettomia....
Kommentit (78)
Tosi lievä oli, sanoisin, että kevyempi kuin normiflunssa. Ainoastaan tämä liman tuleminen keuhkoista taudin jälkeen ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan perheessä nuorimies kuumeessa useamman päivän, lisänä kova päänsärky ja kurkkukipu. Yskä tuli viiveellä. Kokonaiskesto noin 6 päivää. Aloittaja itse keski-ikäinen mamma, jolla sairastuminen alkoi lievällä kurkkukivulla, hengitysteiden limaisuudella ja keuhkotuntemuksilla, mutta muutaman päivän päästä nekin helpottivat. Ei kuumetta, ei kipuja. Vain lievää yskää.
ap
Ja siis kolmesti rokotettuja.
ap
Kaikki rokotteet otettu. Kuumetta ollut kaikilla reilusti muutamia päiviä, lihaskipuja, kurkkukipua, yskää, väsymystä ja haju-makuaistipuutoksia.
Olen rokottamaton ja sairastin juuri koronan. Pahinta oli pari päivää lihaskivut mutta niihinkin auttoi särkylääkkeet. Kaikkiaan kesti 5 päivää.
Mä olin aika kipeänä, mutta kukaan perheestä ei saanut tautia. Yskä jatkuu yhä , yli kaksi viikkoa tartunnasta ja hengästyn helposti sellaisessa missä normaalisti en ( esim. imurointi ja ruohonleikkuu ). Angiinamainen kurkkukipu oli ikävin oire
Kaikki neljä olemme kolmoisrokotettuja, minä perheen ainoa nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin aika kipeänä, mutta kukaan perheestä ei saanut tautia. Yskä jatkuu yhä , yli kaksi viikkoa tartunnasta ja hengästyn helposti sellaisessa missä normaalisti en ( esim. imurointi ja ruohonleikkuu ). Angiinamainen kurkkukipu oli ikävin oire
Kaikki neljä olemme kolmoisrokotettuja, minä perheen ainoa nainen.
Kuumetta minulla ei ollut-pientä lämpöä yhtenä iltana. Mutta lihaskivut, väsymys, yskä , todella tukkoinen nenä toista viikkoa. ja tuo mainitsemani kova kurkkukipu
Kaks piikkiä otettu. Mulla kesti 3 viikkoa, mies selvisi 2 päivällä. Molemmilla 38 kuumetta kaks päivää, isännällä yskä mulla ei. Olin vaan veto ihan pois, päänsärkyä, lihassärkyä, lämpö jäi koholle parin kunnon kuumepäivän jälkeen. Kolmen viikon aikana oireet hiipui pikkuhiljaa pois, ei ole oikein vieläkään entisellään ja neljäs viikko menossa. Mutta nyt pystyy jo remonttia tekemään
Kolme rokotetta. Kuumetta oli yhden päivän. Yskä jäi ja on kestänyt nyt kohta 2 viikkoa. Muuten olin jo kuumepäivää seuraavana päivänä ihan kunnossa
Meidän perheessä kaikilla alkoi ensin kurkkukivulla. Rokottamattomalle 8-vuotiaalle nousi yli 39 asteen kuume, mutta niin korkealla onneksi vain yhtenä päivänä, kahtena muuna päivänä 38 luokkaa. Itsellä ja miehellä vasta 2 rokotetta. Miehelle ei tullut kuumetta, mutta nuhaa ja yskä on ollut jo yli viikon. Itselläni oli kuumetta korkeimmillaan reilut 38 astetta ja lämpöilyä pari päivää. Lisäksi lihassärkyä, nuha ja yskä. Kaikilla oli vähän tavanomaista flunssaa heikompi olo ja helposti hengästyttiin. Itse joudun käyttämään ihon alle pistettävää tukoksia estävää lääkettä, koska olen raskaana. Ei ole kovin kivaa...
Mulla 3 rokotetta ja ikää 45v. Korona alkoi korkealla kuumella, joka sitten kolmen päivän mittaan lieveni pikkuhiljaa pois. Olin kovan kuumeen (39,6 pahimmillaan) takia tosi kipeä ja nukuin vaan särkylääkettä nappaillen, mutta oikein muita oireita ei tullut. Kuumeen aikana kyllä koski keuhkoihin, mutta niin koski kaikkialle muuallekin. Ei jäänyt mitään yskää, nuhaa eikä väsymystä tai muutakaan.
Nuorimmainen lapsi varmaan sai tartunnan kun oli samalla tavalla pari päivää kuumeessa, mutta ei muita oireita. En testannut häntä. Mies ja vanhempi lapsi välttyivät tartunnalta kokonaan.
Mulla oli 3 päivää kuumetta ad 39,5. Ne päivät meni nukkuessa. Sitten lähti helpottamaan, räkää tosin tuli viikon verran. Hengenahdistusta. Yskä jatkuu edelleen kuukausi taudin jälkeen. 2 rokotetta.
Puoliso menetti haju- ja makuaistin, palasivat noin 2 vk jälkeen. Lihassärkyjä ja voimattomuutta. Lämpöä ad 37,7 eli ei juurikaan. Myös hällä hengenahdistusta ja yskää. Oireiden kesto 5 vrk. 2 rokotetta.
Mun äidillä yskää, räkää ja hirveä väsymys. Lisäksi turvotuksia ja hengenahdistusta. Ei kuumetta. Oireiden kesto puolitoista viikkoa. 3 rokotetta.
Veli sairasti lähes oireettomana, ainoat oireet oli karhea kurkku ja väsymys. 3 rokotetta.
Anopilla lievä tauti, hengenahdistusta ja yskää oli kuitenkin. Samoin appiukolla meni aika lievänä. Molemmilla 3 rokotetta.
Meillä töissä sairastui tällä kertaa kolme henkilöä, tammikuussa oli edellinen kerta kun muutama sairastui. Nyt sairastui eri henkilöt. Kaikilla kolmella sairastui koko perhe, meillä nelihenkinen perhe, ja kaikilla kaikki rokotukset, tosin aikaa on jo kulunut koska kolmas piikki annettiin tammikuussa. Meillä kaikilla oli kuumetta, ja myös työkaverin perheessä, heillä oli vain yksi kokonaan rokotettu ja hänellä tuli aika pahat keuhko-oireet.
Jotenkin outo tauti, kaikkine vaihtelevine oireineen, yskä ja nuha meni nopeasti ohi, ehkä kuume vaikutti, yleensä tavallisessa flunssassa ei tule kuumetta ja yskin kolme viikkoa ja räkää tulee päiväkausia, jopa viikon. Toisella teinillä on ollut toista viikkoa kova kurkkukipu, kuumetta oli ehkä parina päivänä, ja kurkkukipu on ollut se pahin oire.
Ei tämä mikään kiva tauti ollut vaikka melko vähällä pääsin, en kyllä halua tavallista flunssaakaan, sekin on syvältä.
Mistä te tuota tautia saatte? En halua olla ikävä, mutta Ihmettelen. Meidän Perhe on kova menemään, eikä kenellekään ole tullut mitään varianttia. Ja pääkaupunkiseudulla eletään. Nuoriso käyttää ahkerasti julkisiakin.
Meillä sairastui kolme perhettä. Suurimmalla osalla oli kuumetta, lisäksi yskää, pää- ja kurkkukipua. Osalla oli kova kuume, osalla siinä 38 pintaan. Minulla ja miehellä lähti haju- ja makuaisti. Minulla ne ovat palautuneet, miehellä ei. Yhdellä ja aikuisella ja lapsella lievät oireet. Suurimmalla osalla jälkiyskää . Aikuisilla tanmikuussa saadut 3 rokotetta, isommilla lapsilla 2 rokotetta, nuorimmalla ei rokotteuota, toinen korona. Sairasti deltan viime joulukuussa. Hänellä tauti oli nyt aika samanlainen kuin viimeksi.
Ystäväb rokottamaton perhe sairasti hetki sitten. Lievä flunssa oli, ilman kuumetta. Puolet porukasta selvisi ilman tartuntaa. Tai sitten meni oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tuota tautia saatte? En halua olla ikävä, mutta Ihmettelen. Meidän Perhe on kova menemään, eikä kenellekään ole tullut mitään varianttia. Ja pääkaupunkiseudulla eletään. Nuoriso käyttää ahkerasti julkisiakin.
Hyvin meidänkin perhe selvisi helmikuuhun asti ilman tartuntaa, sen jälkeen omikronin variantit on kahteen kertaan kulkeutuneet meille, jälkimmäisin kertaa all inclusive -hotellin noutopöydistä Espanjasta, jossa puolet hotelliasiakkaista yski. Itselleni korona aiheuttaa vain hyvin lievää pahoinvointia, en olisi ymmärtänyt olevani kipeänä, jos lapset eivät olisi sairastaneet.
Meillä 5-henkinen perhe, kaikki rokotettuja. Kolme perheestä sai tartunnan. Yskää, kuumetta ja särkyä, tukkoinen nenä. Kurkkukipua ei kellään.
Rokottamaton 39v. mies, viisi oireista päivää, päänsärkyä, vatsa sekaisin, vääristynyt makuaisti, lievää tukkoisuutta ja yskää, lämpöä korkeimmillaan 37,8.
Ollaan rokotettuja, tauti oli kaikilla lievä. Yksi lapsista käytännössä oireeton, muilla nuhaa, päänsärkyä, väsymystä. Kahdella lyhytaikainen makuaistin muutos joka luojan kiitos loppui. Köhä jatkui päivätolkulla kuivana ärsytysyskänä mikä oli, no, ärsyttävää kun nykyään on noloa yskiä työpaikalla.
Aloittajan perheessä nuorimies kuumeessa useamman päivän, lisänä kova päänsärky ja kurkkukipu. Yskä tuli viiveellä. Kokonaiskesto noin 6 päivää. Aloittaja itse keski-ikäinen mamma, jolla sairastuminen alkoi lievällä kurkkukivulla, hengitysteiden limaisuudella ja keuhkotuntemuksilla, mutta muutaman päivän päästä nekin helpottivat. Ei kuumetta, ei kipuja. Vain lievää yskää.
ap