Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nuorempi lapsi leikkiä koti pihalla vanhemman sisaruksen kanssa?

Vierailija
09.08.2022 |

Niin mitä mieltä olette, voiko 9-vuotiaan ja 5-vuotiaan siskosten antaa olla keskenään koti pihalla leikkimässä? Lähinnä tarkoitan että pärjääkö 5-vuotias pihalla jos vanhemmat sisällä kotona? Ikkunasta on kyllä suora yhteys leikkipaikalle.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mammoilla yllättäen todella tärkeitä kotitöitä ja ne kestävät tuntikausia päivässä. Alkoi oikein kina niiden tärkeydestä :D.

Vierailija
82/92 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tunteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aivan paikasta, metsän keskellä missä ei ole autoteitä, tai aidatussa leikkipaikassa voi oikein hyvin. Tien vieressä aitaamattomassa ei.

Ja riippuu myös lapsesta, onko oppinut jo liikenteeseen vai onko rämäpää.

5 v tarvitsisi aidatun kotipihan? :D

Katsoin uudelleen Kadonneet Suomi dokumentin jossa kerrottiin,  kuinka 5-vuotias tyttö katosi kotipihaltaan, surullisin seurauksin.

Vierailija
84/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on turvallinen piha, niin miksi ei voi?

Itse ajoin 10 km matkan hoitamaan kahta pikkulasta 4-5 tunniksi koko kesäloman 12 vuotiaana.

Ihana oli saada omaa rahaa.

Ihan normaali aikuinen tuli minustakin, ainakiin siinä suhteessa, mihin aikainen vastuuntunto olisi vaikuttanut.

Vierailija
85/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ja tyttö, ikäeroa 3, leikkivät kaiken aikaa kaksin pihassa kun olivat 5 ja 8. En edes miettinyt asiaa, koska ramppasivat sisällä jatkuvasti. Asumme taajamassa omakotitalossa rauhallisella alueella.

Kävivät myös yhdessä kaupassa käsi kädessä.

Mutta tunsin lapseni. Vieraita lapsia vahtisin kuin haukka, jos olisivat vastuullani

Vierailija
86/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Olin yksin lasten kanssa ja työ elämässä aina. Vanhempaa lastani en koskaan laittanut piha vahtiman nuorempaa lasta.Lapsia ei tehdä niin että vanhemmat lapset hoitaa ,vahti nuorempaa lasta.Sieltä tv vaan katsotte kadonnet Suomessa.Tänänkö uusintana 5v. tyttö katosi kotipihan maisemista leikissä muiden sisarusten kanssa Lapin maaston.Kuoli.

Vierailija
87/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v lapsen kehityksen kannalta olisi suotavaa tukea häntä itsenäiseen liikkumiseen. Kotipiha on siihen oikein hyvä vaihtoehto. Saman ikäiseni saa isossa leikkipuistossa liikkua eri alueiden välillä ettei ole jatkuvasti näkyvissä. Annan myös kulkea parin korttelin päähän lähipuistoon edeltä etten kädestä pitäen taluta. Onhan se hieman pelottavaa, mutta lapseni lähes pelkää autoja ja on todella tarkkaavainen sekä pysäyttää pyörän heti jos ei tiedä mihin suuntaan auto on tulossa. Tuon ikäiselle on tärkeää kokea itsenäistä osaamista

Vierailija
88/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta. Olin yksin lasten kanssa ja työ elämässä aina. Vanhempaa lastani en koskaan laittanut piha vahtiman nuorempaa lasta.Lapsia ei tehdä niin että vanhemmat lapset hoitaa ,vahti nuorempaa lasta.Sieltä tv vaan katsotte kadonnet Suomessa.Tänänkö uusintana 5v. tyttö katosi kotipihan maisemista leikissä muiden sisarusten kanssa Lapin maaston.Kuoli.

Muistan tapauksen lapsuudestani, kuinka pävittäin uutisissa kerrottiin ettei lasta ole vieläkään löydetty. Me lapset vahdimme pienempiä, liian pieniä olimme itsekin. Dokumentissa kosketti erityisesti vanhan miehen muistelu, kuinka raskas taakka oli ja samalla hyvin kevyt taakka oli kantaa tyttö pois maastosta. Dokumentissa ei  syyllistetty ketään, aikaakin toki kulunut ja vanhemmat edesmenneet.

Oman lapsen kanssa olin liiankin pelokas, olen pyytänyt lapseltani anteeksi hänen aikuistuttuaan, ei ole hyväksi kaataa lapsen niskaan omia pelkojaan.

Siihen aikaan ei käsitelty asioita, me lapset olimme peloissamme ja surimme yksin.

Vierailija
89/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on mammoilla yllättäen todella tärkeitä kotitöitä ja ne kestävät tuntikausia päivässä. Alkoi oikein kina niiden tärkeydestä :D.

Niin, keskustelussahan ei mun käsittääkseni ole juurikaan määritelty, kuinka pitkistä ajoista puhutaan. Yksi sitten puhuu ilmeisesti puolesta päivästä, toinen siitä, että ripustaa pyykit kuivumaan tai keittää spagetti päivälliseksi.

Vierailija
90/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen huolettomasti moni suhtautuu lastensa perään katsomiseen.

Omani vahdin kuin haukka. Ei jäänyt jossiteltavaa, enpä olisi sellaista kestänytkään.

Lyhyt aika on kuitenkin se kun ovat pieniä ja vahdittavia.

Vierailija
91/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen vahtimista se on kun leikkivät yhdessä?

Meillä ainakin 10v pyytää pienempää mukaansa ulos leikkimään.

Vierailija
92/92 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 3v ja 5v leikkivät kotipihalla ilman vanhempia. Maalla elämä on toisenlaista.

Ja tiedättekö miten monta kertaa olen hoitanut lapsia, jotka ovat leikkineet maalla ilman valvontaa. Ihan liikaa. Tosin yksikin hukkunut tai muuten loukkaantunut on liikaa.

T. Tehohoitaja