Ero vai ei
Mitä tuumaatte pitäisikö lähteä yksin elämään vai jäädä toisen luo. Minulla ja miehelläni on hankala tilanne. Yhteiseloa takana 5 vuotta. Asutaan yhdessä omassa yhteisessä omakotitalossa. On yhteinen kissa ja pari koiraa. Ei olla petetty ikinä toisiamme mutta riitaa on jatkuvasti. Läheisyyttä ei enää juuri lainkaan. Minulla itsellä suuri syy siihen että en vain lähtisi on se kun on niin paljon yhteistä. Kissa, koirat ja asunto ja autokin yhteinen. Yhteisiä ystäviä ja yhteinen harrastus. Mieheni myös tienaa minua paljon enemmän vaikka ei raha ratkaisekkaan. Onko järkeä jäädä suhteeseen vain tämän yhteisen omaisuuden ja rahan takia vaikka läheisyyttä ei enää ole ja toinen tuntuu etäiseltä ja aiheuttaa usein ärsytystä. Tarvitsen nyt kipeästi neuvoja.
Kommentit (11)
Lue tuo viestisi niin, että lukisit jonkun toisen tekstinä se. Mitä neuvoisit hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Lue tuo viestisi niin, että lukisit jonkun toisen tekstinä se. Mitä neuvoisit hänelle?
Ymmärrän tämän, mutta päätös ei ole helppo
Siis raha vissiin on ainoa asia miksi et oikein erota viitsisi. Paistaa kilometrien päähän tuo sinun ajatusmaailma kuinka mies tienaa mielestäsi epäreilusti enemmän ja ansaitset mielestäsi yhtä hyvän elintason kuin mies. Harmi vaan, että olet jo lopettanut antamasta läheisyytää miehelle niin et saa sitä enää ilman avioehtoa huijattua naisimisiin kanssasi. Se on nyt voi voi kuule, joka seksitön liitto hyvällä elintasolla tai sinä jaksat köyhänä yksin.
"Mieheni myös tienaa minua paljon enemmän vaikka ei raha ratkaisekkaan. Onko järkeä jäädä suhteeseen vain tämän yhteisen omaisuuden ja rahan takia"
niin miten se meni?
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni myös tienaa minua paljon enemmän vaikka ei raha ratkaisekkaan. Onko järkeä jäädä suhteeseen vain tämän yhteisen omaisuuden ja rahan takia"
niin miten se meni?
Tarkotan tällä sitä kun joutuisin palaamaan vuokralle ja en usko että pystyisin ihan jo eläinten takia
Jatta-97 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin miten se meni?
Tarkotan tällä sitä kun joutuisin palaamaan vuokralle ja en usko että pystyisin ihan jo eläinten takia
no sitten ei varmaan kannata erota.
Vierailija kirjoitti:
Jatta-97 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin miten se meni?
no sitten ei varmaan kannata erota.
Jep, oottelee sellaiset 15 vuotta nyt sitten, että kissat kuolee.
Erilaisia vaihtoehtoja: 1. Yksityinen pariterapeutti, ei sitä huonoa, vaan se hyvä. 2. Sovi miehen kanssa että eläinten vuoksi ette riitele, ainakaan samassa tilassa. Eläimet voivat kärsiä riidoista ja huudosta oikeasti, stressi mm. Älä tee lapsia tuohon tilanteeseen. 3. Jos mies tuntuu muuttumattomalta, ei kai sitten auta kuin katsoa sinulle ja eläimille uusi koti. Älä jätä eläimiä kuuntelemaan jos mies riitelee mahdollisten uusien kumppaniensa kanssa, jos satut eroamaan. 4. Listatkaa asioita joista olette eri mieltä tai samaa mieltä, että syntyy riita, niitä on helpompi ihmetellä - missä tulee väärinymmärrys. 5. Voit tehdä eropäätöksen koska vain, ei ole pakko kitua tai kärsiä. Paitsi jos koet että voisi saada pikaisen muutoksen ja eläimet kestävät.
Keskustelkaa näin ensi alkuun rauhallisesti keskenänne, ilman että elukat tulevat siihen hyppimään.
Miettikää mitkä asiat saivat teidät alunperin ihastumaan tai rakastumaan toisiinne. Kertokaa kumpikin toisillenne ainakin 5 hyvää asiaa toisistanne ja yhdessäolostanne. Eläimet eivät kuulu tähän. Miettikää jotain suhdeterapiaa, jos molemmat tulette siihen tulokseen, että keskustelu ei auttanut, mutta haluaisitte kuitenkin vielä jatkaa ja yrittää pelastaa suhteenne.
Jos asiaa pitää kysyä, ero.