Opet, oletteko jääneet paitsi kaikista lapsenne juhlista päiväkodissa ja koulussa?
Harmittaa, kun en pääse lasteni joulujuhliin, äitienpäiväaamiasille, kevätjuhliin ym., kun on aina oman koulun juhlat samaan aikaan tai oppitunnit aamuisin niin, etten pääse päiväkodin juhliin. Sijaistahan ei muutamaksi aamutunniksi saa.
Kommentit (9)
Onhan esim. joulujuhlia toisilla aamulla toisilla iltajuhlana. Ja vieläpä eri äivinä. Ja jos yhtään pääset vaikuttamaan oman koulusi juhliin, ehdota juuri vähän erilaisempaa aikaa.
AP, eiköhän aina saa sijaisen kunhan vain itse moisen hankkii?
Vierailija:
AP, eiköhän aina saa sijaisen kunhan vain itse moisen hankkii?
Jos oikein kovasti sinne juhliin haluaa, niin kannattaa varmaan anoa virkavapaata koko päiväksi, jolloin sijaisen saa helpommin. Tulee vaan vähän kalliiksi juhlat.
Onneksi isät, mummut, kummit, ystävät jne voivat varmasti ottaa osaa lapsesi juhliin?
ja meillähän on hulppeat lomat lasten kanssa YHTÄAIKAA, joten lapsi ei ainakaan kärsi asiasta varmastikaan jos juhlassa joku muu läheinen. Ja ainahan voi juhlan videoida ja katsella lapsen ja perheen kanssa sielt.
harmittaahan tuo aivan vietävästi, mutta elämä suhteutettava. Onneksi on kaikenlaisia hätäkeinoja. Ja lapsenkin opettajaan voi yrittää vaikuttaa, että tietää sinun koulusi juhlapäivät ettei osuisi samoille päiville.
Mitähän ne koululla sanoisivat, kun anoisin virkavapaata juhlista, kun musiikin aineenopettajan pätevyydellä olevana luokanopettajana joudun opettamaan koko koulun musiikit oman luokkani lisäksi? Minun vastuullani on yhteislaulujen säestyksen lisäksi aika monta musiikkiesitystä ja usein myös oman luokkani näytelmä. Harmittaa, kun tajuan miltä lapsistani tuntuu, kun en ole ikinä katsomassa heidän esityksiään, mutta työni minun on hoidettava, koska minulle siitä maksetaan. Onneksi mieheni pääsee aika usein juhliin mukaan ja minäkin saan kotona katsoa videolta esityksiä.
Olen yläkoulun opettaja, ja alakoulun juhlat ovat yleensä aina olleet edellisenä iltana. Yläkoulun juhlapäivänä alakoululaisilla on ollut esim. joulukirkko tai kevätkirkko. todistusten jako jne. Näin ollen olen saanut olla läsnä lasten juhlissa usein, ja jos en joskus ole päässyt, isä on päässyt silloinkin!
Olen jopa joskus miettinyt, että ilmoitan itseni sairaaksi, jotta edes joskus pääsisin.