Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että jotkut "iloitsee" tästä sähkön hinnannoususta

Vierailija
09.08.2022 |

Mässäillään sillä kuinka itsellä ei kulu mihinkään, ja jos on jokin muu lämmitys niin hienoa.
En oikein ymmärrä, aika monia nämä hinnannousut alkaa koskettaa ja huonoja vaikutuksia on silläkin jos ison osan talous kaatuu täysin.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilo on aidointa iloa, koska siihen ei liity yhtään kateutta.

Vierailija
42/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä on se hyvä puoli, että ihmiset lakkaavat pitämästä energiaa itsestäänselvyytenä.

Eipä ole kyllä tähänkään asti turhaan polteltu sähköä, ihan vaan on tarpeeseen käytetty, ei olle ollut liian halpaa koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan näitä muiden ahdingolle tai pienelle epämukavuudelle naurajia on riittänyt. Kun bensan hinta alkoi nousta, niin sähköautoilijat oli että "hähhähhää, mulla ei maksa ajot yhtään ja saa nousta bensa vaikka miljaardiin litralta". Mutta nythän heilläkin kulut nousevat, joten voi lällättää takaisin. Ja sitten löytyy se osa porukasta, jotka ovat sattuneet saamaan jollain ilveellä etuja, joita ei muilla ole, ja niillä sitten mällistellään ja mukamakseen ihmetellään, että eihän tämä mulle mitään maksa, että tyhmähän se muu vaikka tietää, että sattumalta pääsi johonkin etuisuuteen mukaan.

No sähköautoillijat nyt onkin melkein kaikki omahyväisiä kusipäitä.

Vierailija
44/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vahingoniloiset ihmiset eivät ymmärrä, että on kaikkien etu, kun ihmisillä menee hyvin ja talous on kunnossa. On kaikkien edun vastaista, että ihmisillä menee huonosti ja talous sakkaa.

Ainiin mutta nämä vahingoniloiset ihmisethän olikin aina niitä, joilla on kaikki osakesalkut ja säästöt kunnossa. Ja ovat juuri silloin myyneet omakotitalon kun on "epäedullista" omistaa omakotitalo, tai juuri silloin ostaneet sellaisen kun se on kaikista "tuottoisinta". Eli nyt tässä tapauksessa he ovat juuri myyneet voittoisasti omakotitalonsa ja siirtyneet pieneen kerrostaloasuntoon jossa juuri ehtivät tehdä 24kk määräaikaisen sähkösopparin hintaan 5c/kwh. He nyt vaan sattuvat olemaan fiksuja ja onnekkaita.

Isoimmat tuotot tehdään kun taloudella menee huonosti ja monet paniikkimyy omaisuuttaan pakon edessä.

Vierailija
45/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva kun sähkö kuuluu vuokraan ja auto kulkee bensalla, ei vaikuta mitenkään :)

Toinen syy miksi ilitsen on että Vihreiden kannatus pitäisi kaiken järjen mukaan laskea, he tekivät Suomesta niin venäjä riippuvaisen mm vastustamalla turvetta.

Siis vihreät ovat kannattaneet kotimaista enrgiaa ja vastustaneet riippuvuutta venäjän fossiilisista energiaan.

Nyt kun vihreät ovat ymmärtäneet senkin että ydinvoimalat ovat hyvä juttu, niin niitähän voisi kohta jo melkein äänestään. Erityisen ilolla olen lukenut Ville Niinistön kannanottoja Ukrainan sotaan.

Vierailija
46/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten huvittaa nuo Twitterin korkeatuloiset ketkä julistavat tuon nousun olevan "pieni hinta solidaarisuudesta Ukrainalle" 🤪👍

Olen valmis ottamaan iskua sen puolesta, ettei venäjä saa ryöstöretkellä saavutettua tavotteitaan.

Vierailija
47/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä yhtäkään iloitsijaa.

Onhan täällä tukien varassa eläjät nauraa räkättäneet kun keskituloiset perheelliset joutuu ulosottoon ja koko omaisuus viedään.

Keskituloinenkin voi kokeilla hakea yhteiskunnan tukia.

Vierailija
48/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Igor ja muut pietarin trollit. Ei kukaan muu tänne tekisi 100 ketjua päivässä sähköön liittyen.

OL3 on käynnistymässä, se harmittaa Igoria

Venäläisestä fossiilisesta luovutaan, se harmittaa Igoria.

Nehän joutuu soihduttamaan kaasunsa putken päässä kun ei niillä ole mitään miten kerätä se talteen jotta saisivat myytyä muualle.

Venäläiset pelas upporikasta ja rutiköyhää, ja hävisivät. Eivät uskoneet että Eurooppalaiset kestäisivät hetken epämukavuutta paremman huomisen vuoksi.

Vierailija
50/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli uutinen kuinka näyttelijä-sijoittaja Ashton Kutcher oli menettänyt näkönsä ja kuulonsa tms. Tuskin paljoa lohduttaa siinä tilanteessa olla rikas ja kuuluisa. Ja näin voi käydä kenelle tahansa.

Vierailija
51/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jungner ainakin iloitsee:

https://twitter.com/MikaelJungner/status/1554741595861385217

Pikkusen teki pahaa lukea kuinka demarit nauttii tilanteesta.

No, heidän äänestäjänsä kulkevat busseilla (kaasu) ja metrolla + sporalla (sähkö)

Toivottavasti HSL:llä on hyvät sopparit.

Vierailija
52/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten huvittaa nuo Twitterin korkeatuloiset ketkä julistavat tuon nousun olevan "pieni hinta solidaarisuudesta Ukrainalle" 🤪👍

Olen valmis ottamaan iskua sen puolesta, ettei venäjä saa ryöstöretkellä saavutettua tavotteitaan.

Pahin on että ne tekevät kansanmurhan Ukrainassa. Ei olisi ensimmäinen heiltä, mutta nyt siltä ei enää ummisteta silmiä.

Länsimaat ei tule enää ikinä tekemään mitään yhteistyötä venäjän kanssa. 

Vierailija
53/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva kun sähkö kuuluu vuokraan ja auto kulkee bensalla, ei vaikuta mitenkään :)

Toinen syy miksi ilitsen on että Vihreiden kannatus pitäisi kaiken järjen mukaan laskea, he tekivät Suomesta niin venäjä riippuvaisen mm vastustamalla turvetta.

Siis vihreät ovat kannattaneet kotimaista enrgiaa ja vastustaneet riippuvuutta venäjän fossiilisista energiaan.

Nyt kun vihreät ovat ymmärtäneet senkin että ydinvoimalat ovat hyvä juttu, niin niitähän voisi kohta jo melkein äänestään. Erityisen ilolla olen lukenut Ville Niinistön kannanottoja Ukrainan sotaan.

Vihreät ovat myös olleet jonkin aikaa Naton kannalla, itse asiassa Pekka Haavisto allekirjoitti Nato-hakemuksen.

Vierailija
54/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette valmistautuneet aikaisemmin?

Miten siihen olisi voinut valmistautua? Ostamalla järjettömän kallis aurinkopaneelijärjestelmä (jota muuten ei voi asentaa esimerkiksi vuokra-asuntoon)?

Vierailija
55/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisia voittoja tahkoaa sähköfirmat näillä hinnoilla? Vähän moraalitonta hyödyntää katastrofia tai sota tilannetta bisneksen ja rahan tahkoamiseen. Ja vielä perustarpeilla kuten ruoalla tai energian saannilla ja miksi ei oo hallitus pyrkinyt riittävästi turvaamaan perustarpeet kansalaisille ja vielä niin, ettei se liikaa vaadi kansalta rahaa? Voihan se olla että bisneksen tekijät taustalla vaikuttaa ja pitää pelin heille edullisena, verrattuna kansan etuun.

Vierailija
56/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset ihmiset jotka eivät itse omista mitään ja joiden laskut maksaa sossu. Ilmastoahdistuneet sekä muut neuroottisuuteen taipuvaiset ovatkin ahdistuneita ja kateellisia koska sitähän se on.

Omistan vain huonekalut, telkkarin, kännykän, tietokoneen ja olen työtön, eli saan peruspäivärahaa (vai mikä se onkaan nimeltään) sekä asumis- ja toimeentulotukea. Siitä huolimatta ymmärrän todella hyvin (kuten kaikki muutkin järjissään olevat), että sähkön hinnan raju nousu on erittäin huono asia kaikkien muiden paitsi siitä hyötyvien mielestä.

Vierailija
57/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vielä noussut. 35 e/kk oli nytkin. Kaksi pesuhuonetta lämpiää sähköllä sekä kiuas. Muuten kaukolämpö.

Vierailija
58/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, se on iso hinta. Mutta olisi nilkkimäistä tukea kansanm u r h a a . Säästän mielummin.

Vierailija
59/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ovat myös olleet jonkin aikaa Naton kannalla, itse asiassa Pekka Haavisto allekirjoitti Nato-hakemuksen.

Kukahan Pekan sinne käski hoitamaan velvollisuutensa? Ei se nyt hillotolpastaan luovu.

Vierailija
60/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne jotka mässäilee suru-uutisilla on niitä, joilla itellään on huono olla ja sitten saadaan jonkunlaista vertaistukea siitä, kun muutkin joutuvat kärsimään. Eli jonkunsortin vahingoniloakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi