Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että jotkut "iloitsee" tästä sähkön hinnannoususta

Vierailija
09.08.2022 |

Mässäillään sillä kuinka itsellä ei kulu mihinkään, ja jos on jokin muu lämmitys niin hienoa.
En oikein ymmärrä, aika monia nämä hinnannousut alkaa koskettaa ja huonoja vaikutuksia on silläkin jos ison osan talous kaatuu täysin.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitaisijat ovat kelan asiakkaita. Kun mitään ei makseta itse, on sana vapaa ja voidaan irvailla työssäkäyville velallisille. Eivät parat vaan ymmärrä että nämö työssäkäyvät maksattavat heidänkin elannon.

Kyllä se ensimmäisenä etuudet jota täällä vähennetään. Muutenkin kummaksun miten ihmeessä täällä maksatetaan loisille kaikki eläminen.

Vierailija
62/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jungner ainakin iloitsee:

https://twitter.com/MikaelJungner/status/1554741595861385217

Kenekähän Jungner kuvittelee niiden kerrostalossa asvien vegaanien ruoat tuottavan? Oho, ettei vaan ne maalaiset joita se pilkkaa. Kuvitteleeko se oikeasti, ettei sähkön hinnan nousu vaikuta myös vastikkeisiin. Onpas typerä jätkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki Venäläiset juhlii. Sähkön hinta tappaa Suomen kyvyn pullistella.

Vierailija
64/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset ihmiset jotka eivät itse omista mitään ja joiden laskut maksaa sossu. Ilmastoahdistuneet sekä muut neuroottisuuteen taipuvaiset ovatkin ahdistuneita ja kateellisia koska sitähän se on.

Johan onnistuit lataan kommenttis täyteen paskapuhetta.

Vierailija
65/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jungner ainakin iloitsee:

https://twitter.com/MikaelJungner/status/1554741595861385217

Kenekähän Jungner kuvittelee niiden kerrostalossa asvien vegaanien ruoat tuottavan? Oho, ettei vaan ne maalaiset joita se pilkkaa. Kuvitteleeko se oikeasti, ettei sähkön hinnan nousu vaikuta myös vastikkeisiin. Onpas typerä jätkä.

Minä olen aina vihannut jugneria. Hän on junttien juntti.

Vierailija
66/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjsjsjsjsj kirjoitti:

Iloitaisijat ovat kelan asiakkaita. Kun mitään ei makseta itse, on sana vapaa ja voidaan irvailla työssäkäyville velallisille. Eivät parat vaan ymmärrä että nämö työssäkäyvät maksattavat heidänkin elannon.

Kyllä se ensimmäisenä etuudet jota täällä vähennetään. Muutenkin kummaksun miten ihmeessä täällä maksatetaan loisille kaikki eläminen.

Ryhdy sitten työttömäksi jos se on sinusta niin auvoista. No? Etkö uskallakaan? Tiedätkö siis, että kirjoituksesi oli täyttä paskaa?

Vierailija
67/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No edes tapa koska suomi on omavarainen sähkön suhteen.

Hallitus alkaa sääntelemään sisämarkkinoita.

Vierailija
68/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joidenkin pitää koko ajan sotkea venäläiset mukaan keskusteluihin? Onko sinullakin jonkinlainen pakkomielle Venäjää kohtaan? Sinun kannattaisi varmaan käydä terapeutin pakeilla.

Vierailija
69/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sjsjsjsjsj kirjoitti:

Ryhdy sitten työttömäksi jos se on sinusta niin auvoista. No? Etkö uskallakaan? Tiedätkö siis, että kirjoituksesi oli täyttä paskaa?

Aina tätä samaa ulinaa. Muka ei töitä ole... Ei kai niitä ole kun ei viitsitä kouluttaa itseä tai hakea töitä. Odotellaan vaan kelan maksattavan kaiken elämisen ja olemisen. 290000 makaa kotona repo rankoina. Lasku on ihan hirveä.

Vierailija
70/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqwe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sjsjsjsjsj kirjoitti:

Aina tätä samaa ulinaa. Muka ei töitä ole... Ei kai niitä ole kun ei viitsitä kouluttaa itseä tai hakea töitä. Odotellaan vaan kelan maksattavan kaiken elämisen ja olemisen. 290000 makaa kotona repo rankoina. Lasku on ihan hirveä.

Kerro ihan rohkeasti mistä kaikille työttömille löytyisi töitä tai sopiva koulutus. Älä pidä meitä jännityksessä.

Vierailija
71/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqwe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sjsjsjsjsj kirjoitti:

No niin. Otahan jo iso kulaus kiljua jotta krapulasi tasoittuisi vähän.

Vierailija
72/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aqwe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sjsjsjsjsj kirjoitti:

Kerro ihan rohkeasti mistä kaikille työttömille löytyisi töitä tai sopiva koulutus. Älä pidä meitä jännityksessä.

Otappa yhtyes sinne te- virkailijaan tai kuntasi omavalmentajaan. Kysy koulutuksista, oikeudesta tukii(palkkatuki,ym). Ei voi olla noin uusavutonta ja työnhakuaan edelleen ihmettelevää h-moilasta. Ei ihme että olet sormi suussa työtön ja odotat kelan rahojasi

Vierailija
73/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä yhtäkään iloitsijaa.

Onhan täällä tukien varassa eläjät nauraa räkättäneet kun keskituloiset perheelliset joutuu ulosottoon ja koko omaisuus viedään.

Aika lyhytnäköistä heiltä jos eivät tajua, että myös tukia on jossain kohtaa pakko pienentää tai lopettaa kun niitä ei enää ole ketään kustantamassa. Katsotaan ketä sitten naurattaa.

Niinpä. Tätä päivää itse odotan ja se tuskin on kovin kaukana.

Vierailija
74/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kovin, että sähköyhtiöt käärivät sievoiset voitot jo viime talvena, kun nostivat hintoja tuhottomasti. Ja sama pelihän jatkuu edelleen.

Vierailija
75/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tiedä yhtäkään iloitsijaa.

Onhan täällä tukien varassa eläjät nauraa räkättäneet kun keskituloiset perheelliset joutuu ulosottoon ja koko omaisuus viedään.

Trolleja ne on.

Minä säästän sähköä ja sijoitan käytön halvimpaan aikaan, vaikka mulla ei ole pörssisähköä eikä yösähköä itsellä. Katson vain, että se on meidän kaikkien etu ja teen sen periaatteesta, en siksi, että mun pienoinen kulutukseni oikeasti näkyis missään.

Vierailija
76/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole minäkään tosielämässä tavannut naureskelijoita, en juuri kauhistelijoitakaan. Toki useimmilla sähkölasku on hyvin pieni osa menoista, mutta kaikillahan lämmityksen hinnannousu tulee vastaan joissain muodossa.

Täällä ehkä enemmän törmää kauhistelijoihin. Muuan vieras valtio toivoo että hinnannousu aiheuttaa lännessä paniikkia, ja muuan puolue toivoo voivansa saada protestiääniä kääntämällä energian hinnan nousut hallituksen syyksi ja laskut hallituksen vaalikampanjaksi.

Kyllä me selvitään tästäkin talvesta, kukaan tuskin kuolee siihen että joutuu vaihtamaan yksityisauton julksiin tai olemaan etänä, kukaan ei kuole siihenkään että joutuu laskemaan huoneen lämpötilaa parilla asteella.

On syytä muistaa kenellä on todellinen hätä. Muuan asiantuntija arveli että Venäjän hyökkäyssota alkaa saamaan kansanmurhan piirteitä. En halua ostaa litraakaan ihanan halpaa bensaa Venäjältä, haalin vaikka kaikki villavaatteeet ja untuvatoppikset päälle ja hiihdän töihin-

Kiitos tästä viestistä. Minäkin asun vaikka iglussa tulevan talven, jos se yhtään auttaa.

Vierailija
77/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Meillä maalämpö ja sähkön myyntihinta sopimuksessa vielä vuoden hyvin pieni: 4.89 kw eikä kuukausimaksua. Mutta se sähkön siirto mua kauhistuttaa; nousee varmasti kymppejä. Ja kun samaan aikaan nousee ruoka, polttoaine ja inflaatio voimistuu en keskituloisena velattomana voi olla muuta kuin hieman huolissani. Pärjään, mutta suuren suuresti heitä läheisiä ja tuntemattomia joita tämä todella kirpaisee. Itseänikun kuitenkin jonkin verran !

Vierailija
78/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tässä on se hyvä puoli, että ihmiset lakkaavat pitämästä energiaa itsestäänselvyytenä.

Ne juniorit, jotka kadehtivat 1970- ja 1980-luvuna asuntovelallisia, saavat tuoreen muistutuksen mitä inflaatio, korot ja energiakriisi tarkoittaa. Hintojen nousu on normaali markkinatalouden ilmiö ja lainoista kuuluu maksaa korkoa, sillä se ei ole ilmaista rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan