Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että jotkut "iloitsee" tästä sähkön hinnannoususta

Vierailija
09.08.2022 |

Mässäillään sillä kuinka itsellä ei kulu mihinkään, ja jos on jokin muu lämmitys niin hienoa.
En oikein ymmärrä, aika monia nämä hinnannousut alkaa koskettaa ja huonoja vaikutuksia on silläkin jos ison osan talous kaatuu täysin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette valmistautuneet aikaisemmin?

Vierailija
2/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä nuo ihmiset edes tajua sitä että se hinnannousu tuntuu kyllä heidänkin kukkarossaan vaikka miten kuuluisi oman kämpän sähkö vaikka vuokraan tai olisi muuten mitätön. Mutta suomalaiseen tapaan ollaan löyhässä hirressäkin tyytyväisiä kunhan vaan joku muu kärsii vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä yhtäkään iloitsijaa.

Vierailija
4/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain sitä"iloa"on revittävä näinä levottomina aikoina!

Vierailija
5/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ihmiset jotka eivät itse omista mitään ja joiden laskut maksaa sossu. Ilmastoahdistuneet sekä muut neuroottisuuteen taipuvaiset ovatkin ahdistuneita ja kateellisia koska sitähän se on.

Vierailija
6/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sähkölasku kuukaudessa alle 10 euroa.

Ei haittaisi mitään, vaikka olisi viisinkertainen.

Nautin tästä.

Vierailija
7/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä tukien varassa eläjät nauraa räkättäneet kun keskituloiset perheelliset joutuu ulosottoon ja koko omaisuus viedään.

Vierailija
8/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä on se hyvä puoli, että ihmiset lakkaavat pitämästä energiaa itsestäänselvyytenä.

Vierailija
9/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska 300% nousu ei ollut minkään mittarin mukaan edes odotettava tilanne. Olin varautunus sähkönhinnan nousuun, mutta nyt tuo hieman pomppasi.

Vierailija
10/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valmistauduin, mutta valitettavasti sähköfirma meni konkkaan. Sitä huonompaa tuuria.

Vierailija
11/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan näitä muiden ahdingolle tai pienelle epämukavuudelle naurajia on riittänyt. Kun bensan hinta alkoi nousta, niin sähköautoilijat oli että "hähhähhää, mulla ei maksa ajot yhtään ja saa nousta bensa vaikka miljaardiin litralta". Mutta nythän heilläkin kulut nousevat, joten voi lällättää takaisin. Ja sitten löytyy se osa porukasta, jotka ovat sattuneet saamaan jollain ilveellä etuja, joita ei muilla ole, ja niillä sitten mällistellään ja mukamakseen ihmetellään, että eihän tämä mulle mitään maksa, että tyhmähän se muu vaikka tietää, että sattumalta pääsi johonkin etuisuuteen mukaan.

Vierailija
12/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin tästä.

Mikä tässä sinulle nautintoa tuottaa? Eivätkö laskusi olleet pieniä ennenkin?

Vierailija
13/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä ihmistyyppi, joka on ikäänsä mennessä tehnyt oikeita ratkaisuja ja onneakin ollut matkassa. Raha-asiat hyvin, mallikelpoiset lapset ja hyvä avioliitto. Ikäviä asioita tapahtuu vain vähän tyhmille ja osattomille ihmisille. Kunnes vuodet kuluu, asiat lähtevät menemään pieleen yksi kerrallaan ja ne ennen tehdyt valinnat ei enää olekaan hyviä.

Yhtäkkiä oletkin 5-kymppinen, talous mennyttä, ulkona työelämästä syystä tai toisesta ja se ihana ennen niin hyvin tienannut puoliso onkin konkurssissa tai lähtenyt nuoremman mukaan. Aikuisilla lapsillakin huonolla tuurilla asiat ja valinnat menneet pieleen. Siinä sitten ihmettelet hämmästyneenä mitä v***ua tapahtui ja kolmikymppiset menestyjät vuorostaan tuijottaa sua nenän vartta pitkin. Sånt är livet. Muista kun pilkkaat muita, oma elämäsi voi romahtaa jo nurkan takana.

Vierailija
14/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva kun sähkö kuuluu vuokraan ja auto kulkee bensalla, ei vaikuta mitenkään :)

Toinen syy miksi ilitsen on että Vihreiden kannatus pitäisi kaiken järjen mukaan laskea, he tekivät Suomesta niin venäjä riippuvaisen mm vastustamalla turvetta.

Vierailija
15/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin tästä.

Taidat asua yksiössä? Sinne me pahimmassa tilanteessa jouduttaisiin, jos pitäisi lähteä tästä sähkölämmitteisestä okt:sta. Tuskin niin pahaksi tilanne kuitenkaan menee :)

Vierailija
16/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilo on ainoa teeskentelemätön ilo. :D

Vierailija
17/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä tukien varassa eläjät nauraa räkättäneet kun keskituloiset perheelliset joutuu ulosottoon ja koko omaisuus viedään.

Aika lyhytnäköistä heiltä jos eivät tajua, että myös tukia on jossain kohtaa pakko pienentää tai lopettaa kun niitä ei enää ole ketään kustantamassa. Katsotaan ketä sitten naurattaa.

Vierailija
18/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos itsellä on paha olla, ahdistaa tai on muuten jotain haasteita oman henkisen hyvinvoinnin kanssa, niin tällaisista asioista voi saada jotain näennäistä tyydytystä. Jonkun toisen ahdinko tai hätä voi ehkä tuntua hyvältä tallaisista ihmisistä. En oikein keksi muuta järjellistä selitystä.

Vierailija
19/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole iloinen, mutta koska näen nykytilanteen Suomen valtion itseaiheuttamana huonona energiapolitiikkana, ajattelen, että siitäs saitte typerät poliitikot.

Typeriä energiaratkaisuja: nojautuminen tuulivoimaan, joka nyt aiheuttaa energiajärjestelmään voimakasta heilahtelua ja itse tuulivoimalat ovat tuhoamassa Länsi-Suomessa ja Lapissa maaseudun elinkelpoisuuden.

Mielestäni sähkölaskut pitäisi pitää kohtuullisina joillakin keinoilla. Sähkö jos mikä on perustarve nykyelämässä. Jokaisella on oikeus kohtuuhintaiseen sähköön siitä riippumatta minkälaisia lämmitysratkaisuja on asuntoonsa laittanut.

Uusi ydinvoimala mitä pikimmiten rakenteille.

Vierailija
20/78 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vahingoniloiset ihmiset eivät ymmärrä, että on kaikkien etu, kun ihmisillä menee hyvin ja talous on kunnossa. On kaikkien edun vastaista, että ihmisillä menee huonosti ja talous sakkaa.

Ainiin mutta nämä vahingoniloiset ihmisethän olikin aina niitä, joilla on kaikki osakesalkut ja säästöt kunnossa. Ja ovat juuri silloin myyneet omakotitalon kun on "epäedullista" omistaa omakotitalo, tai juuri silloin ostaneet sellaisen kun se on kaikista "tuottoisinta". Eli nyt tässä tapauksessa he ovat juuri myyneet voittoisasti omakotitalonsa ja siirtyneet pieneen kerrostaloasuntoon jossa juuri ehtivät tehdä 24kk määräaikaisen sähkösopparin hintaan 5c/kwh. He nyt vaan sattuvat olemaan fiksuja ja onnekkaita.