Kuumemittari näyttää 37,4 astetta. Mitä se tarkoittaa sinulle?
Itse katselen televisiota sohvalla ja torkahtelen välillä. Syön ja juon mitä huvittaa. Kipeänä ei lasketa kaloreita.
Kommentit (37)
Jos minulla olisi nuo lukemat niin olisin sängyn pohjalla. Ei jaksaisi tehdä noissa lämmöissä mitään.
Pientä lämpöä, olo luultavasti sairas. Lepäisin kotona.
Lievää lämpöä; normi on meikäläisellä 36,5.
Eipä juuri tarkoita mitään. Mun normaali ruumiinlämpö on muutenkin 37,1 astetta.
Pientä lämpöä. Sairastin koronan lievänä ja pahimpana päivänä oli lämpö tuota luokkaa. Vietin päivän (kuten muutkin koronapäivät) makkarissa leväten ja välttäen parhaani mukaan muita perheenjäseniä.
Alan olla heikkovoimainen jo silloin, kun kuumemittari näyttää 36,8.
37,4 ja olen jo petipotilas.
Ei mitään. Olen kuumaverinen. Ihan oikeasti voin saada tuollaisen lukeman mittariin, jos mittaan terveenä. Mieheni ei voi käsittää miten voin olla terve. Lievästi sairaaksi tunnen itseni noin 37,8 kohdalla, mutta ei merkittävästi vielä haittaa normaalielämää.
Tarkoittaa etten ole kotona koska en omista kuumemittaria.
Minulle tuo ei merkitsisi juuri mitään, kun normaalilämpö on 37,1-37,3.
Tuo olisi jo asteen verran korkeammalla normaaliin lämpöön verrattuna, kyllä varmasti olisi rasittunut olo, mulla alkaa aina jalkoja särkeä ja rasittamaan kun kuume nousee.
Mulla ja isälläni on ihan älyttömän alhainen ruumiinlämpö, 35,8 - 36,2. Jo 36,8 alkaa tuntua ja 37,4 ollaan jo ihan sairaita.
Menen töihin. Kuumetta on vasta silloin kun mittarissa 38 tai yli.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja isälläni on ihan älyttömän alhainen ruumiinlämpö, 35,8 - 36,2. Jo 36,8 alkaa tuntua ja 37,4 ollaan jo ihan sairaita.
Minulla kainalosta mitattu normaalilämpö on myös 35,8 astetta, ja tuo 36,8 tuntuu jo selvästi kuumeelta. Mutta olen lukenut, että kehon todellinen lämpö on asteen isompi mitä kainalosta mitattu, joten se selittänee sen.
Vierailija kirjoitti:
Kuumettahan se on. Ei mihinkään menemistä.
Ja pahin olo on just tuossa 37,0-37,5C välissä. Yli 38C ei niin tunnu
Joo, korkeammassa kuumeessa on semmoinen pieni euforinen kuumepöhnä, ei tunnu niin pahalta tavallaan.
Jos on yli 36.8C olen varmaan aika kipeä. Eli sohvalle värjöttelemään peiton alle joku nalle kainalossa. Välillä voi huudella miestä tekemään teekupposen. Yli 37C olen yleensä ihan veto pois, mutta noin korkea lämpö on ehkä 5 vuoden välein, tavallisesti flunssat ja kaikki poden matalammalla lämmöllä.
Lepäisin illan sohvalla viltin alla. Töihin joutuisin, koska etätyö lopetti meillä sairaslomat flunssien takia.
Mistä näitä "mitä jokin tarkoittaa", kyselijöitä sikiää?