Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen työpaikka Attendo on?

Vierailija
09.08.2022 |

Sain juuri vakipaikan ja mietin lähdenkö heti sitten koeajalla pois. Olen kuullut, että kiusaamista paljon ja työntekijät jämäskeidaa, eivätkä muualta töitä saisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä p...kaa. häivy kun vielä voit. Nyt on hoitoalalla työntekijän markkinat.

Vierailija
2/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit paikan vastaan jos mietit jo poislähtöä ennen kuin olet edes aloittanut? Ei sen puoleen itseänikin mietityttää, minullekin olisi vakipaikka tarjolla. Joten vastaukset kiinnostaa kyllä minuakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perseestä toi attendo! Älkää vain menkö ko paikkaan! Mikään juttu ei toimi siellä! Ei mikään!

Vierailija
4/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistuksen parempi kuin Esperi, mutta ei paljoa.

Vierailija
5/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan perseestä toi attendo! Älkää vain menkö ko paikkaan! Mikään juttu ei toimi siellä! Ei mikään!

Avaa nyt hieman mikä ei toimi..? Esimiestyö? Palkanmaksu? Laitteet? Työnjako, vastuualueet?

Vierailija
6/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/25 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attendolla on hyvin huono imago. Ei ole helposti korjattavissa. Ei kuulu kuin negatiivista julkisuuteen.

Vierailija
9/25 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä attendon hoivakodissa keikkailemassa. Osa henkilökunnasta tosi ilkeitä. Puuttuivat ihan ulkonäön ja henkilökohtaisten asioiden arvosteluun negatiivisesti. Kehuivat myös itseään ja kerskuivat yksinkertaisilla asioilla. Ja etsivät tikun kanssa virheitä tekemisistäni. En mene enää koskaan kyseiseen paikkaan. 

Vierailija
11/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös Attendoa, koska hyvinvointialueella ei hommat toimi, irtisanomisia ja lomautuksia tiedossa.

Maine kuitenkin aika kehno yleisesti, onko joka paikka kiusaamisen ja liukuhihnahoivaamisen kehto?

Ei ole helppoa edes hoitajalla nykypäivänä

Vierailija
13/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Attendolla keittiöpuolella töissä,lähdin jo koeajalla koska ei vaan luonto antanut enää periksi tehdä asioita niin surkeasti mitä Attendo vaati säästö syistä.

Vierailija
14/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia siihen vaikuttaa, eikä osa ole sidottuna siihen onko kyseessä attendo tai muu vastaava. Työpaikan ilmapiiriin ja työn laatuun vaikuttaa esim. henkilökunnan ammattitaito ja motivaatio, näissä voi käydä huono tuuri melkein missä vain. Pääsääntöisesti joka talossa on omat kyttääjänsä jotka nakertavat muiden työntekijöiden hyvinvointia, eikä sille vaan voi mitään.

Toki ruokapuolella voi olla tiukat linjaukset.

Esihenkilö vaikuttaa koko talon ilmapiiriin niin hyvässä kuin pahassa. Tämäkin on talokohtainen tekijä.

Käytettävissä olevat hoitotarvikkeet on mitä kuuluu ollakin. 

Kaikenkaikkiaan attendo on työpaikka kuin muutkin vastaavat, palkka vain on huonoimmasta päästä. Jos talossa on hyvä esimies ja hyvät työkaverit niin ongelmia tuskin on.

Vierailija
15/25 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut vanhustyössä 25 vuotta. Myös Esperillä ja Attendolla.

Ajattelen, että suurin merkitys työhyvinvointiin on esimiehillä ja työkavereilla! Eräästä yksiköstä lähdin mielivaltaisen johtajan vuoksi. Toinen firma noista. Nyt olen toisella noista firmasta, esimies ok ja työkaveritkin. Hoitotyö on samaa pääosin kaikissa työpaikoissa, mutta työilmapiiri ja hoitajien halu panostaa hyvään hoitotyöhön vaihtelee paljon.

Se kannattaa muistaa, että joka yksikössä on omat ongelmansa/puutteensa. Jos niitten kanssa voi elää, en suosittele vaihtamaan

Palkka on kyllä huono.

Mun työn fokus on asiakkaiden hyvinvoinnissa ja kunnioittavassa kohtelussa. Jos aina työpaikan fiilis ei ole paras, ajattelen että työvuoro loppuu kyllä. Ja vapaa-aika alkaa.

Vierailija
16/25 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein keikkaa eräässä Attendon hoivakodissa. Suurin osa henkilökunnasta tosi ilkeitä. Arvostelivat negatiivisesti ulkonäköäni ja henkilökohtaisia asioitani. Kerskuivat itsellään ja yksinkertaisilla asioilla. Etsivät tikun kanssa virheitä tekemisistäni. En mene enää koskaan kyseiseen paikkaan. 

Vierailija
17/25 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaa nyt hieman mikä ei toimi..? Esimiestyö? Palkanmaksu? Laitteet? Työnjako, vastuualueet?

Olen eri. Oman kokemukseni perusteella Attendon palkanmaksu toimi teknisesti ihan ok, mutta palkka oli huono, jopa satoja euroja kk:ssa eroa julkisen puolen palkkoihin. Menin kuitenkin kokeilemaan, kun Attendo oli lähellä kotia. Esimiestyö oli surkeaa. Mitoituksesta puuttui paljon hoitajia  ja esimies oli enimmäkseen etätöissä (laiskottelemassa) eikä häntä tavoittanut. Työnjako ja vastuualueet olivat kaoottiset, koska hoitajia oli niin vähän. Saimme juuri ja juuri tehtyä vain tärkeimmät työt, kuten pesut, vaipanvaihdot, lääkkeenannot ja ruokailut. Osa asukkaista oli ihan sängyssä, ne piti kahden hoitaa, ja ruoka piti syöttää, joten vaativat enemmän työtä. Mutta esimerkiksi pyykkihuolto jäi kun ei kukaan ehtinyt eikä apulaisia ollut. Hoitajat ilkeilivät toisilleen, jotkut jopa huusivat. Mitään viriketoimintaa ei ehditty järjestää, eikä saunottamisia. Työpäivän jälkeen olin aina ihan poikki.

Ero oli kuin yöllä ja päivällä verrattuna julkisen puolen hoivayksikköön, johon pääsin Attendon jälkeen. Esimies oli mukava ja osallistui usein aamutoimiin, etenkin jos oli poissaoloja, mutta usein muulloinkin laittoi 1-2 asukasta päiväkuntoon. Tämä helpotti kuormitusta tosi paljon, mutta ei Attendolla koskaan tapahtunut. Hoitajapula ei ollut niin paha, parempi palkka on hyvä vetovoimatekijä, mutta sijaisia oli julkisellakin vaikea saada jos joku oli pois. Saunottamiset pystyttiin hoitamaan kaikille halukkaille. Viriketoiminnasta nipistettiin joskus julkisellakin, mutta useimmiten sentään ehdittiin järjestää. Ilmapiiri oli muutenkin parempi, töitä tehtiin yhdessä ja kaikki auttoivat toisiaan. 

Vierailija
18/25 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Attendolla on hyvin huono imago. Ei ole helposti korjattavissa. Ei kuulu kuin negatiivista julkisuuteen.

Kyllä, yksityinen hoivapalvelu perustuu riistoon. Mutta on Attendo hiukan parempi kuin Esperi. 

Vierailija
19/25 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi mennä jos ei mihinkään muualle pääse. En arvostaisi jos saisin vakipaikan attendosta.

Vierailija
20/25 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa Attendolla, oli elämäni surkein työpaikka. Oli myös huonoiten palkattu. (Esperiä en ole kokeillut.)