Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veikkaatte: miten paljon sähkölämmitteisten talojen hinnat tulevat romahtamaan ja milloin?

Vierailija
09.08.2022 |

Kauankohan siinä menee, ettei kukaan uskalla ostaa sähköllä lämmitettyä taloa (vesikiertoinen eri asia)?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että jatkossakin on fiksuja ostajia jotka eivät tuijota pelkkää lämmitysmuotoa vaan osaavat tarkastella kulutusta ja energiatehokkuutta.

Vierailija
2/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OL3 on käynnissä ja suomi on omavarainen sähkön suhteen.

Hinnan sääntely kotimaan markkinoille tulee voimaan samalla tavalla kun tilapäinen ajoneuvovero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei romahda. Kun nykyhinnoilla ei kukaan osta eikä alemmalla hinnalla kukaan myy, niin hinnat ei romahda. Asuntokauppa on loppu. Syvässä lamassa.

Vierailija
4/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että jatkossakin on fiksuja ostajia jotka eivät tuijota pelkkää lämmitysmuotoa vaan osaavat tarkastella kulutusta ja energiatehokkuutta.

Sekä se lämmitysmuodon vaihtokaan ei ole mikään maailmaa mullistava. Esim. vesi/ilmalämpöpumpun  hinta asennuksineen 11-19 000e ei paha, ja siitä se 4000e hyvitys tai kotitalousvähennys valinnan mukaan pois. Siisti paketti vaikka öljy/maakaasukattilan tilalle. Velimies jo laittoi ja mulle tulee huomena tarjousta tekemään. En kyllä vielä tilaa, mutta selvittelen hintoja.

Ensitalvi mennään LNGkaasulla+ilp+takka systeemillä. Katsotaan mihin päin kaikki lopulta kääntyy, mitään kiirettä ei ole mihinkään rynnätä suinpäin.

Vierailija
5/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Romahtaa" ehkä sen 2% kausiluonteisesti talvella, kun omakotitalot käyvät paremmin kesällä kaupaksi. Sen jälkeen keväällä kuulemma sähkö halpenee ja kauppakin rupeaa taas käymään.

Vierailija
6/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO IHMISET NIIN POROPEUKALOITA ETTEI LÄMMITYSMUODON VAIHTO ONNISTU.

ei siinä mikään arvo putoa kun sen aihtaa, päinvastoin, nousee kun ei ole enää öljylämmitys.

Vierailija
7/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle hei milloin sähköautojen hinnat romahtavat samasta syystä? Vai onko niissä erilaista sähköä?

Vierailija
8/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaihdettiin maalämpöön 4 vuotta sitten ja arvio oli että maksaa itsensä takaisin 15 vuodessa. Nyt se maksaa itsensä takaisin 8 vuodessa, kun sähkön hinta nousee. Erittäin hyvä sijoitus ellei paras.

Vierailija
9/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle hei milloin sähköautojen hinnat romahtavat samasta syystä? Vai onko niissä erilaista sähköä?

Ne kuluttaa pienen murto-osan sähkölämmitteisestä talosta. Naapurin sähkölämmitteinen talo maksoi viime vuonna 600€/kk pitää lämpimänä. Sillä lataa auton pari vuotta.

Vierailija
10/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöpumpuilla ja aurinkopaneeleilla saa suht edullisesti leikattua täyssähkölämmitteisen torpan kuluja kohtuulliseksi. Eikä sähkön hinta tule ikuisuuksia olemaan niin paljon kuin juuri nyt.

Vierailija
11/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahti jo. Kun katsoo oikotien häilmoutukset, niin hinnat päivitetään nyt kovaa tahtia alaspäin.

Ei ihme. Minulla 30.000 kwh vuodessa kulutus. Tähän asti maksoi minulle noin 4.500 € vuodessa.

Nyt kun joku ostaisi ja joutuu tehdä uuden sähkösopimuksen, niin hinnaksi tulee reilusti yli 10.000 € vuodessa.

Harmi kyllä, mutta EUn pakotehullut sai vanhojen talojen hintarohmatuksen aikaiseksi.

Vierailija
12/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vaihdettiin maalämpöön 4 vuotta sitten ja arvio oli että maksaa itsensä takaisin 15 vuodessa. Nyt se maksaa itsensä takaisin 8 vuodessa, kun sähkön hinta nousee. Erittäin hyvä sijoitus ellei paras.

Minkä verran teillä kuluu sähköä?

Vierailija
13/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romahti jo. Kun katsoo oikotien häilmoutukset, niin hinnat päivitetään nyt kovaa tahtia alaspäin.

Ei ihme. Minulla 30.000 kwh vuodessa kulutus. Tähän asti maksoi minulle noin 4.500 € vuodessa.

Nyt kun joku ostaisi ja joutuu tehdä uuden sähkösopimuksen, niin hinnaksi tulee reilusti yli 10.000 € vuodessa.

Harmi kyllä, mutta EUn pakotehullut sai vanhojen talojen hintarohmatuksen aikaiseksi.

Syyllinen on siis r***ä.

Vierailija
14/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitteinen okt on jo nyt arvoton oli sijainti mikä hyvänsä

Vierailija
15/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eI PANIIKKIA.

lÄMMITYSJÄRJESTELMÄN täysremontti on apaut 10 % talon hinnasta.

Vierailija
16/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eI PANIIKKIA.

lÄMMITYSJÄRJESTELMÄN täysremontti on apaut 10 % talon hinnasta.

Riippuu siitä, mistä ostaa. Pk-seudulla hyvällä alueella hinta on reilusti alle tuon.

Vierailija
17/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tällä hetkellä jo jopa -20%. Vai eikö tämäkään koske Suomea. Heh.

Vierailija
18/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä aloituksia suoltaa ja provosoi? Mikään lämmitysjärjestelmä ei toimi ilman sähköä ( maalämpö, ILP yms ) lukuunottamatta varaavia tulisijoja. Fiksut ihmiset osaavat löytää ratkaisuja ihan ilman panikointia. Koita rauhoittua siellä neukkuluukussasi.

Vierailija
19/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkölämmitteinen okt on jo nyt arvoton oli sijainti mikä hyvänsä

Toki tuollaisen kiinteistön hinta on joitain tuhansia, mikä tulee ottaa huomioon.

Jää lähes miljoona euroa lämmityskustannuksiin .

Vierailija
20/47 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun varasi eivät riitä, vaikka olisivat ilmaisia. Ole ihan huoleti.

Ps. En asu omakotitalossa, joten asia ei minua koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme