Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt mikä järki tässä on.. työkkäriasiaa

Vierailija
09.08.2022 |

Olen pienen lapsen yksinhuoltaja. Olen tähän asti tehnyt töitä 1-3 pvä viikossa ja saanut työvuorot sovittua niin että lapsi ei tarvi päiväkotia vaan lapsen läheiset voivat hoitaa häntä. Eli olen saanut palkan ja lisäksi soviteltua päivärahaa.

Olen ollut kaikinpuolin tyytyväinen tähän järjestelyyn ja sovittanut menot niin että pärjäämme. Kun tein aikasemmin täyttä päivää samalla työnantajalla olin usein kipeä koska paikat ei kestä, jouduin usein sairaalaan ja sain kipupiikkejä sama toistui toisen työnantajan keikkatyössä, pystyin tekemään muutamia viikkoja sitten paikat alkoivat kipeytyä, mitään syytä tähän ei lääkärissä koskaan löydetty.

Tämä työtahti on ollut minulle hyvä enkä ole tarvinnut lääkäriä.

Nyt minut pakotetaan 9 euron työkokeiluun ma-pe joudun laittamaan lapsen vuoropäivähoitoon ja pelottaa jo valmiiksi että käteni ei kestä tätä. Ei auttanut vaikka kerroin asiasta.

Kuka tästä hyötyy? Eikö paikkaani voinut antaa sellaiselle jolla ei ole mitään työtä? En ymmärrä.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaile asiasi paremmin niin että muutkin kuin vain sinä ja perheesi ymmärtävät. Osaat kyllä. 

Vierailija
2/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se järki, että jos työhön ei kykene, siitä kannattaa hommata lääkärintodistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 1-3 päivää viikossa ole mitään työntekoa. Lepolomaa lähinnä.

Vierailija
4/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle ei ole myönnetty mitään osa-aikatyökyvyttömyyseläkejuttua tms. niin ei työkkäri kohtele sinua mitenkään osatyökyvyttömänä. Ei asiat mene niin, että sanotaan vaan, että tämä on minulle parempi ja sitten ok tehdään niin.

Vierailija
5/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet työtä vain 1-3 päivää viikossa ja nostat soviteltua päivärahaa, olet työkkärille vapaata riistaa. Olet velvollinen hakemaan ja vastaanottamaan kokoaikaista työtä ja/tai osallistumaan työkkärin tarjoamiin "toimenpiteisiin", jos tukia kerran nostat.

Niin se vain on.

Vierailija
6/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä työkokeilussa ns.testata että onko ihmisestä siihen työhön. Jos sulla ei kroppa kestä niin tuskin kauaa pitää olla siellä ja toivottavasti voit alkaa miettimään uutta alaa ja saada siihen apua ja tukea. Kannattaa hommata lääkärintodistus jos on jotain isompaa vaivaa joka estää sen työn tekemisen.

Varmasti mukava järjestelmä sinulle ja lapsellesi tehdä töitä pari kertaa viikossa mutta eihän sitä soveltuvaa ole tarkoitettu sellaiseen. Siis siihen että ihmiset tekisi pelkästään päivän siellä sun täällä ja lomailisivat muuten. Tätähän moni nykyään tekee ja mielestäni oikein että heitä "potkitaan" kokopäivätöihin jos sellaisiin on mahdollisuus.

Vierailija
7/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu sovitellusta päivärahasta ja työnhakijana olemisesta, niin voit jatkaa nykyisessä työssäsi. Jos haet osa-aikatyön takia yhteiskunnan etuuksia, sinulla on velvollisuus osallistua työkkärin osoittamaan palveluun, joka auttaa sinut pois työttömyysetuuksien nauttijoista, kokoaikaiseksi omillaan toimeentulevaksi veronmaksajaksi.

Vierailija
8/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärille ei kannata kertoa olevansa työkyvytön. He pakottvat nyt työkokeiluun, jotta selviää pystytkö tekemäään kokoaikaista työtä. Olen luullut, että työkoneilut ovat vapaaehtoisia, mutta ilmeisesti tällaisissa tapauksissa niitä pyritään käyttämään.

Vierailija
9/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään etuus ei ole vastikkeetonta.

Vierailija
10/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, mullekin sopisi tehdä viikossa vaikka päivä töitä, ja elää loppuaika sovitellulla päivärahalla. Ihan vaan koska pelottaa, kestääkö paikat muuten.

Vierailija
11/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa niillä jokin hinku on levittää koronaa kaikille. Nyt kun lapsi joutuu ulkopuolisten hoitoon, tulee se kotiinkin.

Häiriintynyt on valtio.

Vierailija
12/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää hanskata etukäteen ennen kuin menee työkkärin neuvotteluun, että mitä haluaa tehdä tai mihin kykenee, on niistä selvät rajaukset, mutta ne pitää itse selvittää ei niitä tyrkytetä, muutoin ajautuu johonkin kuntakokeiluun.

Vierailija
13/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkäri toimi järjellä. Niillä on säännöt joita luetaan kuin piru raamattua. 

Vierailija
14/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi, mullekin sopisi tehdä viikossa vaikka päivä töitä, ja elää loppuaika sovitellulla päivärahalla. Ihan vaan koska pelottaa, kestääkö paikat muuten.

Niin, tienaan nyt myöskin rahaa työnteostani enkä tarvitse valtiolta niin paljon rahaa.

Mutta nyt kun menen työkokeiluun, valtio joutuu maksamaan minulle yli puolet enemmän sekä lapseni vuoropäivähoidon. Olen nyt saanut valtiolta n. 200-300€ kuussa mutta ilmeisesti tämä on sitten kannattavaa.

Ap

Vierailija
15/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt lääkärissä ja hommaat paperin jossa todetaan osatyökykyisyytesi tai parhaimmassa tapauksessa hoidetaan sinut kokonaan työkykyiseksi. Sitten asiantuntija vie terveystietosi järjestelmiin ja kappas, sinulle tarjotaan vain ratkaisuja jotka sopivat terveydentilaasi. Voinko olla vielä muutoin avuksi?

Vierailija
16/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaippa niillä jokin hinku on levittää koronaa kaikille. Nyt kun lapsi joutuu ulkopuolisten hoitoon, tulee se kotiinkin.

Häiriintynyt on valtio.

Ja kuinkahan pitkään tuota ap:n järjestelyä pitäisi jatkaa ettei vaan korona tartu? Korona ei ole häviämässä maapallolta mihinkään. Ap lähinnä lomailee tällä hetkellä.

Vierailija
17/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tienaan nyt myöskin rahaa työnteostani enkä tarvitse valtiolta niin paljon rahaa.

Mutta nyt kun menen työkokeiluun, valtio joutuu maksamaan minulle yli puolet enemmän sekä lapseni vuoropäivähoidon. Olen nyt saanut valtiolta n. 200-300€ kuussa mutta ilmeisesti tämä on sitten kannattavaa.

Ap

No olisit onnellinen siitä ylimääräisestä rahasta. Vai oletko niin lusmu ettet jaksa viittä päivää viikossa töitä?

Vierailija
18/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä yhteiskunta pyöri jos kaikki tekisivät töitä 1-3 päivää viikossa.

Vierailija
19/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään etuus ei ole vastikkeetonta.

Sopeutumisraha on vastikkeeton mutta se onkin tehty poliitikoille. Niille on aina eri säännöt kaikessa.

Vierailija
20/68 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiin lukeutuu todella paljon osatyökykyisiä (tai kokonaan työkyvyttömiä) jotka eivät ole saaneet kuntoutustukea tai pysyvää eläkettä.

Lisäksi yksinhuoltajuus on äärimmäisen raskasta työtä sekin, henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Hyvä että jotain työtä pyrkii tekemään ja kun lapsi kasvaa tekee sitten vaikka enemmän. Onhan heitäkin jotka eivät tee mitään ja tuet tulevat paljon sujuvammin ja nopeammin tilille. Onko oikein?? T. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän