Kuuluuko keittiön viemärin puhdistus vuokralaiselle?
Eli pitääkö puhdistaa itse vai onko huoltoyhtiön homma?
Edellinen vuokralainen tuskin on putsannut kun haisee.
Kommentit (47)
Päästä sinne vettä, niin lakkaa haisemasta.
Huoltoyhtiölle kuuluu keittiön hajulukko ainakin meillä. Sitä ei saa itse avata. Voi tunkea itse jotain viemärinavaajaa sinne, mutta jos sillä ei lähde niin soitto huoltoyhtiöön.
Kyllä vesilukot kuuluu vuokralaisen itse puhdistaa
Putken puhdistus on n. 15 minuutin homma ja helppo tehdä itse. Huolellisesti vain väännät auki oikeat osaset, puhdistat huolellisesti, ja laitat kaiken samassa järjestyksessä ja tiivisteitä unohtamatta vain takaisin paikoilleen.
Riippuu kai yhtiöstä? Ei varmaan kaikkialla saa mennä itse ronkkimaan. Ja toisessa paikassa on vuokralaisen oma homma.
Ei saa koskea keittiön putkiin itse. Päästä sinne ensin kuumaa vettä ja sitten jotain paksua pesuainetta, anna vaikuttaa ja huuhtele.
Huoltomiehelle kuuluu putkien avaukset.
Lähes aina riittää, kun kaataa viemäriin putkenavaajaa. Sen jälkeen laskee vettä ja jumputtaa muutaman kerran karhupumpulla.
https://www.puuilo.fi/karhupumppu?gclid=CjwKCAjw6MKXBhA5EiwANWLODIDUrHO…
Meillä on kaupungin vuokratalossa, että putkenavaajaa-aineen ostaa vuokralainen, mutta kuittia vastaan saa rahat takaisin. Jos tulee tukos, niin huoltojoukko tulee ja he lähettävät laskun vuokranantajalle tai isännöitsijälle tai jotakin. Meillä asukas ei menetä rahaa. Korkeintaan aikaa. M27
Taloyhtiön vastuulla, jos huoltoyhtiö käytössä niin ilmoitus omistajalle joka ilmoittaa isännöitsijälle että tarvitaan puhdistusta. Vuokralainen ei voi tilata huoltoyhtiötä paikalle noin vain.
Vastuunjakotaulukossa kunnossapitovastuisiin on tullut muutoksia. Hajulukot eivät enää kuulu asukkaalle.
https://www.kiinteistolehti.fi/jatkossa-taloyhtio-puhdistaa-hajulukkosi
Samallase kiinteistöhuollon Reiska käy rassaan viemärit ja muut tukkeutuneet tai kunnon rasssauksen tarpeessa olevat muutkin vehkeet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vesilukot kuuluu vuokralaisen itse puhdistaa
Lisäksi sähkö, putki, ilmanvaihto ja muutkin "pikkuhommat". Jokaisessa meissä asuu pieni sähkö, putki yms yleismies Jantunen. Vakuutusyhtiöt turhaan nipottaa. Ei kannata välittää.
Ei ole hajuun auttanut putkenavaajat tai kuumat vedet joten siellä on pakko olla paskaa ihan kunnollaZ
Harjoittelutyönä kannattaa putsata ensin oma viemäri ja mietiskellä siinä samalla keittiön viemärin puhdistusta.
Vierailija kirjoitti:
mitä jos kaataisit vaikka putkenavaajaa sinne niin varmaan hajutkin lähtee?
Pidät meitä niin pöljinä että ei olla kokeiltu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitä karhupumppua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltomiehelle kuuluu putkien avaukset.
Se huoltomies haisee vielä pahemmalle.