YLE: Bussinkuljettajien epäillään syrjineen ukrainalaisia Joensuussa Putin-mielisen propagandan levittämisestä tehty ilmoitus poliisille
Ylen tietojen mukaan epäilyt koskevat kahta kuljettajaa. Epäillyissä tapauksissa kuljettajien väitetään muun muassa julistaneen bussimatkojen aikana venäläistä propagandaa, joka tukee maan hyökkäystä Ukrainaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
LOL
Itse ajoin paikallista wokkia ympäri yöllä ja luukutin Venäjän jotain kisalaulua täysillä :D
Olenko nyt levittänyt propgandaa?
En. Minulla on oikeus poliittiseen kantaani ja vastustan Usan fasistista imperialismia hengenlähtöön saakka. Sääli tietysti tavallisten ukrainalaisten kannalta, että ovat sen instrumentiksi joutuneet, mutta toisaalta: olisivat nousseet itse vastarintaan.
Sun poliittinen kantasi vain ei ole omasi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ryssäskuskeja?
Onko Gleb siirtynyt Joensuuhun ajamaan bussia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä??? Jotain vanhoja kommunisteja vai?
Yrttiaho ja Tuomioja?
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä??? Jotain vanhoja kommunisteja vai?
Miksi kukaan kommari haikailisi Venäjän perään, kun valtion nykyinen taloussysteemi ei ole kommunismia nähnytkään. Muutama upporikas yksityishenkilö omistaa melkein kaiken.
Raukkikset kadehtivat sotaa pakenevia, jotka ovat tulleet tyhjin käsin tänne.
Yksi russakkabussikuski on kait potkittu jo kahdesta bussifirmasta pihalle. Sekä maakuntakomppaniasta, missä oli ilmeisemmin kyseenalaisin motiivein. Mahtaako muuttanut Joensuuhun vai onko luikkinut jo Venäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL
Itse ajoin paikallista wokkia ympäri yöllä ja luukutin Venäjän jotain kisalaulua täysillä :D
En. Minulla on oikeus poliittiseen kantaani ja vastustan Usan fasistista imperialismia hengenlähtöön saakka. Sääli tietysti tavallisten ukrainalaisten kannalta, että ovat sen instrumentiksi joutuneet, mutta toisaalta: olisivat nousseet itse vastarintaan.
Sun poliittinen kantasi vain ei ole omasi.
No kyllä sanoisin, että enemmän oma kuin usa-faneilla.
Ei mitään Venäjä-propagandaa edes ole missään. Jos haluaa jotain heidän jutuista tietää, pitää nähdä suhteellisen paljon vaivaa asian eteen. Mistään ei esim. Suomesta saa lainattua ainuttakaan venäläistä poliittista kirjaa. Uutiset ja analyysit joutuu lukemaan kyrillisiltä sivuilta - se nyt toki on MELKO helppoa nykyään online-käännöspalveluiden ansiosta.
En puhu nyt mistään MV-tasoisesta jutusta :DD
Vaan esim. Alexander Duginin tai Igor Panarinin poliittisista teorioista ja historiantulkinnoista. Yle tai Iltapaskat ei niistä kerro. Summa summarum: vahvasti ovat omia näkemyksiäni, mitkä olen muodostanut lukemalla mm. venäläisiä alkuperäislähteitä.
No, toki voidaan saivarrella, että onko poliittinen kantani omani, jos olen ammentanut ajatuksia työ-politologeilta.
Mutta sama koskenee muitakin asioihin enemmänkin perehtyneitä. Harva kai omaa puolueohjelmaa on kirjoittanut. Tai vaikka olisikin, eivät nekään ajatukset tyhjästä ole kirjoittajan päähän ilmestyneet.
Ihminen omaksuu aina vaikutteita muilta.
Vierailija kirjoitti:
LOL
Onneksi täällä typeryys ei ole tarttuvaa....
Sen verran tiedän että heidän perustoimeentulotuki pohjautuu eri asioihin kuin meidän koska emme ole sotapakenijoita.