Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka vieraantuneet telkkarista?

Vierailija
08.08.2022 |

Olen kerrankin yksin ja voisin katsoa telkkaria, mutta ei tulisi mieleenkään avata sitä. En enää osaa katsoa sitä ja ohjelmat ovat vieraita. Joskus maailmassa katsoin telkkaria paljon.

Mistä johtunee?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uutiset sun muut kiinnostavat jutut ja sarjat näkee/lukee läppäriltä ja kännykästä nykyisin. Tv:tä ei tosiaan tule katsottua enää juuri koskaan. Joskus harvoin saatan vapaapäivänä istahtaa telkkarin ääreen katsomaan jonkun "Unelma-asunto auringon alta" tai vastaavan, jota on kiva katsoa isosta telkkarista. Mutta siis pääasiassa minäkin olen täysin vieraantunut koko laitteesta. N52

Vierailija
22/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minä katsoin uudet uutisotsikot teksti-tv:ltä, ja jumituin sitten katsomaan ohjelmia.

Nykyään avaan tabletin ja jään selailemaan ja palstailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jaksan katsoa mitään elokuvia. Juonen seuraaminen väsyttää. Jotkut sarjat periaatteessa kiinnostaa, mutta jos joku jakso jää väliin, niin en jaksa enää katsoa sitten enää sen jälkeen ollenkaan. Lyhytjänteisyyttä varmaan.

Vierailija
24/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kliseistä, mutta totta - en ole katsonut suomalaisesta televisiosta noin vuoden 2005 jälkeen muuta kuin uutiset ja senkin striimaten jo monta monta vuotta.

Joskus katson ohjelmalistauksia ja aivan hirveää sontaahan sieltä edelleen tulee.

Vierailija
25/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie luovuin televisiosta kun digiboksi tuli enkä ole kaivannut kertaakaan. Tämän vuoden puolella en ole katsonut ensimmäistäkään elokuvaa, ohjelmaa tai uutista ja ehkä juuri siitä syystä voin henkisesti paremmin kuin koskaan. Haastan kaikkia kokeilemaan samaa vaikka viikon verran

Minä taas olen sataprosenttisen varma, että suurin osa ihmisistä voisi huomattavasti paremmin, jos ei selaisi nettiä kännykällä tai käyttäisi instagramia ym. someja.

Uskon että todella harva ihminen katsoo elokuvia tai sarjoja niin paljon, että se vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin heikentävästi. Sen sijaan luulen, että suurin osa (minä myös) voi huonosti, koska omistaa älypuhelimen. Älypuhelin on paholaisen keksintö. Se ei paranna kenenkään elämänlaatua vaan heikentää kaikkien elämänlaatua.

Hyvin tehty elokuva tai sarja voi antaa paljon elämälle. Instagram, TikTok, vauvapalsta tuskin tuovat mitään positiivista elämystä. Ne vain koukuttavat käyttäjänsä.

Tämä on totta. Suurin osa av:lla varmaan muistaa ajan ennen somea ja älypuhelinta. Kyllä silloin elämä oli monella tavalla hauskempaa. Ja ehti tehdä paljon enemmän.

Vierailija
26/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä telkkari on nykyisin outo. Ei sieltä tule mitään katsottavaa, mutta sitten lisäksi mainoskatkot on todella ärsyttäviä. Ja se ettei ohjelmaa saa paussille. Ja sekin ettei voi katsoa seuraavaa jaksoa jos haluaa.

Vierailija
27/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi telkkarin katselu lapsen synnyttyä. Ei vaan ollut aikaa eikä pikkuisenkaan ollut sitä hyvä tuijottaa. Nyt voisi taas mutta ei kiinnosta: aina kun sen avaa se on vain uusintoja uusintojen perään tai halvalla tuotettua roskaa. Kai sielläkin on jotain laatua välissä mutta en jaksa etsiä. Nykyään telkkarista katsotaan meillä vain lastenohjelmia ja nekin pitkälti areenan kautta.

Vierailija
28/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut telkkaria 7vuoteen. Katson yleareenaa ja jotain netflixiä tms läppäriltä. Uutisia olen lukenut viimeiset 10v. Tuntuisi oudolta katsoa niitä. Yritin kyllä hiljattain, mutta tempo oli hidas ja aiheiden käsittely hyvin rajallista. Ihmettelen kyllä mistä nuo katsojaluvut revitään. Tiedän aika monta muutakin, joilla on samatyyli kuin mulla. Todellakaan mitään putoustai tai sinkkukinkut saarella ohjelmia katsota.

Vierailija
29/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt telkkaria fyysisenä esineenä, vai ohjelmia jotka sieltä tulee?

Katson kyllä esim. urheilua, mutta yleensä nettistriiminä, esim. Yle Areena.  Joskus jopa jotain sarjoja. Mutta harvemmin tule itse se telkku sitä varten avattua.

Vierailija
30/31 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie luovuin televisiosta kun digiboksi tuli enkä ole kaivannut kertaakaan. Tämän vuoden puolella en ole katsonut ensimmäistäkään elokuvaa, ohjelmaa tai uutista ja ehkä juuri siitä syystä voin henkisesti paremmin kuin koskaan. Haastan kaikkia kokeilemaan samaa vaikka viikon verran

Minä taas olen sataprosenttisen varma, että suurin osa ihmisistä voisi huomattavasti paremmin, jos ei selaisi nettiä kännykällä tai käyttäisi instagramia ym. someja.

Uskon että todella harva ihminen katsoo elokuvia tai sarjoja niin paljon, että se vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin heikentävästi. Sen sijaan luulen, että suurin osa (minä myös) voi huonosti, koska omistaa älypuhelimen. Älypuhelin on paholaisen keksintö. Se ei paranna kenenkään elämänlaatua vaan heikentää kaikkien elämänlaatua.

Hyvin tehty elokuva tai sarja voi antaa paljon elämälle. Instagram, TikTok, vauvapalsta tuskin tuovat mitään positiivista elämystä. Ne vain koukuttavat käyttäjänsä.

Tämä! Laitoin just äsken kommentin siitä, kuinka somen ulkopuolinen ihminen ei kerta kaikkiaan jaksa tätä huomiohumppaa, mihin maailma rakentuu. Kaikki rakentuu huomioon (klikkauksiin) ja eniten pöyristyttävää sisältöä tuottava saa enemmän mainosaikaa ja -rahaa. On täysin sairasta tää nykytouhu. Ainoa vaihtoehto on jättää kokonaan pois kaikki nää huomiohumpan vehkeet. Naisetkin on nykyään, anteeks vaan, mut nykyään eletään pelkkää somee, ja kaikki pitää jakaa ensin. Aiemmin jaettiin jotain, mut nyt eletään elämää, jotta sen vois jotenkin jakaa somessa. Se on aivan täysin sairasta. Kun ei se riitä milloinkaan. Aina pitää saada enemmän vaan huomiota ja eniten hyökkäävä saa eniten huomiota.

Osaa ne jotkut miehetkin huomiohuorata somessa joten ei oo vain naisten juttu.

Vierailija
31/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson tv ohjelmia, mutta omaan tahtiin, suoratoiston avulla.

Mutta tunnistan Apn tunteen,

olin kylässä jossa ei ollut äly tvtä, olin aivan hämmästynyt mainoksista.

( muuten se DNA n mäinos oli ällö-yök).