Sisarus varasti ja myi minun omaisuuttani
Tilanne kuuluu siis näin: alaikäinen perheenjäseneni varasti ja myi minulle kuuluneen tuotteen (arvo noin 400e) torissa minun tietämättäni. Sain yhteyden naiseen, joka osti tuotteen perheenjäseneltäni, mutta ongelma on se, että hän on omien sanojensa mukaan ehtinyt myydä tuotteen eteenpäin Facebookissa. Tämä nainen lupasi viimeistään tänään ilmoittaa minulle, että kenelle myi tuotteen, mutta en ole kuullut hänestä mitään. On siis mahdollista, että tuote saattaa yhä olla hänellä tai sitten hän ei ole kiinnostunut auttamaan minua saamaan varastetun tuotteeni takaisin, vaikka voisi omalla toiminnallaan auttaa minua. Onko hän mahdollisesti syyllistynyt johonkin rikokseen jos hän ei suostukaan kertomaan minulle, että kenelle myi minulta varastetun tuotteen? Hän on kuitenkin myynyt sen ennen kun sai kuulla tuotteen olleen varastettu. Ja kyllä, teen rikosilmoituksen sisaruksestani.
Kommentit (5)
Teithän rikosilmoituksen,, silloin ehkä tuote on helpompi löytää ja saada takaisin.
Varastetun tavaran jälleenmyynti tai säilytys on rikos. Eli kannattaa tämä mainita tavaran ostajalle., jos etä hänestä kuule enää mitään. Rikosilmoitukseen maininta, niin tavaran ostajakin joutuu tilanteesta vastuuseen, jos ei ennen sitä reagoi mitenkään.
Tee rikosilmoitus ja ota siihen kopiot viesteistänne. Virkavalta hoitaa kyllä loput. Varastetun tuotteen ostaminen on AINA varastetun tuotteen ostamista.
Sinä et hoida kuulustelua, kenelle myi. Säilytä viestittelyt ja liitä rikosilmoitukseen . Poliisi hoitaa varmasti loput. Älä tee poliisien hommia. Toki voit mainita sille ostajalle, että rikosilmoitus tehty ja myös hänet siinä mainittu ja että poliisi tulee selvittämään myös sen ostajan.
Nämä ovat ihan perusjuttuja, ei mitään lakineuvontoja tarvitse.
Kannattaa kysyy esim Minilexin lakineuvonnasta