Kertokaapa miksi monen mielestä tatuoinnit on OK miehellä, mutta turnoff naisella??
Otsikossa kysymys. Mihin sukupuolinormeihin perustuu tämä asenne- tai makuero suhteessa tatuointeihin?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Nainen näyttää kuluneelta ja käytetyltä rekkahenkilöltä. En ole vielä tavannut miestä joka tykkäisi että naisensa näyttää kyläpyörältä.
Tässä yksi joka tykkää jossain määrin. Tosin riippuu vähän paikasta ja tatskasta. Joku yläselkään tai reiteen otettu tatska voi näyttää ihan kiihottavalta sekstaillessa. Tulee sellaiset jännä nainen-vibat.
No onhan kokonaan tatuoitu käsivarsi naisella aika epänaisellinen.
Kai ne tatuoinnit joillekin naisille sopii, mutta onhan se vähän rujon näköistä, jos vaikka jollain keski-ikää lähestyvällä naisella on käsivarsi musteen peitossa kuin jollain merirosvolla.
Yksittäinen tatuointi ei olekaan. Mutta kun pitää pistää hihaa ja lahjetta ja kaulaa täyteen kuvaa. Se on valtava turnoff sekä miehessä että naisessa, mutta naiset töhertää itsensä jotenkin supernopeasti täyteen, niin liian tatuoidut on useammin naisia.
Noh, ei miehet voi sille mitään, että naiset ihailevat miehillä kaikenlaista urpoilua kuten tatuointeja, kadulla uhoilua kännissä, ympäriinsä panemista, väkivaltarikoksia, elannon hankkimista kyseenalaisin keinoin kuten huumediilerinä tai puhelinmyyntifirmalla, jne jne jne jne....
Jos voisin, niin muuttaisin tämän asianlaidan. Se ei kuitenkaan saa minua ihailemaan noita asioita naisilla, vaikka naiset typeryyksissään niitä ihailevatkin miehissä.
M39
Vierailija kirjoitti:
Koska ne on maskuliinisia
Enemmistö miehistä jotka nykyään ottaa tatuointeja on naisellisia miehiä. Kaikilla tatuoinneilla pitää olla merkitys ja tarina. Aivan sama onko nainen tai mies, typerät tatuoinnit ovat typeriä. Kauheimpia on kaukoidän menu tatskat. En itse ota enää yhtään tatuointia, koska pellet tatuoi jopa naamansa nykyään. Kuinka typeriä on jonkun Tomi Björckin tatuoidut kädet. Yksi piilotettu Iivu Asunnan tatska tarinalla on satakertaa kiehtovampi ja kovempi, kuin nykypellen tatuoinnit?
Tatuointi on pysyvä muistutus omasta tyhmyydestä kaikilla
Tatuointi näyttää hyvältä jos se sopii kantajansa tyyliin ja persoonaan.
Eli loppujen lopuksi aika harvalle sopii minkäänlainen tatuointi. Ne, joille sopii, ovat useimmiten rikollisia, merimiehiä, prostituoituja, rock-muusikoita tai jonkin alakulttuurin edustajia.
Minun mielestä joku pieni tatuointi esim henkilön muistolle on ihan ok miehellä tai naisella, mutta sitten kun alkaa olemaan näkyvällä paikalla isoja tatskoja niin tulee halpa olo ihmisestä.
Ei bentleyynkään liimata tarroja.
No tatuoinnit on aika miehekkäitä. Tosin muutaman hienon ja naisellisen olen myös nähnyt.
Yleisesti ottaen en pidä, muutamia poikkeuksia kyllä on, esim. Mikael Gabrielin tyttöystävä, Triana on kuuma tatuoinneilla, ovat siistejä, värikkäitä ja niitä on paljon. Ja nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointi on pysyvä muistutus omasta tyhmyydestä kaikilla
Tai muisto ajasta/reissusta, etkä sinä näe sitä koskaan.
No en kyllä nussisi miestä jolla on tatuointi...
-mies
Tatuoinnit naisella henkii naisessa asioista, jotka eivät miellytä minua. Henkilökohtaisesti pidän konservatiivisesti pukeutuvista, perinteisistä naisista, jotka eivät pidä kovaa meteliä itsestään vaan osaavat käyttäytyä hillitysti ja asiallisesti. Jokainen saa olla täysin vapaasti sellainen kuin haluaa, eikä minua häiritse kovaäänisesti tavoitteitaan mainostavat, ja elämäänsä suorittavat naiset, he saavat olla ihan sellaisia kuin ovat. He eivät vain kiinnosta minua. Tatuoitu nainen henkii minulle siitä, että henkilö on epävarma omasta ulkonäöstään, hän haluaa olla yksilöllinen ja haluaa elämältään kaiken.
Elämältä ei voi saada kaikkea. Siihen liittyy tyytymistä osaansa ihan keskeisesti sekä miehellä että naisella.
Where ever there is a road there is a mill.
Vierailija kirjoitti:
En mä osaa sitä selittää kunnolla. Miehillä pidän tatuoinneista todella paljon. Naisilla en. Jos naisilla on tatuointeja, niin nainen vaikuttaa kauheen kovikselta ja miehekkäältä. Ja vie nais kauneuden pois.
No onpas rajoittunut ajatusmaailma ja kauneuskäsitys sulla.
Kyllä ne on vastenmielisiä ihan kaikilla.
En osaa sanoa miksi monen mielestä on niin. Omasta mielestäni tatuoinnit eivät kaunista ketään, mutta ei minua haittaa, jos miehillä on niitä, koska en näe miehiä seksuaalisesti kiinnostavina olentoina. Minulle on myös se ja sama, jos naisella jota en haluaisi muutenkaan, on tatuointi. Sen sijaan muutoin seksuaalisesti kiinnostavan naisen osakkeet laskevat tatuoinneista ja parisuhteeseen en mielelläni tatuoitua naista kelpuuta.
Mies, hetero
En pidä tatuoinneista kenelläkään. Mutta heteromiehenä tulee enemmän naisia katsottua, siksi kai naisilla ällöttävät vielä enemmän. Vangeilta ja merimiehiltä napattu ilmiö, joka onneksi jo laskusuunnassa.