Kumpi parempi: Ruusun aika vai Puhtaat valkeat lakanat?
Kommentit (47)
Mikä tää Metsolat oikein on? Muistan kun se oli joku juttu mutta yhtään jaksoa en ole koskaan katsonut.
kun taivas repeää ja taivas sinivalkoinen
Puhtaissa valkeissa lakanoissa häiritsee se että sarjalla ei ole oikeastaan loppua. Viimeisissä jaksoissahan Raikkaan pukutehdas tekee konkurssin ja Onnela menee pankille ja siinä se. Maire ja Heikkikin kuolevat tosta vaan.
Raija Oranen toki kirjoitti Raikkaiden myöhemmistä vaiheista romaaneissaan mutten osannut mieltää niitä jatkoksi hienolle sarjalle.
Irene nousee käden käänteessä pohjalta, hankkii itselleen "Mekkovakka"-nimisen vaikeuksissa olevan yrityksen ja saa bisnekset rullaamaan paremmin kuin koskaan. Vähän kuin Kirsti Paakkanen Marimekon.
Tuliportaat oli mahtava. Tulisipa uusintana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat valkeat lakanat oli yhden perheen tarina, joka valotti loistavasti myös Suomen lähihistoriaa.
Metsolat oli parempi.
Puhtaat valkeat lakanat sopi ajallisesti enemmän vain suurille ikäluokille. Metsoloilla oli annettavaa myös suurten ikäluokkien lapsille. Ja ehkä muutenkin puhutteli suurempaa yleisöä.
Kyllä mä katsoin joka jakson Puhtaita valkeita lakanoita vaikka olin silloin 18-vuotias.
Vähän oudota sarjat vertailussa, kun olivat niin eri tyyppisiä sarjoja.
Itse valitsen Puhtaat valkeat lakanat, vaikka aina häiritsikin se, että ne aikuiset naiset leikki teiniä alkuvaiheessa. Sari Havaksen muikistelut ja silmien pyörittelyt sille tulevalle miehelleen. Yök.