Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jokaisen paikan on oltava lapsiystävällinen?

Vierailija
08.08.2022 |

Kerron nyt muutaman esimerkin.

Olin ravintolassa työporukan kanssa. Kello oli 23.00 ja viereinen pöytäseurue oli ottanut lapsen mukaan, joka itki koko illan. Koko illan. Ravintola oli selkeästi suunnattu enemmän aikuisille.

Olin kylpylässä ja aikuisten ajalle oltiin otettu lapsi, joka valitti ja niin ikään itki. Loppujen lopuksi hässäkkää syntyi, koska lapsen vanhempia hätysteltiin pois ja vanhemmat järjestivät kohtauksen. (En edes ymmärrä miten lapsi oli alunperin päästetty sinne?!)

Olin jalkahoidossa, jonne äiti oli mukavasti ottanut kolme, siis kolme lastaan. Kaksi katsoi Pipsa Possua ja yksi itki, samalla kun äiti yritti lohduttaa tätä. Yritä siinä rentoutua sitten.

Olin töissä pari vuotta taaksepäin kuntosalilla, jossa ei ollut lapsiparkkia. Lapset tuotiin silti sinne, pomo oli lounaalla, enkä osannut toimia tilanteessa. (Olin juuri aloittanut.)

Typerintä koko asiassa on aina ollut vanhempien suhtautuminen. Syytetään aina muita ja valitetaan kuinka nämä ovat vielä hyväkäytöksisiä lapsia. Ei osata ottaa toisia lainkaan huomioon. Itkevän lapsen vielä ymmärrän, mutta se että vanhempi laittaa lastenohjelmia iPadiin josta kaikkien on niitä katsottava ja kuunneltava - en ymmärrä.

Myöhäinen meluisa ravintoilta klo 23 ei välttämättä sekään ole mieluinen paikka taaperolle joka on jo väsynyt.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsiperheen äiti ja pidän ylipäänsä lapsista. Lapsille on aikansa ja paikkansa, mutta ihan joka paikkaan ei lasten tarvitse tulla mukaan. Itselläni on sekin, että vuosien varrella olen niin ehdollistunut lasten äänille, että en osaa sulkea korviani kokonaan, vaan aina sitä jotenkin kuuntelee, että onko toisella hätä tai mitä ikinä.

Jos lapsi (tai yhtä hyvin aikuinen) on takuuvarmasti rauhassa ja hiljaa kynsihoidossa/kampaajalla tms. ja katsoo vaikka kuulokkeilla ohjelmaa, fine. Mutta muille maksaville asiakkaille on tärkeää saada olla rauhassa ja nauttia hemmottelustaan. Tai kuntosalilla tehdä oma treeni, ilman että pitää sivusilmällä varoa, ettei joku pieni tule alle. Kylpylähemmottelussa aikuisille varatussa hoitolassa en halua kuulla yhtään lasten (tai aikuistenkaan) kitinää, jos/kun olen siellä nimenomaan rauhoittumassa itsekseni. En siis siedä aikuistenkaan möykkää, mutta lapsilla sitä voi olla vaikeampi kontrolloida, varsinkin jos vanhemmat eivät kanna vastuutaan.

Myöhään illalla ravintolassa ei ole todellakaan pienen tai isommankaan lapsen paikka, vaan kotona nukkumassa. Etelänlomilla ollaan joskus oltu myöhään ruokailemassa lasten kanssa, mutta Suomessa kulttuuri on toinen ja iltaravintola aikuisten paikka.

Vierailija
22/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ravintolassa oli 5 hengen naisseurue joka kälätti ja nauraa räkättivät kovaäänisesti koko ajan.

Alkukesästä käytiin kylpylässä niin siellä oli hieman humaltunut mies joka törmäili ihmisiin ja valloitti yhden porealtaan.

Vakisalilla on miesporukka n.25-30v. jotka varaavat laitteita, notkuvat laitteilla, notkuvat painojen ja peilien edessä pullistellen toisten haitoilla.

Junassa jouduin kuuntelemaan 3 tuntia urheilua takana istuvan miehen tabletilta. Toisen kerran aikuinen n.30-vuotias mies kuunteli musiikkia niin kovaa että tuli "läpi" hänen kuullokkeiden. Junissa usein löytyy myös niitä kälättäviä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapset ole ihmisiä siinä kuin aikuisetkin? Missä kohtaa menee raja, että lapset aletaan mieltää muiksi ihmisiksi?

Sitä vinkumista ja kitinää ei jaksa koko ajan kuunnella.

Jos on noin heikot hermot niin kannattaa pysyä kotona.

Heh heh.. Mulla on hyvät hermot pelkästään jo työn puolesta. 😁

Vierailija
24/24 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä sitä että lapset otetaan joka paikkaan mukaan. Pitää ajatella myös muita ihmisiä.

Ajatella siis miltä kantilta? Muu ihminen

ei halaua nähdä eikä kuulla lasta. OK, ajateltu. Mitä nyt sitten?

Ei ole kivaa kun lapsi ei osaa käyttäytyä ja huutaa jatkuvasti. Ravintolassa ei olla lasten kanssa klo 23.00 aikoihin. Siihen aikaan nukutaan kotona.