Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisille on toitotettu jo vuosikausia, että jokaisella pitäisi olla pahan päivän varalle säästössä 6 kuukauden menoihin riittävä summa rahaa. Miksi nyt ei ole ja ihmiset ovat pulassa esim. sähkölaskujen kanssa?? Paljonko sinulla on säästöjä??

Vierailija
07.08.2022 |

Meillä puolison kanssa yhteenså 37 000 euroa. Sillä pärjätään, koska asumisesta tarvitsee maksaa vain vastike. Kyllä tuolla sähkölaskuja maksaa.

Ollaan melko pienituloisia, mutta säästäväisiä.

Veikkaan, että moni on kulutushuumassa pistänyt kaiken sileäksi. Toivottavasti se lämmittäå talvella.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella typerää ajatella, että kohonneen sähkön hinnan kattaa säästöillä. Sehän on vain ongelman siirtämistä. Kuten kokemuksesta tiedämme hinnat harvoin halpuvat noustuaan kertaalleen. Mitä sitten kun säästöt on käytetty? Se tilannehan väistämättä tulee eteen, mikäli säästöjen käyttäminen on ainoa tapa reagoida tilanteeseen.

Vierailija
42/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole varaa säästää, koska ihmisillä ei ole vakituisia työpaikkoja. Joillakin kermaperseillä on, kaikilla ei ole. Kaikki on myös törkeän kallista tässä meidän paratiisissa ja verokarhu vie loput. Että säästääkin pitäisi. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta säästää, pienituloiset, eläkeläiset, yksinhuoltajat, opiskelijat, vai onko tässä maassa vain hyvätuloisia pariskuntia joilla säästössä huimat summat RAHAA.

Tämä alotus onkin provo. Joka päivä jonkunlainen säästöillä kehumisjuttu, missä ihmetellään, miksei muilla ola säästössä omaisuutta.

Niin, miksei sulla ole puskuria? Edes tonnia?

Kaikilla niillä jotka eivät ole toimeentulotukiasiakkaita on mahdollisuus kerryttää säästäjä. Vitonenkin kuukaudessa on säästöä, puhumattakaan vitosesta viikossa. Jos kaikki mikä tulee myös menee niin taloudenhallinta on pahasti pielessä.

Kyllä säästäminen onnistuu jos niin haluaa. Hyvin harva haluaa ja sitten tullaan tänne ruikuttamaan.

Se joka sanoo ettei ole mahdollisuutta säästää valehtelee itselleen ja muille.Aivan varmasti pystyy jemmaamaan vaikka euron kuukaudessa jonnekin.

terkuin pienituloinen säästöjä pikkuhiljaa kerryttävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella typerää ajatella, että kohonneen sähkön hinnan kattaa säästöillä. Sehän on vain ongelman siirtämistä. Kuten kokemuksesta tiedämme hinnat harvoin halpuvat noustuaan kertaalleen. Mitä sitten kun säästöt on käytetty? Se tilannehan väistämättä tulee eteen, mikäli säästöjen käyttäminen on ainoa tapa reagoida tilanteeseen.

No pitää olla onnellinen jos on jotain millä maksaa sähkölaskut. Säästöthän ovat nimenomaan tällaista tilannetta varten. Sähkön hinta normalisoituu kyllä joten jos osa säästöistä pelastaa paleltumiselta niin se antaa myös aikaa miettiä mistä hankkia lisätuloja.

Vierailija
44/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä kyllä näytä, toisille 100eur+ on kova juttu kk kohden

Vierailija
45/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan elämän menoihin on mennyt. Olen yksinhuoltaja, lasten isä päätti erossa ettei puutu mihinkään isompiin lasten kuluihin. Lähes 10 vuotta olen pienituloisena pyörittänyt mielestäni ihan hyvin tätä arkea. Olen ollut myös välillä työtön, jolloin niitä säästöjä tarvittiin. Nyt olen pienyrittäjä ja maksan vastikkeen lisäksi ihan myös sitä lainaa. Elämme säästeliäästi, mutta teinien kanssa jo ruokakulut ovat melko isot. Työni puolesta auto on myös pakollinen. Joten eipä sitä yhden ihmisen tuloilla mitään päätä huimaavia säästöjä oikein voisikaan olla.

Eli siis sinä 10 vuotta sitten toimit omien lastesi etujen vastaisesti etkä vaatinut lasten isää maksamaan lasten elatuksesta oman maksukykynsä mukaan.

Sellanen mutsi siellä.

Vierailija
46/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jolla on asuntolainaa pysty säästämään käteistä montaa tonnia. Vaikka säästöjä olisikin niin se pari tonnia menee äkkiä kun vaikka auto leviää.

Vierailija
47/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jolla on asuntolainaa pysty säästämään käteistä montaa tonnia. Vaikka säästöjä olisikin niin se pari tonnia menee äkkiä kun vaikka auto leviää.

Jos sinut irtisanotaan niin miten odotat työttömyyskorvausta 2 kuukautta?

Vierailija
48/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei varmasti ellei ole jossain valtion hyväpalkkasessa virassa vakiosuhteessa

Vierailija
49/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa yksikin syy miksi tilillä pitäisi olla tonneja tyhjänpanttina. Mikä on se skenaario että näin pitäisi olla.

luottokortilla tarvittaessa saa noin kuukauden ilmaista maksuaikaa, joten en keksi yhtään tapausta missä sen rahan pitäisi juuri tilillä olla. Mieluummin pidän nekin rahat töissä.

Vierailija
50/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tottunut säästämään 6 kuukauden palkkatukityöstä 2 kuukauden rahat, kun työn päättymisen jälkeen odotan työttömyyskorvauksia 2 kuukautta, palkka 2200 brutto ja 2 lasta, mies tienaa 1600 netto.

Vierailija
51/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhut paskaa. Minulla on enemmän osakkeissa kuin minulla on lainaa. Ja lainaa on satojatuhansia. Eli PYSTYY säästämään jos haluaa.

Vierailija
52/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole varaa säästää, koska ihmisillä ei ole vakituisia työpaikkoja. Joillakin kermaperseillä on, kaikilla ei ole. Kaikki on myös törkeän kallista tässä meidän paratiisissa ja verokarhu vie loput. Että säästääkin pitäisi. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta säästää, pienituloiset, eläkeläiset, yksinhuoltajat, opiskelijat, vai onko tässä maassa vain hyvätuloisia pariskuntia joilla säästössä huimat summat RAHAA.

Ihminen jolla on vakityö on kermaperse sun mielestä? 

Vierailija
53/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhut paskaa. Minulla on enemmän osakkeissa kuin minulla on lainaa. Ja lainaa on satojatuhansia. Eli PYSTYY säästämään jos haluaa.

On absurdia puhua säästämisestä kun velkaa on huimasti enemmän kuin "säästöjâ". 

Vierailija
54/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26000 sijoituksia, ETF:iä ja stablecoineja tällä hetkellä.

Vierailija
55/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tottunut säästämään 6 kuukauden palkkatukityöstä 2 kuukauden rahat, kun työn päättymisen jälkeen odotan työttömyyskorvauksia 2 kuukautta, palkka 2200 brutto ja 2 lasta, mies tienaa 1600 netto.

Maksan puolet vuokrasta ja vedestä sekä perheen ruoat kokonaan.

Vierailija
56/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole tuommoista toitotettu, vaan sitä että säästörahaa ei pidä makuuttaa tilillä vaan sijoittaa.

Vierailija
57/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi talvena porukkaa irtisanotaan. Miten ihmeessä he pärjäävät, jos nyt on tili tuli, tili meni.

Vierailija
58/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin. Etkö osaa lukea. kerrataan... minulla on osakkeissa ENEMMÄN kuin lainaa.

Mitä et ymmärrä. et varmaan ymmärrä myöskään merkintää OSAKKEET > Laina.

Vierailija
59/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole säästämisen kulttuuria. Katso nyt vaikka hallituksen toimia

Vierailija
60/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, kai sitä voi ottaa satatonnia lainaa, pistää siitä tonnejä tilille, ostaa lopuilla vaikka mitä ja kehua että on säästöjä.