Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisille on toitotettu jo vuosikausia, että jokaisella pitäisi olla pahan päivän varalle säästössä 6 kuukauden menoihin riittävä summa rahaa. Miksi nyt ei ole ja ihmiset ovat pulassa esim. sähkölaskujen kanssa?? Paljonko sinulla on säästöjä??

Vierailija
07.08.2022 |

Meillä puolison kanssa yhteenså 37 000 euroa. Sillä pärjätään, koska asumisesta tarvitsee maksaa vain vastike. Kyllä tuolla sähkölaskuja maksaa.

Ollaan melko pienituloisia, mutta säästäväisiä.

Veikkaan, että moni on kulutushuumassa pistänyt kaiken sileäksi. Toivottavasti se lämmittäå talvella.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan kerrot, miksi asumisesta pitää maksaa vain vastike.

Vierailija
2/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ei ole mahdollista. Hyvä kun yhden kuukauden pärjää kerrallaan 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla olijoita vitutttaa taatusti maksella ylihintaisista betonikopeistansa kun sonta lyö tuulettimeen.

Vierailija
4/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu säästää pahan päivän varalle, fiksu säästää rikastuakseen.

Vierailija
5/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan elämän menoihin on mennyt. Olen yksinhuoltaja, lasten isä päätti erossa ettei puutu mihinkään isompiin lasten kuluihin. Lähes 10 vuotta olen pienituloisena pyörittänyt mielestäni ihan hyvin tätä arkea. Olen ollut myös välillä työtön, jolloin niitä säästöjä tarvittiin. Nyt olen pienyrittäjä ja maksan vastikkeen lisäksi ihan myös sitä lainaa. Elämme säästeliäästi, mutta teinien kanssa jo ruokakulut ovat melko isot. Työni puolesta auto on myös pakollinen. Joten eipä sitä yhden ihmisen tuloilla mitään päätä huimaavia säästöjä oikein voisikaan olla.

Vierailija
6/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä ei ole yhtään mutta osakesijoituksissa on 300 000. Miksi pitäisin tuottamattomana tilillä rahoja?

Vierailija
7/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävä toimistotyöläinen, säästöjä n. 70000 euroa.

Vierailija
8/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huoleton hippi, joka tuhlaa heti kaiken minkä tienaa. Minkä ihminen luonteelleen voi.

Tavallaan olen sijoittanut keräilytavaroihin, mutta sitä ei ehkä varmaan lasketa

Vierailija
9/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenoihin puskurissa varattu reilut 2 000 € joka on reilun 6 kk vastike.

Vierailija
10/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä 42.000e.

Vierailija
11/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä n. 80k. Jonkun aikaa pitäisi pärjätä.

Vierailija
12/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla olijoita vitutttaa taatusti maksella ylihintaisista betonikopeistansa kun sonta lyö tuulettimeen.

Kyllä sä saat sun sähkölämmitteisen vuokra-asunnon kulut ensi talvena maksettua, kun vuokralainen lähtee, otat vaikka toisen työn.

Vierailija
13/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolmeksi vuodeksi.

Vierailija
14/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä rahoja hautaan saa, joten se mikä tulee niin myös menee.

Vierailija
15/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästössä 10 000, sijoituksissa 30 000. Nyt olen kyllä jäämässä hoitovapaalle, ja olin oikeastaan säästänyt sitä varten. Onneksi vuodenvaihteessa alkaa uusi äitiysloma, niin saa taas ansiosidonnaista. :D

Vierailija
16/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilillä itse asiassa juuri puolen vuoden nettopalkkaa vastaava summa. Välillä on enemmän, välillä on vähemmän, tällä hetkellä näin. Rahastoissa enemmän, mutta niillä mä en halua arkea rahoittaa tai edes remppaa tehdä.

Vierailija
17/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä saat sun sähkölämmitteisen vuokra-asunnon kulut ensi talvena maksettua, kun vuokralainen lähtee, otat vaikka toisen työn.

Eläkeläisiä kuolee 5000 kuukaudessa. Jos perit ensi talvena sähkölämmitteisen omakotitalon niin voit ottaa vielä 3 työn.

Vierailija
18/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei voi säästää. Jotkut joutuu elää kädestä suuhun.

Vierailija
19/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 2000e, säästätilillä 2000e, aspilla 12000 ja rahastossa 4000. Aikuisena alan vaihtaminen nakersi säästöjä, mutta kohta kun valmistuu ja pääsee töihin, niin voi taas säästää paremmin. Tavoitteena että säästötilillä olis 5000 ja siitä ylimääräiset rahat rahastoon ja aspiin (joka parin vuoden päästä käytetään talon ostoon).

Vierailija
20/115 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä kuolee 5000 kuukaudessa. Jos perit ensi talvena sähkölämmitteisen omakotitalon niin voit ottaa vielä 3 työn.

Vakuutus ei korvaa 1970 - luvun putkia, että kannattaa lämmittää se asunto. Vakuutus voi korvata kastunutta lattiaa, mutta ei niitä putkia.