Kasvohalvaus raskausaikana
Kiinnostaisi löytyykö kohtalotovereita joilla on nimenomaan odotusaikana tullut kasvohermo halvaus. Itselleni tuli se viikonloppuna, raskausviikolla 38.
Lääkäri sanoi että luultavasti johtuu raskaudesta (verikoetulokset tosin vielä saamatta) ja että saattaa parantua nopeastikin jos johtuu raskaudesta.
Siispä jos joku on sen raskausaikana saanut, miten paha se oli ja kuinka nopsaa oli parantuminen.
Itselläni sen on niin lievä että olen kiitollinen (enkä ihan pienistä enää IKINÄ valita), tuli vuorokauden sisällä tähän pisteeseen missä nyt ollaan. Ja siis 3. vrk menossa eikä pahentunut eikä vielä parantunut.
Pelottaa miten synnytyksen ponnistusvaihe tähän vaikuttaa? Lääkäri sanoi ettei sen pitäisi siitä pahentua. PITÄISI???
Löytyykö muita?
Kommentit (8)
mutta kaverin siskolla oli raskausaikana kasvohalvaus. sille oli sillon sanottu et on odottajilla yleinen (oli jotain 25%). en muista miten pian se meni ohi, mutta ei ainakaan raskauden jälkeen ollu pitkää aikaa
tästä ei kyllä tainnu olla sulle mitään apua:/
Tuli samoihin aikoihin kun sulla ja raskaus(tai sen aiheuttama turvotus) oli ainoa syy. Ja halvaus ei ollut edes lievä vaan tosi paha; koko toinen puoli täysin liikkumaton. Synnytys käynnistettiin jotta vaurio ei jäisi pysyväksi, synnytys meni hyvin eikä vaikuttanut halvaukseen. Halvaus lähti paranemaan kahden viikon kuluttua synnytyksestä ja oli täysin ennallaan ehkä parin kuukauden päästä Eli kyllä se siitä! Onko käynnistyksestä ollut sun kohdalla puhetta?
Torstaina on lääkäri jossa käynnistyksestä ilmeisesti puhutaan. Turvotusta on tosiaan ollut paljon, eli toivotaan että johtunee siis ihan tästä raskaudesta. Voi että miten toivon koko sydämestäni että paraneminen alkaa PIAN!!!!
Mulla lähti kuulo toisesta korvasta lähes kokonaan pari päivää ennen synnytystä. Eikä ole palannut kuin hiukan tähän päivään mennessä ( aikaa reilu vuosi).
Synnytys ei mulla vaikuttanut mitenkään enää asiaan. Ilmeisestikään mulla ei johtunut raskaudesta, joten sikäli eri tilanne.
tuli kans raskauden puolivälissä kasvohalvaus. Nyt on synnytyksestä menny melkein vuos ja vieläkään ei kaikki kasvoissa toimi niinkuin pitäisi.
Täällä ketjun aloittaja vielä huutelee!!!
Nyt on vauva saatu maailmaan, ihana onkin =D ja vie ajatuksia halvauksesta onneksi edes hiukan pois.
Nyt on alkanut halvauspuolen lihaksia kasvoista särkeä ihan hirveästi. Johtuukohan siitä että on olleet lamaantuneina. Toiveikkaana tuli mieleen että alkaako paraneminen säryllä.... Luulen kyllä että ihan siitä johtuvaa kipua kun on lihakset olleet niin kauan käyttämättä. Tää alkaa olla tosi rasittavaa.
Pari viikkoa jaksan vielä toivoa nopeaa toipumista, mutta totuushan on että jos ei paraneminen ala n. 3:ssa viikossa niin sitten hermo on täysn kuollut ja kasvaa uudelleen jolloin toipuminen voi alkaa ja siihen menee puoli vuotta ja kauemminkin.... Mutta en usko että hermo on niin pahasti vaurioitunut koska osa lihaksista toimii hiukan.
On tää aika ankeeta =/