Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisiä jotka EIVÄT pelkää hammaslääkäriä

Vierailija
07.08.2022 |

Jos on, niin jostakin se pelko sitten hankitaan, eli mistä? Mikä hammaslääkärikokemus aiheuttaa pelon?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Siellähän annetaan puudutusta, niin ei tee kipeää, jos porata pitää. 

Vierailija
2/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas ,säästän rahan yksityiselle hammaslääkärille, Mahdollistaa omien valintojen kautta käyttää häntä,kun olen tarkka rahan käytössä. Käynyt hänen vastaan otolla säännöllisesti 22v. Helsinki 94.Selätti hammaslääkäri pelkoni.En menen muille.Uskon kumpuasi takasin hammaslääkäri pelkoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Lapsena tehtiin oikomishoidot, ja lääkärit olivat aina mukavia. Aikuisena ei ole koskaan ollut reikiä tai muita hammasvaivoja, hammaskiveä käyn poistattamassa minimaalisen määrän muutaman vuoden välein. En siis tiedä mitä pitäisi pelätä ja miksi.

Vierailija
4/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelättävää siinä on? Mulle tehdään säännöllisesti oikeasti kivuliaita toimenpiteitä muun alan lääkärin toimesta. Hammaslääkäri antaa puudutetta.

Vierailija
5/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Ei se satu. Jos joskus on sattunut niin korkea kipukynnys suojaa. Se on vähän noloa ku jos hermoon vihlasee niin saattaa tuntua läpi kropan vaikka jalassa niin kiemurtelen. Mutta ne tilanteet on harvinaisia.

Vierailija
6/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pelkää . Olen nukahtanutkin hammaslääkärin käsittelyssä. Mukava lepoasento ja mukavaa musiikkia. Luotan hammaslääkäriini.

Vierailija
7/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pelkään koska hampaani ovat huonot ja hammaslääkärit tuhahtelevat niille. Eli en pelkää mitään kipua vaan sitä asennetta. No tämä ongelma ratkeaa sillä etten mene hammaslääkäriin.

Vierailija
8/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää pelkään koska hampaani ovat huonot ja hammaslääkärit tuhahtelevat niille. Eli en pelkää mitään kipua vaan sitä asennetta. No tämä ongelma ratkeaa sillä etten mene hammaslääkäriin.

Mene vaan. Mun pelot helpotti kun hoidatin hampaat kuntoon ja viimeksi ei ollut reikiä ollenkaan. Se oli mahtava tunne.

Vierailija
9/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin pelkäämästä, kun tajusin että puudutusta ei ole pakko ottaa. Eniten minua pelotti (lievä sana) puudutuksen vaikutus ja se, että tuntui kuin kasvot olisivat halvaantuneet. Joo, vähän se poraaminen sattuu, mutta puuduttaminen on kaikkein kauheinta. 

Vierailija
10/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mahtava hammaslääkäri mutta suuhygienisti on hieman äksy ja kolea ihminen. Onneksi siellä ei tarvitse usein käydä.

Vierailija
11/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, toki jännitän. Sama lääkäri 25 vuotta.

Tytär on hammaslääkäri mutta en käy hänellä

Vierailija
12/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi pelätä? En ota puudutustakaan muuta kuin juurihoitoon, jota olen tarvinnut elämässäni kaksi kertaa. Ei se nyt mikään nautinto ole, mutta ei se kamalaakaan ole. 

13/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Vierailija
14/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Tosin nuorempana menin yhdelle hammaslääkärille ja se alkoi huutamaan miten "kaltaiseni ihmiset" tms. tulevat vastaanotolle ja kuvittelevat,että ovat jotain ihmeiden tekijöitä.

Oli siis reikä haljenneessa hampaassa,enkä ollut tullut tarpeeksi ajoissa. Hammas meni poistoon.

Niin hammaslääkärin käytös oli kamalaa ja jopa se hoitaja vieressä oli aika kauhistuneena näköinen. Pyyteli myös lääkärin puolesta anteeksi jälkikäteen.

Eli se huuto sai aikaan ehkä lievän ohimenevän pelon.

Mutta en enää pelkää. Suurin osa ovat asiallisia ja pari kp:tä mahtunut joukkoon. Mutta ei ole minun ongelma,että ovat kp:tä.

En tiedä,jos ei ole huonoja kokemuksia niin mistä pelko johtuu... Osahan ei kestä esim. Magneettikuvauksia ahtaanpaikankammon takia etc. En itse sitä ihan ymmärrä,mutta... Ja jotkut kammoavat ihan verikokeidenkin ottoa..

Vierailija
15/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun katselen niitä kattorakenteita instrumentit suussa niin tulee jotenkin absurdi olo. Tässä mä makoilen yhteiskunnan järjestelmässä jossa joku random tuntematon ihminen katsoo mun suuhun.

Aika paljon on pitänyt tapahtua että tähän tilanteeseen on päädytty. Vaaleilla valitut ihmiset on päässy konsensukseen että tulee joku alle kolmenkympin lasku kotiin parin viikon päästä. Todellinen lasku on tietenkin paljon suurempi. Mutta tämä on katsottu niin tärkeäksi että ei sitä koko summaa kenenkään itse tarvi maksaa. Ja Radio Suomi soi taustalla.

Vierailija
16/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en pelkää, en toki pidäkään, mutten pelkää. Kyllä pientä tai joskus isompaa kipuakin pittäis aikuisen oppia kestämään.

Vierailija
17/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Suurin osa hammaslääkäreistä ollut oikein mukavia. Toimenpiteet voi aiheuttaa hetkellistä kipua, mutta eihän se kauan kestä.

Vierailija
18/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Hampaat ovat reikiintyvää laatua, mutta melkein aina on ollut osaava hammaslääkäri ja puudutus vaikuttaa parissa minuutissa (olen onnekas tästä), joten kokemus on vain hieman epämielyttävä muiden sorkkiessa suuta. Kerran sitten sattui luultavasti vastavalmistunut lääkäri paikkaamaan. Puudutetta piti lisätä pariin otteeseen ja silti sattui, ja tuntui muutenkin toheltavan instrumenttiensa kanssa. Jos sellainen lääkäri olisi ollut ensimmäisillä hampaanpaikkauskerroilla niin olisi varmasti tullut pelko.

Vierailija
19/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että hammaslääkäri ja suuhygienisti ovat arvostettuja ammatteja. Itsellä taitaa olla aikamoinen pakko-oirehäiriö, mutta ajatuskin että menisin jollain instrumenteilla kaivelemaan ihmisten likasia hampaanvälejä saa vatsan kääntymään.

Vierailija
20/24 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua että hammaslääkäri ja suuhygienisti ovat arvostettuja ammatteja. Itsellä taitaa olla aikamoinen pakko-oirehäiriö, mutta ajatuskin että menisin jollain instrumenteilla kaivelemaan ihmisten likasia hampaanvälejä saa vatsan kääntymään.

Sen takia ne ovat arvostettuja, kun harva sitä haluaisi tai voisi itse tehdä.