Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 v varasti koulusta, äiti vain totesi

Vierailija
16.04.2010 |

että eihän se (varastettu tavara) ollut kuin muutaman euron arvoinen. Ihan turhaa tuollaisesta rangaista.

Hieno tulevaisuus pojalla, kun kodin asenne tuollainen.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinille, ja oikeastaan koko perheelle. Eivät tuollaiset tussivarkaat ansaitse elää.

Vierailija
2/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Oppivelvollisuus ja koulu sääntöineen on hirveää vapaudenriistoa

Kyllä 15 v on niin iso, että hän voi itse päättää omasta elämästään ja siitä, millä päivänsä täyttää. Ihmellistä orjuuttamista tuo koulumaailma.

He tiesivät ettei siitä tule mitään vakavaa. Peruskoulusta pääsee ulos hyvilläkin numeroilla vaikkei osallistuisi näihin "istuntoihin".

Kertoo paljon nuoresta jos alistuu jälki-istuntoon. Moni aikuistunut teini on varmasti kova pala opettajille.

Heillä on nokkeluutta ja älyä pistää vastaan ja pitää puolensa. Heillä on koko elämä edessä, eikä opettaja kykene mitenkään kiukkunsa takaa pilaamaan tätä. Heidän tulevaisuus on heidän omissa käsissä.

Katkera opettaja saattaa vain laskea käyttäytymistä ja huolellisuutta. Konkreettisesti hänellä ei ole valtaa pidätellä teiniä fyysisesti jälki-istunnossa tai raahata häntä istumaan Isäntä ja orja leikkiä.

Tiedostanut oppilas ymmärtää diplomaattisen koskemattomuutensa ja käyttää sitä tarvittaessa hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti myös poliisikuulustelut ym. väliin.

Kuoli huumeisiin 25-vuotiaana.

Moni kypsemi nuori aikoinaan jätti menemättä jälki-istuntoihinNiin. Oppivelvollisuus ja koulu sääntöineen on hirveää vapaudenriistoa

Kyllä 15 v on niin iso, että hän voi itse päättää omasta elämästään ja siitä, millä päivänsä täyttää. Ihmellistä orjuuttamista tuo koulumaailma.

He tiesivät ettei siitä tule mitään vakavaa. Peruskoulusta pääsee ulos hyvilläkin numeroilla vaikkei osallistuisi näihin "istuntoihin".

Kertoo paljon nuoresta jos alistuu jälki-istuntoon. Moni aikuistunut teini on varmasti kova pala opettajille.

Heillä on nokkeluutta ja älyä pistää vastaan ja pitää puolensa. Heillä on koko elämä edessä, eikä opettaja kykene mitenkään kiukkunsa takaa pilaamaan tätä. Heidän tulevaisuus on heidän omissa käsissä.

Katkera opettaja saattaa vain laskea käyttäytymistä ja huolellisuutta. Konkreettisesti hänellä ei ole valtaa pidätellä teiniä fyysisesti jälki-istunnossa tai raahata häntä istumaan Isäntä ja orja leikkiä.

Tiedostanut oppilas ymmärtää diplomaattisen koskemattomuutensa ja käyttää sitä tarvittaessa hyväksi.

Vierailija
4/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän koulussa oli tällainen "kypsä" tulevaisuudentoivo

Jätti myös poliisikuulustelut ym. väliin. Kuoli huumeisiin 25-vuotiaana

Tuskin oli paha ihminen. Surkea ihmiskohtalo. Oliko hän myös varas? Heroiiniriippuvuus laittaa ihmisen varastamaan. Moni kypsä nuori saa huonon vastaanoton aikuisilta ihmisiltä.

Montaa kypsää teinityttöä on vanhempi mies hyväksikäyttänyt.

Heitä ei oteta vakavasti, vaikka ovat älyllisesti aikuisen tasolla. Lopulta, maailma murtaa heidät elleivät ole itsepäisiä. He tuhoavat kenties Tulevaisuuden Presidentin.

Liika kiltteys tuottaa tavallisia kansalaisia. Hekin ovat tarpeellisia. Heistä valmistuu opettajia, traktorinkuljettajia, kaupankassoja.

Rohkeus ja kypsyys tulisi valjastaa.

Energiaa menee hukkaan ja nuori turhaantuu. On sääli että nuoret nerot turhautuvat haasteettomaan elämään. Tuhoavat elämänsä varasteluun ja huumeisiin.

Vierailija
5/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu olisin vaa kirjottanu bändille laulu sanoja ja runoi. no nykyää niit arvostetaa ja oon saanu nimee. sehän opettajaa vituttais nyt kuulla. eihä se kaakki osanu ees laulaa silti kovasti piti huutaa hoosiannaa

must koulu lannistaa nuorii. koulu on natsismia

eiks pitäis olla tyytyväine jos nuori varastaa kynän? ties vaikka kirjottais tussil novellin istungossa.

T: punkkari äiti

Vierailija
6/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen on menneet molemmat jutut. Äiti on sitä mieltä että se on niille hakatuille pojille ollut ihan oikein, koska ovat provosoineet. Äiti hommaa pojalleen aina asianajajan ja maksaa sakot. Myös yhden petosjutun sakot maksoi ja haukkui pystyyn sen petoksen uhrin, koska ei suostunut sovitteluun!

Nyt poika pääsee ysiltä vaikka on yli 200 tuntia ollut poissa. Suorittaa vikan luokan mutta päästötodistuksella ei kyllä jatkokoulutukseen mennä.

Äiti on antanut pojan nukkua päivällä, koska poika on ollut väsynyt, väsynyt siitä kun on ajellut mopolla koko yön kavereiden kanssa, eihän sitä nyt kouluun jaksa mennä!

Vierailija
7/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole koiran vika, jos se vapaana ollessan puree.

eli ei toikaan ole lapsen vika, vaan kodin. moni vanhempi ei tätä vaan valitettavasti tajua.

Vierailija
8/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen on menneet molemmat jutut. Äiti on sitä mieltä että se on niille hakatuille pojille ollut ihan oikein, koska ovat provosoineet. Äiti hommaa pojalleen aina asianajajan ja maksaa sakot. Myös yhden petosjutun sakot maksoi ja haukkui pystyyn sen petoksen uhrin, koska ei suostunut sovitteluun!

Nyt poika pääsee ysiltä vaikka on yli 200 tuntia ollut poissa. Suorittaa vikan luokan mutta päästötodistuksella ei kyllä jatkokoulutukseen mennä.

saa muistaakseni olla joku 250h poissa vuodessa ennenkun jää luokalle. Itsellänihän oli 235 ja opiskelen oikiksessa.

Äiti on antanut pojan nukkua päivällä, koska poika on ollut väsynyt, väsynyt siitä kun on ajellut mopolla koko yön kavereiden kanssa, eihän sitä nyt kouluun jaksa mennä!

Vierailija
9/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on erikseen ne, jotka ovat täysin rajattomia. Kukaan ei välitä mistään, vähiten lapsi itse.

ei se ole koiran vika, jos se vapaana ollessan puree.

eli ei toikaan ole lapsen vika, vaan kodin. moni vanhempi ei tätä vaan valitettavasti tajua.

Vierailija
10/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tavara on muutaman euron arvoinen, en kyllä sanoisi mitään. Olen itsekin nyysinyt työnantajalta paljon kalliimpiakin tavaroita, ja niin ovat lähes kaikki tuntemani työssäkäyvät. Pikkujuttu.

Vierailija
11/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi vaikka sitten kotona harrastaa niillä nyysimillään tarvikkeilla.

jos tavara on muutaman euron arvoinen, en kyllä sanoisi mitään. Olen itsekin nyysinyt työnantajalta paljon kalliimpiakin tavaroita, ja niin ovat lähes kaikki tuntemani työssäkäyvät. Pikkujuttu.

Vierailija
12/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koske raamatun säännöt. Pidän varastelua ihan ok puuhana, kunhan ei jää kiinni. Jos jää kiinni niin luonnollisesti maksetaan sakko ja sillä selvä.

Vierailija
13/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempi voi sanoa lapselle että, "ei se mitään, mäkin olen varastanut ja eihän toi nyt ollut edes kallis"

En mä tiedä miten teillä sitten, mutta mä olen opettanut lapsilleni että keneltäkään eikä mistään varasteta mitään, siis ei yhtään mitään!

Vierailija
14/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapsella oli aika kivan näköinen Plasto-mopo tuossa pihassa. Nehän ei ole kovin kallita, ainakaan käytettynä. Taidan viedä sen meidä mökille omien lasteni käyttöön.

Vierailija
15/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhille varastaminen on ainut keino saada tasa-arvoisesti samaa tavaraa kuin rikkailla.

Vierailija
16/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttökustannukset vuodessa, ja jos lapseni varastaisi parin euron kuvistarvikkeen koulusta, en todellakaan sanoisi muuta kuin että 'Eihän kukaan huomannut?'. Naapureita ei onneksi ole niin lähellä, että Plasto-mopot häiritsisivät maisemaani, mutta en usko, että sellaista tilannetta tulisi, että varastaisin naapurilta tai keneltäkään yksityiseltä ihmiseltä. Työnantajalta 'lainaamisen' ymmärrän hyvin, vaikka nykyään olenkin itse se työnantaja. Ei niihin muutaman euron tai kympin juttuihin mikään pulju kaadu.

Vierailija
17/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalauta minä maksan veroja yhden pienen koulunkäyttökustannukset vuodessa, ja jos lapseni varastaisi parin euron kuvistarvikkeen koulusta, en todellakaan sanoisi muuta kuin että 'Eihän kukaan huomannut?'. Naapureita ei onneksi ole niin lähellä, että Plasto-mopot häiritsisivät maisemaani, mutta en usko, että sellaista tilannetta tulisi, että varastaisin naapurilta tai keneltäkään yksityiseltä ihmiseltä. Työnantajalta 'lainaamisen' ymmärrän hyvin, vaikka nykyään olenkin itse se työnantaja. Ei niihin muutaman euron tai kympin juttuihin mikään pulju kaadu.

käyttökustannukset vuodessa, ja jos lapseni varastaisi parin euron kuvistarvikkeen koulusta, en todellakaan sanoisi muuta kuin että 'Eihän kukaan huomannut?'. Naapureita ei onneksi ole niin lähellä, että Plasto-mopot häiritsisivät maisemaani, mutta en usko, että sellaista tilannetta tulisi, että varastaisin naapurilta tai keneltäkään yksityiseltä ihmiseltä. Työnantajalta 'lainaamisen' ymmärrän hyvin, vaikka nykyään olenkin itse se työnantaja. Ei niihin muutaman euron tai kympin juttuihin mikään pulju kaadu.

Vierailija
18/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastaminen on varastamista, oli varkauden kohde sittän 5 sentin tai 500 euron arvoinen.

t. ateisti

Vierailija
19/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äiti oli siis tuohtunut asiasta, koska lapsi sai jälki-istuntoa. Hänen mielestään 2 tunnin jälki-istunto oli liian iso rangaistus, koska varastetun tavaran arvo oli vain joitain euroja (alle kympin).

Vierailija
20/57 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstö on eriasia. Ryöstö tapahtuu omistajan läsnäollessa. Varkaus ei ole niin paha. Löytäjä saa pitää on sanonta. Kun omistaja ei ole vahtimassa rakasta asiaansa niin silloin saa lainata tai viedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi