Miksi kälätät pihalla puhelimeesi kaikki yksityisasiasi? Tiedätkö, että kaikki muut asukkaat kuulee ne?
Miksi et puhu puhelimeen sisällä? Onko sillä eroa, kuuleeko lapsesi/puolisosi ne sisällä vai ikkunan kautta sisälle, kun kälätät pihalla? Minäkin kuulen ne sisälle, kun ikkuna auki.
Kommentit (22)
Koska naapureille aivan sama mutta omien lasten ei tarvi kaikkea kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Koska naapureille aivan sama mutta omien lasten ei tarvi kaikkea kuulla.
Sulje sitten ikkunat tai mene kauemmas puhumaan. Ne nimittäin kuulee ne, kun teillä on ikkunat auki.
Ullanlinnassa asuessani homonaapurini puhui todella kovaa pienellä parvekkeellaan eiliset ryyppäämisen ja panot 😖
Ja en minäkään niitä välittäisi kuunnella
T: naapuri
Vaikka kuuliskin niin sopii käyttäytyä asiallisesti.
Ehkä heillä ei ollut tarkoituksena puhua kovaa mutta puhelun aikana kiihtyvät/innostuvat tms. eivätkä enää huomaa miten kovaa puhuvat (ja missä puhuvat)?
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinnassa asuessani homonaapurini puhui todella kovaa pienellä parvekkeellaan eiliset ryyppäämisen ja panot 😖
Oliko ollut DTMssä bilettämässä?
Puhuiskin ulkona tai jossain muualla kuin kotonaan. Minä nimittäin kuulen naapurin puhelut sanasta sanaan. Känniörinät, sairaudet, nuoruuden panomuistelut, tuttavien kuulumiset, youn name it, kaiken.
En kälätä.
Miksi SINÄ yleistät ja väität olemattomia.
Vaikka kälätän pihalla, ei perheeni voi kuulla minua. Kälätän nimittäin jonkun toisen pihalla.
koska yritän opettaa talojemme juorueukoille, että samalla lailla kun kuulevat minun puheluni, niin heidäkin puheensa kuuluu kaikille... otan aikaa, että milloin ne oppii ja oivaltaa... ajattelen, että mitä pidempään siinä menee, sitä älyttömämpiä he ovat
No samalla tavoin tommoset tyypit huutaa asioitaan julkisissa liikennevälineissä. Ehkä jotkut vaan tarttee sen kuulijakuntansa, vaikkei muut halua siihen kuuluakaan..
No kuule ihan sama, jos tietääkin.
Laita korvatulpat, jos noin häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Puhuiskin ulkona tai jossain muualla kuin kotonaan. Minä nimittäin kuulen naapurin puhelut sanasta sanaan. Känniörinät, sairaudet, nuoruuden panomuistelut, tuttavien kuulumiset, youn name it, kaiken.
Ainakin sinun naapurillasi on mielenkiintoisemmat jutut kuin minun naapurillani :D Hän huutaa puhelimeen joka päivä loputtomiin JOO, JOO, JOO, JOO, JOO, JOO, JOO, JOO... Välillä mietin, että miten hän jaksaa jatkuvasti puhua sellaisen ihmisen kanssa, jonka juttuihin ei mitään muuta saa sanottua väliin kuin joo.
Muuta sellaiseen asuntoon, johon naapureiden kälätys ei kuulu.
En ole ikinä ymmärtänyt kailottajia. En ikinä soita kenellekään varta vasten julkisilla paikoilla. Jos puhun valmiiksi puhelimeen ja joka puolella on korvapareja kuulemassa, en puhu mistään yksityisestä vaan sanon, että olen nyt täällä ja tuolla, en viitsisi puhua täällä aiheesta. Julkisilla paikoilla etsin aina mahdollisimman rauhallisen nurkkauksen, jossa ei ole koko ajan joku kuuntelemassa.
No mitä sinä kuuntelet mitä se naapuri siellä puhuu. Itse puhun pihalla tasan sen takia, että haluan. Se on naapureiden ongelma jos salakuuntelevat.
Jotkut hullut huutavat kerrostalon rappukäytävässä: oma perhe ei kuule puhelua, mutta kaikki muut kuulevat. Joskus jopa vanhusten luona käyvät kotihoidon työntekijät soittavat puheluita käytävässä, onkohan ihan laillista?
No varmaan siksi, ettei kaikkien tarvitse tulla kysymään, miten teillä menee. On näet vähän kiire. Tulkaa jouluna kylään.