Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen niin äreä läheisilleni? Varsinkin naisystävälleni

Vierailija
06.08.2022 |

Olen jatkuvasti pinna kireällä. Treenaan, syön hyvin, nukun hyvin, käyn töissä ja ei sen suurempaa stressiä. Kaikki on sinällään hyvin. Rakastan avopuolisoani ja ollaan oltu yhdessä seitsemän vuotta. Piakkoin varmaan kosin, ja haluan lapsia hänen kanssaan. Ollaan vähän alta kolmikymppisiä.
Naiseni on kertakaikkisen perfect. Ei mitään mitä lisäisin tai ottaisin pois. Tiuskin hänelle jatkuvasti, ja en jaksa tehdä mitään yhdessä. Yritän muuttua, mutta vihaan itseäni tälläisenä.
Jees. Mitäs av-psykologit osaisivat sanoa?:D Niin nolo juttu, ei kehtaa läheisille edes myöntää miten pska mies olen tällä hetkellä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella naisesi on täydellinen ja haluat kosia häntä ja perustaa perheen hänen kanssaan? Vaikket edes halua viettää aikaa hänen kanssaan. Kaikki kuulostaa kyllä nyt niin ristiriitaiselta, että en ymmärrä millään.

Teetkö asiat niinkun läheisesi tai yhteiskunta odottaa vai elätkö noin omasta halustasi?

Hän on sellainen kuin naiseni haluan olevan. Fiksu, lempeä, sydämellinen, huomaavainen, kiltti, huumorintajuinen, urheilullinen, ahkera jne Paljon naisia tapailtu, ei ketään näin upeaa. Välillä kyllä mietin että onko hän liian kiltti minulle. Tai liian helppo. Kaipaanko haastetta. Ap

Ehkä kaipaat elämääsi draamaa ja riitelyä?

Vierailija
22/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella naisesi on täydellinen ja haluat kosia häntä ja perustaa perheen hänen kanssaan? Vaikket edes halua viettää aikaa hänen kanssaan. Kaikki kuulostaa kyllä nyt niin ristiriitaiselta, että en ymmärrä millään.

Teetkö asiat niinkun läheisesi tai yhteiskunta odottaa vai elätkö noin omasta halustasi?

Hän on sellainen kuin naiseni haluan olevan. Fiksu, lempeä, sydämellinen, huomaavainen, kiltti, huumorintajuinen, urheilullinen, ahkera jne Paljon naisia tapailtu, ei ketään näin upeaa. Välillä kyllä mietin että onko hän liian kiltti minulle. Tai liian helppo. Kaipaanko haastetta. Ap

Mutta miksi kaipaisin? Ei ole logiikkaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä meinasin. Kuulostaa, että pystyt vain järjellä miettimään, että hänhän on täydellinen, mutta joku tunne puuttuu. Oliko alussa tunteiden paloa vai aloititko suhteen, sillä hän on vain järjellä ajateltuna upea?

Vierailija
24/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä meinasin. Kuulostaa, että pystyt vain järjellä miettimään, että hänhän on täydellinen, mutta joku tunne puuttuu. Oliko alussa tunteiden paloa vai aloititko suhteen, sillä hän on vain järjellä ajateltuna upea?

Mutta kun en ole ikinä tuntenut oloani näin rakastetuksi, hyväksi kenenkään kanssa. :/Ap

Vierailija
25/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat draamaa ja riitaa, koska tällöin joku haukkuu sinut ja saat luvan kanssa tuntea olosi huonoksi. Ei ole lainkaan harvinaista, että ihminen oikein kerjää sitä, koska ei itse siedä itseään ja tahtoo ikäänkuin ulkoistaa tämän tunteen toisen aiheuttamaksi.

Vierailija
26/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat draamaa ja riitaa, koska tällöin joku haukkuu sinut ja saat luvan kanssa tuntea olosi huonoksi. Ei ole lainkaan harvinaista, että ihminen oikein kerjää sitä, koska ei itse siedä itseään ja tahtoo ikäänkuin ulkoistaa tämän tunteen toisen aiheuttamaksi.

Tämä! Jos koet että naisesi on täydellinen ja samaan aikaan itse et pidä itsestäsi ihmisenä, rupeat äksyilyllä hakemaan reaktioita. Haluat että hänkin sanoo sen sinulle että olet paskatyyppi. Siksi ap se terapia.

Vierailija
27/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nyt niin, että Ap:n puoliso on kirjoittanut tämän tekstin. Kuulostaa niin teennäiseltä ja kertakaikkisen typerältä.

Vierailija
28/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vielä että tiedostan olevani hieman itsekäs. Olemme tästä jutelleetkin. Viimeeksi raivostuin mummollekin turhasta. Tämä on ihan normaalia itselläni nykyään. Ja treenaannpaljon, kasvatan lihaksia, en ole tietoinen testotasoistani. Sänkypuuhatkaan ei sinällään innosta vaikka haluaisi. Nainen tekee aloitteita onneksi! Ap

Liika treenaus ja testotasot. Sanot olevasi alle 30v mutta sänkypuuhat eivät kiinnosta. Nyt kipin kapin testiin. Testin voi tehdä kotonaa lähettää labraan. Esim puhti.fi sivustolla on miehille testi jossa mm testo mukana.

Vierailija
29/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulle on vaan tullut tuollainen käyttäytymistapa, että tiuskit toiselle. Siitä pystyy opettelemaan pois yllättävän nopeasti. Päätät vaan alkaa puhua hänelle ystävällisesti ja alkaa huomioida häntä. Se tuottaa tulosta tosi nopeasti kun huomaat, että nainen on onnellisempi. Kun jatkat sitkeästi siitä tulee sullekin uusi tapa puhua ja käyttäytyä.

Vierailija
30/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en ole ikinä tuntenut oloani näin rakastetuksi, hyväksi kenenkään kanssa. :/Ap

Sinulle tuntuu olevan tärkeää, että SINUA rakastetaan. Minä kysyinkin, että tunnetko itse mitään naistasi kohtaan?

Vierailija
31/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa olevan kuin minä, paitsi että olen nainen. En ole koskaan keksinyt syytä käytökselleni. Joka toistuu.

Liian läheiset ihmissuhteet eivät vissiin ole mua varten. Minäkin olen pajon saanut, mutten rakkautta, tai sitäkin olen saanut, mutten ole osannut vastaanottaa.

Ap toi alkaa oireilemaan vielä jollain tapaa. Et pysty loputtomiin olemaan noin. En tiedä, voisiko jokin terapia auttaa, tai vaikkapa jooga. Se tuo itselleni mielenrauhaa ja tasaisuutta. Muu treenaaminen saa jotenkin kierroksille, jooga antaa sieluun balanssia.

Lieneekö jotain diagnosoimatonta ADHD:tä tms

Vierailija
32/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa olevan kuin minä, paitsi että olen nainen. En ole koskaan keksinyt syytä käytökselleni. Joka toistuu.

Liian läheiset ihmissuhteet eivät vissiin ole mua varten. Minäkin olen pajon saanut, mutten rakkautta, tai sitäkin olen saanut, mutten ole osannut vastaanottaa.

Ap toi alkaa oireilemaan vielä jollain tapaa. Et pysty loputtomiin olemaan noin. En tiedä, voisiko jokin terapia auttaa, tai vaikkapa jooga. Se tuo itselleni mielenrauhaa ja tasaisuutta. Muu treenaaminen saa jotenkin kierroksille, jooga antaa sieluun balanssia.

Jatkan vielä: en haluaisi syyttää lapsuudenkotiani, mutta siellä ei kyllä osoitettu rakkautta oikein kenellekään, eivät vanhemmat keskenään eivätkä vanhemmat lapsiaan kohtaan. Jäin henkisesti hyvin yksin ja muutenkin sain selviytyä kaikesta yksin. Lieneekö tämä jättänyt jälkensä.

Vierailija
33/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus oireilee ärtyisyydellä.

Vierailija
34/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tunnista mielenterveysongelmista johtuvia oireita. Yöllä herääminen, raivostumispuuskat, ärtyisyys.

Kannattaa lukea esim. masennuksen oireista ja tehdä masennustesti netissä.

Vierailija
35/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko salaa ihastunut johonkin toiseen ja nyt et olekaan varma onko tuo tyttöystäväsi sinulle se oikea vai ei.

Vierailija
36/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa mitkä haukut ap sait ja heti kehotetaan eroamaan. Olen täysin eri mieltä!

Kykenet itsereflektioon ja osoitat vastuuntuntoa kirjoittaessasi asiasta tänne ja kyselläksesi neuvoa. Se on muutoksen alku, hienoa.

Myös masennus (ns.High functioning) voi oireilla noin. Ärtymys ja suuttumus on usein myös suojatunne, tunteena aktiivinen ja siksi helpompi kokea, mutta sieltä alta saattaa löytyä herkempiä ja kipeämpiä tunteita; häpeää, surua, epävarmuutta, riittämättömyyden kokemuksia. Moni ei näitä tunnista ja sitten arjessa tuittuilee.

Oletko lukenut esimerkiksi Mielenterveystalon sivuilta aggressiosta, masennuksesta ym.? Kannattaa tutustua niihin. Sinuna varaisin myös lääkärille ajan, kukaties onkin vaikka raudan puutetta tai testoissa häikkää, mahdollinen masennuskin kannattaa kartoittaa. Jos haluat, voit ottaa puheeksi myös lähetteen nettiterapiaan?

Tsemppiä, hyvä tuosta vielä tulee! Muutos on jo alkanut. :)

Vierailija
37/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä: en haluaisi syyttää lapsuudenkotiani, mutta siellä ei kyllä osoitettu rakkautta oikein kenellekään, eivät vanhemmat keskenään eivätkä vanhemmat lapsiaan kohtaan. Jäin henkisesti hyvin yksin ja muutenkin sain selviytyä kaikesta yksin. Lieneekö tämä jättänyt jälkensä.

Totta kai on jättänyt jälkensä. Mitä ei itse ole saanut, on vaikeaa muille antaa. Rakkauden osoittamistakin voi opetella. Tutustukaa avovaimon kanssa Väestöliiton nettisivuihin, siellä on paljon tietoa.

Vierailija
38/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tiedostat tilanteen. Oletko puhunut siitä puolisosi kanssa? Miksi hän sietää tiuskimistasi? 

Minä olin aikoinani suhteessa miehen kanssa, josta kuoriutui äreä räjähtelijä. Olin niin kiltti kuin osasin, mutta tajusin sitten erota. Hän kyllä tiesi, miten käyttäytyi, mutta hänelle se oli vain minun ongelmani, ei nähnyt syytä muuttua. Minä lähdin. Hänen ongelmansa oli mm se, ettei hän yksinkertaisesti tunnistanut tunteitaan, eikä siksi osannut ilmaista niitä, mikä purkautui turhautumisena ja suuttumisena. Hän kertoi minulle itse, ettei erota tunteita toisistaan. Esitti minulle pitkään ihan muuta, mikä oli etäsuhteessa helppoa.

Yksikään kumppani, ei mies eikä nainen, ansaitse sellaista keskenkasvuisuutta. Pitää ottaa vastuu omasta käytöksestään ja ilmaisustaan. 

Vierailija
39/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tuntuu olevan tärkeää, että SINUA rakastetaan. Minä kysyinkin, että tunnetko itse mitään naistasi kohtaan?

Tunnen. Rakastan maailmassa kahta ihmistä eniten, jotka ovat naiseni ja pikkuveljeni. Ap

Vierailija
40/43 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitti vastauksista, lueskelen ja opin!:D Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan