Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisena olette sairastaneet koronan?

Vierailija
06.08.2022 |

Itsellä 7. päivä menossa olo kuin jyrän alle jäänyt.

Hengitysvaikeuksia ym. vakavia oireita ei ole ollut , mutta kevyttä tämä ei ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile etsiä haulla vastaavia ketjuja viime viikoilta - niitä on useita. Olen kirjoittanut omat kokemukseni ja oireeni jo ainakin kahteen tai kolmeen.

Vierailija
2/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen reipas flunssa. Kesti viikon olla taas tolpillaan. Erotuksena normiflunssaan järjetön palelu ja kurkkukipu. Ikinä ennen en ole silleen palellut lämmön noustessa eikä mikään auttanut siihen tärinään . Pääsin onneksi suht vähällä kun vaikka samoihin aikoihin sairastuneita kollegoja ajattelee .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän nuha.

Vierailija
4/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin alkukeväästä 3vkoa pois pelistä eli töistä. Alkoi aivan yht'äkkiä keskellä työpäivää pääkivulla jota kesti sitten lääkkeestä huolimatta n.2-3pv ja seur päivänä (2) nousi kuume, pyöri 35,5-39 välillä vkonlopun ajan ja oli kuin raastinrauta rintakehällä. Olin ihan tukossa ja räkäinen+aivastelua.

Haju-ja makuaisti lähti viikon kohdalla ja pysyivät poissa n.2vkoa.

Olin aivan raato, en jaksanut kuin vessassa käydä ja sekin oli saavutus, nukuin viimeistään 5h heräämisen jälkeen päiväunet ja nukahdin jopa istualteen ja yöunet oli sellaisia 9-10h juttuja.

Oli myös muita pienempiä oireita kuten silmäkirvelyä ja vatsaoireita. Aivosumu oli hauskaa, olin tekemässä jotakin, vaikkapa voileipiä ja kääntyessäni jääkaapille ottamaan jotakin niin en enää muistanut, että mitä pitikään sieltä ottaa. Se muuten oire joka jossakin määrin jäänyt olemaan, muistijutut.

Koronan jälkeen 3 kuukautiset tulivat myöhässä, 4vrk, 5vrk ja 2vkoa ja eivät normisti ole ikinä myöhässä (paitsi 2 raskauteni vuoksi).

Että ei ollut mikään ihan kevyt pöpö, yritin 2vkon kohdalla palata töihin, mutta se jäi 1pvän yritykseksi josta päädyin työterveyteen suht laajoihin tutkimuksiin (mm keuhkortg, verikokeita, sydänlihastulehdusmarkkerit jne).

Vierailija
5/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin alkukeväästä 3vkoa pois pelistä eli töistä. Alkoi aivan yht'äkkiä keskellä työpäivää pääkivulla jota kesti sitten lääkkeestä huolimatta n.2-3pv ja seur päivänä (2) nousi kuume, pyöri 35,5-39 välillä vkonlopun ajan ja oli kuin raastinrauta rintakehällä. Olin ihan tukossa ja räkäinen+aivastelua.

Olin aivan raato, en jaksanut kuin vessassa käydä ja sekin oli saavutus, nukuin viimeistään 5h heräämisen jälkeen päiväunet ja nukahdin jopa istualteen ja yöunet oli sellaisia 9-10h juttuja.

Oli myös muita pienempiä oireita kuten silmäkirvelyä ja vatsaoireita. Aivosumu oli hauskaa, olin tekemässä jotakin, vaikkapa voileipiä ja kääntyessäni jääkaapille ottamaan jotakin niin en enää muistanut, että mitä pitikään sieltä ottaa. Se muuten oire joka jossakin määrin jäänyt olemaan, muistijutut.

Koronan jälkeen 3 kuukautiset tulivat myöhässä, 4vrk, 5vrk ja 2vkoa ja eivät normisti ole ikinä myöhässä (paitsi 2 raskauteni vuoksi).

Että ei ollut mikään ihan kevyt pöpö, yritin 2vkon kohdalla palata töihin, mutta se jäi 1pvän yritykseksi josta päädyin työterveyteen suht laajoihin tutkimuksiin (mm keuhkortg, verikokeita, sydänlihastulehdusmarkkerit jne).

Miten sitten, kun palasit töihin? Jaksoitko?

Vierailija
6/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin kevyt flunssa, ei kuumetta eikä muita oireita kuin vähän nuhaa pari päivää. Rokotukset otettu.

Vierailija
7/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten, kun palasit töihin? Jaksoitko?

Jaksoin, mutta muuta en sitten jaksanutkaan, tosin enpä jaksa normaalistikaan kummoisia, mutta se toinen juttu.

Mutta juu, jaksoin, tosin väsymystä joka oli normista poikkeavaa kesti varmaan vielä toiset 3vkoa, mutta en enää jäänyt pois töistä.

Muistan oireeni hyvin, koska kirjasin ne muistiin, ihan etenemisjärjestyksessä.

Listassa myös voimattomuus (käsien ylös nostaminen oli ponnistus), sormien pistely ja kuvotus. Ja yskänrokko ilmestyi loppuvaiheessa, se on minulla riesana ehkä 1x/vuodessa ja tuo korona toi sen huuleen.

Vierailija
8/8 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli,tai ainakin uskoin että oli,pikatesti näytti negaa mut perheessä juuri yksi sairastui tuolloin niin sen täyty olla covid, ei nuhaa, mut alko kurkussa tuntuu ihan kuin perus flunssa,sit tuli yhtenä päivä väsymys ja päänsärky,seuraavan päivä ohi, mut kurkkuun jäi köhä,pikkuyskä joka parantui huomattavasti hitaammin kuin normiköhä, 1 kuukauden taisi viedä köhä.Eli joo 1 kk.