Miten neuvolapsykologille pääsee?
Sairastan pitkäaikaista masennusta ja olen raskaana. Minulla ei ole lainkaan tukiverkostoa. Neuvolapsykologille on kuulemma puolen vuoden jonot, mutta pyysin päästä jonoon. Mutta psykologi hylkäsi lähetteen. Olen yrittänyt muutenkin pyytää neuvolasta apua, mutta avun saaminen tuntuu olevan mahdotonta. Tälläkö tolalla on ennaltaehkäisevä hoito, että odottavat sairaat äidit jätetään oman onnensa nojaan..?
Kommentit (33)
Olis kannattanut miettiä kaks kertaa hankkiiko lapsen vai ei, kerta noin masentaa
Vierailija kirjoitti:
Ratkaise asia. Unohda jonojen ihmettely ja kielteinen päätös. Hae apua vaikka soittamalla tämän osoitteen allolevalle asiantuntijalle. He kuuntelevat ja osaavat auttaa eteenpäin.
Heidän sivuillaan painotetaan,että masentunutta äitiä pitää auttaa jo raskausaikana. Et ole yksin, etkä jää yksin!
Ensi - ja turvakotien liitossa on juuri NYT tälläkin hetkellä mahdollisuus asiantuntijan kanssa chatin kautta keskusteluun!
Palvelu on tänään lauantaina auki klo 17:ään saakka.
Voi olla, että pitkäaikainen masennus on teidän kunnassa poissulkukriteeri neuvolapsykologille, jos tarjoavat lähinnä vain ennaltaehkäisevää apua. Mutta tätäpä ei tiedä kuin teidän kunnan neuvolantyöntekijät. Joten kysy miksi lähetteesi hylättiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis työtön. Jos olisir töissä voisit mennä työterveyteen vikiseen, sielläki on pstkologeja
Läheskään kaikilla työpaikoilla EI ole työterveyttä.
Neuvolapsykologilla keskustellaan varhaisesta vuorovaikutuksesta ja kehoitetaan sinua hakeutumaan aikuispuolelle hoitamaan omaa ahdistustasi ja masennustasi.
Olen pitkäaikaisella sairauslomalla enkä kuulu kirkkoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Neuvolapsykologilla keskustellaan varhaisesta vuorovaikutuksesta ja kehoitetaan sinua hakeutumaan aikuispuolelle hoitamaan omaa ahdistustasi ja masennustasi.
Neuvolapsykologille on puolen vuoden jonot, joten vauva ehtii syntymään siihen mennessä. Silloin varhainen vuorovaikutus onkin jo ajankohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei neuvolapsykologin työnkuvaan kuulu masennuksen hoito.
Missä sinun masennuksenhoitokontakti on? Terkkarissa? Pyydä sieltä käyntejä psyk sh:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Missä sinun masennuksenhoitokontakti on? Terkkarissa? Pyydä sieltä käyntejä psyk sh:lla.
Kävin siellä psyk sh:lla 3 kk, sitten sain läheteen psyk polille. Lähete hylättiin :( Julkisella mt-puolella on liian pienet resurssit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävin siellä psyk sh:lla 3 kk, sitten sain läheteen psyk polille. Lähete hylättiin :( Julkisella mt-puolella on liian pienet resurssit.
Ap
Niin onkin liian pienet resurssit. Ihan liian pienet. Oletko hakenut kela-terapiaa?
Hienoa hommata viattomianö kärsimään kun oma kuuppa on sekaisin.
Seurakunnan terapiaan voi mennä vaikkei kuuluisikaan kirkkoon!!
Ratkaise asia. Unohda jonojen ihmettely ja kielteinen päätös. Hae apua vaikka soittamalla tämän osoitteen allolevalle asiantuntijalle. He kuuntelevat ja osaavat auttaa eteenpäin.
Heidän sivuillaan painotetaan,että masentunutta äitiä pitää auttaa jo raskausaikana. Et ole yksin, etkä jää yksin!
www.ensijaturvakotienliitto.fi