Mistä te niitä mustikoita ja kantarelleja löydätte?
Minä kun meen metsään niin kaikki poimittu ja osa kehuu kuinka löytää ämpärikaupalla. Mutta paikkaa ei tietenkään sit voi paljastaa
Kommentit (25)
Eihän niitä paikkoja tietenkään paljasteta ettei kukaan tule omille apajille.
Metsästä. Mustikoita on ainakin joka paikassa nyt. Ei tietenkään kannata mennä ihan helpoimmille paikoille asutuksen viereen poimimaan, silloin on taatusti kaikki jo kerätty. Mutta vähän syrjemmällä on tilaa ja tarjontaa!
Mustikoita löydettiin kyllä, mutta niitä kanttiksis ei olla ikinä löydetty.
Ei kyllä oo yhtä paljon ku viime vuonna. Ainakaan minun vakipaikassa (eikå oo kerätty)
Stalkkaat jotain mummelia ja kun löytää paikan niin nuorempana ja nopeampana putsaat sen
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin Itiksen Prismasta.
Samaa asia Itis Prisma. ps.kaikki ei asu maalla tai maalais/ kylät kaupungit jossa metsät ,sienet,mustikat. lähellä.Kaiki Eivätkä omista autoa,jolla lähtee metsälle 50-100k päähän. Pensakin kallista.Halvempaa mennä prisma tai sittari ja ostaa sietä syksyn satoa.
No ei ole mustikoitakaan joka paikassa. Ainakin minun asuinpaikassani saa hakea mustikkametsää melko kaukaa, vaikka maalla asunkin.
Kantarellit eivät vielä ole kovin yleisiä näin pohjoisessa, silti jotkut ovat niitä onnistuneet löytämään, mutta miksipä he kertoisivat mistä...
No tuosta autotallin vierestä, 20m takaovelta. Siinä on ensimmäiset kanttarellit ja mustikat. Sit siitä muutama metri oli jo herkkutatti, mutta sen paistoin jo vanhimmalle lapselle aamupalaksi. Vadelmia ei ole tässä ihan pihassa, mutta mulla tulee niistä huono olo muutenkin.
Lapsuudenkotini lähiympäristöstä, paikoilta joilla olen sienestänyt yli 50 vuotta. Mustikkaa on joka puolella, tiedän jopa paikan jossa kasvaa valkoisia mustikoita. Tosin en hirveästi marjasta, viime syksynä keräsin 2 litraa puolukkaa, niitä on vieläkin jäljellä.
Itse asun Tampereella, keskustassa. Täällä löytyy kyllä jokaisesta pienestäkin metsiköstä mustikkaa, syvälle ei ole tarvinnut lähteä kun löytää omiin tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Tampereella, keskustassa. Täällä löytyy kyllä jokaisesta pienestäkin metsiköstä mustikkaa, syvälle ei ole tarvinnut lähteä kun löytää omiin tarpeisiin.
Totta! Ihan Pyynikiltäkin löytyy monenlaisia marjoja, mustikkaa, vadelmaa, ahomansikkaa, herukoita... Sieltä olen löytänyt myös elämäni ensimmäisen ja ainoan kurttusienen, jota en kuitenkaan hennonut poimia.
Kantarellit ovat toki eri asia, mutta täällä on ainakin ihan mahdotonta olla löytämättä mustikoita. Enkä asu kuin kolmen kilometrin päässä Turun keskustasta. Poimijoita riittää, mutta niin riittää marjojakin.
Sienten löytäminen vaatii hieman enemmän ymmärrystä niiden kasvupaikoista ja varsinkin syksymmällä kun lehdet tippuvat puista myös harjaantunutta katsetta jotta edes erottaa ne muun kasvillisuuden seasta. Nythän on ilmeisen hyvä sienivuosi meneillään/tulossa joten "saalis" on varmempi.
Mustikat kasvavat tietynlaisessa ympäristössä ja metsätyypissä. Sieltä niitä löytyy.
Mustikoita metsästä. Nyt ainakin meillä suurimmat ovat jossakin suon reunassa, jossa on riittävän valoisaa. Kanttarelleja täällä ei kasva, tai sitten ovat niin harvassa paikassa, että ei ole vielä koskaan sattunut kohdalle. Hyviä herkkutatteja löysin.
Omalta postilaatikolta löytyy useampi kilo kantarelleja, sieltä niitä keräilen sitä mukaa kun on käyttöä.
Metsästä. Ihan pieneltä alueelta. Kuusi- ja mäntysekametsää lähellä pienen tien vartta on mun paikka, sieltä löytyi kantarelleja ihan vahingossa etsimättä. Hakkuuaukeilla kai on sieniä myös, itse ainakin nähnyt, mutta en pidä muisat sienistä kuin kantarellit. Puolukkapaikkoja on sitten hakkuuaukeat yleensä. Pidä silmät auki, ihan vahingossa minäkin oman paikkani löysin kun menin alunperin vattuja katselemaan nähtyäni ne puskat tien varressa.
K-Citymarketista.