Tyylikäs toimistoasu ja valkoiset tennarit
Sopiiko sinusta? Silloin tällöin näkee, itse 5-kymppisenä vierastan. Mutta voisiko se olla tyylikästä, mitä mieltä? Vai vain nuorille? Käytän siis muuten mekkoja töissä,
Kommentit (40)
Suomessahan siihen kuuluvat tatuoinnitkin
Vierailija kirjoitti:
Ajat muuttuvat.
Useimmat tämän päivän sovinnaisimmat vaatteet ovat alkujaan miesten työ- ja sotapukeutumista ja nuorten vapaa-ajan vaatteita. Trenssi, kipparitakki, duffeli, kamelinkarvatakki, chukka-bootsit, loaferit... jopa oxfordit, nykypäivän kaikista konservatiivisimmat pukukengät joita näkee enää lähinnä lakimiehillä ja pankkiireilla, ovat alkujaan opiskelijoiden kapinalliset kengät!
Eli eiköhän lenkkarit ja hupparit ole pian tuon listan jatkona.
Kuulun itsekin tuohon konservatiivijengiin, mutta silti ajattelin, että josko tyyliä voisi hieman päivittää, mutta silti tyylikkäästi!
En haluaisi jämähtää kerran omaksumaani tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 68 v käytän hameen kanssa valkoisia, kukallisia ja on myös värillisiäkin tennareita. On niin tyttömäinen olo
Entä ne sukkahousut? Mulla on kyllä hyvät sääret (paras osa ruhoa), mutta niissäkin alkaa näkyä vähän suonikohjun tapaista, niin paljaat sääret ei oikein ole hyvä vaihtoehto toimistoon enää.
Minä hoidan hyvin sääret ja käytän itseruskettavaa, sellaista kevyesti ruskettavaa, sit hyvä kosteusvoide, kaikki luulee, että minulla on sukkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan pidä toimistotöissä umpinaisia kenkiä? Kyllä mulla on aina nätit, kevyet sandaalit.
Valkoiset tennarit käy kyllä muulloin tosi hyvin hameitten kanssa.Käytän kyllä umpinaisia kenkiä, kun käytän mekkoja ja sukkahousuja. Sandaalit ei oikein tunnu kivalta sukkahousujen kanssa.
Ei sandaaleja sukkahousujen kanssa, tietystikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 68 v käytän hameen kanssa valkoisia, kukallisia ja on myös värillisiäkin tennareita. On niin tyttömäinen olo
Entä ne sukkahousut? Mulla on kyllä hyvät sääret (paras osa ruhoa), mutta niissäkin alkaa näkyä vähän suonikohjun tapaista, niin paljaat sääret ei oikein ole hyvä vaihtoehto toimistoon enää.
Minä hoidan hyvin sääret ja käytän itseruskettavaa, sellaista kevyesti ruskettavaa, sit hyvä kosteusvoide, kaikki luulee, että minulla on sukkahousut.
Te, jotka ette käytä sukkahousuja hameen kanssa: onko teillä sitten avokassukat tai varrettomat sukat jalassa? Itse en kyllä pysty arvokkaita tai tennareita käyttämään ilman sukkia. Avokassukat ovat mielestäni surkeita, koska eivät pysy paikallaan vaan aina rullautuivat pois tai sitten näkyvät kuitenkin kengästä. Varrettomissa sukissa ongelmana se, että ne näkyvät rumasti.
Tämän takia käytän aina hameen kanssa sukkahousuja, myös kesällä ja lämpimällä säällä. Silloin myös tiedän, että sääret näyttävät hyvältä. Sääreni eivät rusketu lainkaan ja itseruskettavat näyttävät punaverikön iholla kauhealta. Sinertävät kalkkunakoivet ovat rumat, vaikka kuinka olisivat muuten kuosissa.
Minusta riippuu tosi paljon ihmisen muusta tyylistä ja asusta se, sopiiko tennarit hameen/mekon kanssa vai ei.
Kyllähän tennarit tekevät asusta epämuodollisemman ja rennomman, mutta ne voivat näyttää myös tosi hölmöltä hameen kanssa jos muu asu on tosi konservatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä minulle opiksi otettavaa, ja ideaa! Vaikka luulen, että omat vanhat arvet ja suonikohjunalut näkyy silti. Silti voisin tehdä viimeisinä lomapäivinä pienen ryhtiliikkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkistä itseruskettavaa käytät? Itse en ole onnistunut luonnollisen näköistä löytämään, joka sopisi vaalealle iholle eikä olisi läikikästä.
Minulla on tuttu, joka olisi voinut kirjoittaa tuon kommenttisi, ja ihan ystävällisenä huomiona, että kanssaihmiset kertovat usein valkoisia valheita toisilleen, jotta mielipahalta vältyttäisiin. Ikääntyneet, suonikohjuiset sääret eivät näytä hyvältä vaikka niihin sivelee itseruskettavaa. Olen itsekin 45-vuotias ja tämän ihan omakohtaisesti joutunut toteamaan. Aika aikaansa kutakin.
Tennareiden kanssa mulla on varrettomat, näkymättömät sukat. Harvoin käytän sukkahousuja, itseruskettavan laitan sääriin kesät talvet. 45 v.
Meidän toimistoetikettiin kuuluvat peittävät kengät eli varpaita tai kantapäitä ei saa näkyä. Ihan kuten perusasiana, että olkapäät ovat peitossa tai rintavarustusta ei tuoda esille.
Tennarit ovat hyvä valinta, niiden tulee kuitenkin olla todella siistit ja puhtaat. Mitkään urheilukengät ne eivät saa kuitenkaan olla. Myöskään urheiluvaatteet ylipäätään eivät kuulu toimistoasuun.
Tämä on Ruotsissa yhdessä isossa yrityksessä.
Kävelettekö samoilla tennareilla töihin vai vaihdatteko työpaikalla toimistotennareihin, jotka ovat vain sisäkäytössä? Valkoiset tennarit eivät kovin montaa ulkokävelykertaa siistinä kestä.
Sandaalit = sandaletit naisilla .
Vierailija kirjoitti:
Kävelettekö samoilla tennareilla töihin vai vaihdatteko työpaikalla toimistotennareihin, jotka ovat vain sisäkäytössä? Valkoiset tennarit eivät kovin montaa ulkokävelykertaa siistinä kestä.
Minä kuljen autolla töihin ja joo ymmärrän 100 % tuon, että tennareiden on oltava valkoidet ollakseen tyylikkäät toimistokenkinä. Ajattelin vaan, että voisiko tuo olla se yksityiskohta, jolla vähän tyyliään päivittäisi ja vähän rikkoisi klassista tyyliä, vai teenkö itsestäni pellen.
Mulla konttoriasu oli juuri tummansininen
Bleizeri
Tummansisiniset suorat
Valkoinen toppi
Valkoiset puhtaat lenkkarit
Olen 5 kymppinen, konttori Ruotsissa ja näissä kuteissa tämä mamma viihtyy 🥰
Voisiko millään käyttää muita kuin valkoisia tennareita? Ihan normaaleja dadcorelenkkareita. Vaikka tummansinisiä.
Käytän paljon valkoisia tennareita sekä hameiden, mekkojen että farkkujen kanssa. Suorien housujen kanssa en ole saanut niitä sopimaan.
Vinkkinä sukista: ostakaa valkoisia teknisiä, matalavartisia urheilusukkia. Ne eivät valu tennareissa eikä vartta näy juurikaan nilkassa.
N47, tj
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne umpikengissä ne varpaat muhii hiessä...
Ette te kai pidä kotonakaan sisällä umpinaisia kenkiä????
Aika moni on toimistotöissä jossain tuotantolaitoksessa, siellä käytetään toimistossakin turvakenkiä. Ja ne ei ole edes normaalit umpikengät, vaan hautovat paljon tennareita pahemmin.
Tennarit on ok kunhan ovat valkoiset. Muut näyttää siltä miltä lenkkarit ennen näytti, eli urheiluun tarkoitetuilta.
Lenkkarit on kivat koska eivät ole niin kalliit kuin nahkakengät
Ajat muuttuvat.
Useimmat tämän päivän sovinnaisimmat vaatteet ovat alkujaan miesten työ- ja sotapukeutumista ja nuorten vapaa-ajan vaatteita. Trenssi, kipparitakki, duffeli, kamelinkarvatakki, chukka-bootsit, loaferit... jopa oxfordit, nykypäivän kaikista konservatiivisimmat pukukengät joita näkee enää lähinnä lakimiehillä ja pankkiireilla, ovat alkujaan opiskelijoiden kapinalliset kengät!
Eli eiköhän lenkkarit ja hupparit ole pian tuon listan jatkona.