Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran sulla on lomapäiviä jäljellä syksyä/talvea ajatellen?

Vierailija
05.08.2022 |

Vai veikö kesäloma kaiken?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa syyskuussa ja viikko marraskuussa vielä jäljellä. . 

Vierailija
22/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 110pv lomaa ja lisäksi 560h saldoja jemmassa. Onneksi ei ole tarvinnut lomaa pitää ja yltsää saanut tehdä niin paljon kun haluaa. Ensi vuonna pidän 8kk palkallisen loman ja lähden Aasiaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomaa 4 vkoa ja talvelle 2

Vierailija
24/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa

Vierailija
25/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä kertynyttä lomapäivää olen käyttänyt nyt kesällä, seuraavien kimppuun pääsen ensi kesänä. Vaihdoin työpaikkaa tammikuussa. Lisäksi edellytin lupausta saada pari viikkoa palkatonta ensi kevääseen mennessä ennen kuin otin uuden tehtävän vastaan, joten palkatonta on viikko luvassa talvelle.

Kyllä on elämä leveetä näillä kunnallisten alojen "parin kuukauden" lomilla.

Vierailija
26/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki neljä kertynyttä lomapäivää olen käyttänyt nyt kesällä, seuraavien kimppuun pääsen ensi kesänä. Vaihdoin työpaikkaa tammikuussa. Lisäksi edellytin lupausta saada pari viikkoa palkatonta ensi kevääseen mennessä ennen kuin otin uuden tehtävän vastaan, joten palkatonta on viikko luvassa talvelle.

Kyllä on elämä leveetä näillä kunnallisten alojen "parin kuukauden" lomilla.

Meillä saa aina palkatonta, jos haluaa mutta monikaan ei edes lomarahoja vaihda vapaaksi kun ei niitä töitä sun poissaollessa kukaan tee. Sit saat taas painaa pitkää päivää kun palaat vapaalta.

Mulla jäljellä 18 päivää eli reilu 3 viikkoa ja muutama päivä ylityötunteja ja lisää tulee elokuun aikana kun kirin töitä kiinni. Aina voi pitää ihan palkallisen vapaan, jos vaan työt sallii.

Vierailija
27/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta vielä lomailen.

Vierailija
28/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin nyt 5 vkoa kesälomaa. Talveksi vielä viikko, matka jo varattu.

Vierailija
29/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 25-30 jäljellä.

Nyt olen 3 viikon kesälomalla.

Vierailija
30/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa jää talveksi.

Vierailija
31/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Osaako joku kertoa, kumpi on taloudellisesti ajateltuna fiksumpaa: ottaa lomarahat vapaana, VAI ottaa lomarahat ja pitää (tarvittaessa) palkatonta?

Molempiin on mahdollisuus, olen tähän saakka vaihtanut kaikki lomarahat vapaaksi. Mutta aloin miettiä, että erilaisten vuosibonusten ym. takia lomaraha on enemmän mitä 'päiväpalkka'.

Esimerkkinä saan vaikka 100e/päivä palkkaa, mutta bonukset huomoiden, "oikea" päiväpalkkani on 150e/päivä. Kun siis laskee kuukausipalkan+bonukset ja jakaa tehdyillä työpäivillä. Ja lomaraha maksetaan tuolla summalla.

Jos olen palkattomasti viikon pois, silloin kuukausipalkastani jää 500e pois (=5päivää/100e) ja jos otan lomarahaa viikon vapaaksi niin menetän 150e x 5 eli 750e.

Samaa olen koettanut laskeskella. Olen päätynyt siihen että yksittäisiä päiviä kannattaa ottaa mieluummin palkattomina. Kuit jos ottaisin liikaa putkeen palkatonta, vaikuttaisi se jo seuraavan vuoden lomien kertymiin, joten tarkkana on oltava. Lisäksi jos oikein optimoi, kannattaa vielä ottaa palkattomat sellaisena kuukautena jossa on paljon päiviä. Meillä palkattoman päivän hinta lasketaan jakamalla kuukausipalkka ko. kuukauden kalenteripäivien määrällä, esim. 31:llä. Niinpä helmikuussa palkattoman päivän hinta on muita korkeampi.

Vierailija
32/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää eli kaksi kokonaista viikkoa (meillä lauantait eivät kuluta vuosilomapäiviä). Kesällä käytin neljä viikkoa + saldovapaata + palkatonta niin, että sain kuuden viikon loman.

Vierailija
33/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on lomautusta syyslomaviikko ja jouluna 2 viikkoa.

Opettaja?

Vierailija
34/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on lomautusta syyslomaviikko ja jouluna 2 viikkoa.

Opettaja?

Tai koulunkäyntiavustaja.

Vierailija
35/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25pv, ma-pe, eli 5vkoa ja niistä lomarahan vaihtovapaita 7pv.

Juuri palasin 5vkon kesälomalta töihin. Olen parin vuoden ajan vaihtanut puolet lomarahasta vapaaksi ja niin tein tänäkin kesänä, vaikka vuosilomaoikeuteni onkin 38pv.

Arvostan vapaata huomattavasti enemmän kuin rahaa.

Lisäksi pidän satunnaisia palkattomia vapaapäiviä aina välillä.

Vierailija
36/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis,

Osaako joku kertoa, kumpi on taloudellisesti ajateltuna fiksumpaa: ottaa lomarahat vapaana, VAI ottaa lomarahat ja pitää (tarvittaessa) palkatonta?

Molempiin on mahdollisuus, olen tähän saakka vaihtanut kaikki lomarahat vapaaksi. Mutta aloin miettiä, että erilaisten vuosibonusten ym. takia lomaraha on enemmän mitä 'päiväpalkka'.

Esimerkkinä saan vaikka 100e/päivä palkkaa, mutta bonukset huomoiden, "oikea" päiväpalkkani on 150e/päivä. Kun siis laskee kuukausipalkan+bonukset ja jakaa tehdyillä työpäivillä. Ja lomaraha maksetaan tuolla summalla.

Jos olen palkattomasti viikon pois, silloin kuukausipalkastani jää 500e pois (=5päivää/100e) ja jos otan lomarahaa viikon vapaaksi niin menetän 150e x 5 eli 750e.

Tuon laskeminen on haastavaa, sillä paremmilla palkoilla palkaton vapaa saattaa vaikuttaa positiivisesti perittävien verojen määrään. Progressiivinen verotus.

Lähtökohtaisesti valitsisin sen mikä on työnantajan taholta mahdollista. Aina ei ole mahdollisuutta kuin toiseen.

Vierailija
37/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan nolla päivää lomaa jäljellä. Palkatonta pidän kuitenkin.

Vierailija
38/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, kun tänä vuonna sain 38 täyteen. (Vanhus).

Vierailija
39/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa + 3 viikkoa vanhaa lomaa.

Vierailija
40/48 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lomapäivää (lauantait ei kuluta) ja saldoja puoltoista viikkoa (tulee toki lisää koko ajan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme