Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastatko minimatkailua ja mikä on suosikkikohde?

Vierailija
05.08.2022 |

Me päätettiin miehen kanssa, että käytetään matkailurahat ympäri vuoden pieniin reissuihin. Aiemmin on ollut tapana esim. kesällä käydä 3 viikkoa Italiassa tai nyt korona-aikaan viime kesänä lapissa. Siihen ne rahat kuluikin ja sitten taas pitkä säästäminen seuraavaan. Nyt alkaa uusi elämä. Pieniä matkoja viikonloppuisin eikä mitään säästämistä ensi kesän pitkään matkaan.

Vinkkejä varten kyselen, mitkä olleet omia suosikkikohteitasi lyhyille matkoille. Me tykättiin Mathildedahlista pe-su ja Nauvo ja Jurmo (saaristossa) oli myös hauskat kohteet.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn välillä ottamassa pyrähdyksen Porvooseen (siis oikeaan eikä av-palstan). Pääsee stadista kesäisin hurmaavalla veneellä tai ihan vaan tavallisella bussilla. Kuljen vanhassa kaupungissa, voin poiketa museoon tai istuskelen kahvilassa/terassilla. Mussa asuu ehkä joku vanha sielu, kun kaipaan mukulakivikatuja ja vanhoja puutaloja.

Vierailija
2/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnahan se, kun tässä Helsingissä asutaan. Kesällä myös pk-seudun saaristo riittää hyvällä säällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppumatkat Suomessa nielaisee sen verran ison summan, että mieluummin sitten säästän vähän ja lähden jonnekin kauemmas. Rahalle ei mielestäni saa niin paljoa vastinetta täällä.

Vierailija
4/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Mathildedahl on kyllä ihana paikka. 

Turun saariston Kustavi on oma lempparini saaristosta. Siinä lähellä on myös Louhisaaren kartanolinna, jossa käyntiä suosittelen lämpimästi. 

Turku on myös mukava viikonloppukohde. Siellä on kivoja museoita, mm. Käsityöläismuseoalue ja Apteekkarin talo. 

Vierailija
5/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku ja Kasnäs ovat kestosuosikkejani lyhyelle lomalle.

Vierailija
6/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppumatkat Suomessa nielaisee sen verran ison summan, että mieluummin sitten säästän vähän ja lähden jonnekin kauemmas. Rahalle ei mielestäni saa niin paljoa vastinetta täällä.

Kyllä ne lentokoneessa maksaa. Ehkä muualla saa paremmin vastinetta, mutta lentomatkailu on oikeasti kallista. Ihan jo lentokentän pysäköintimaksuista alkaen. Nyt kesällä Hki-Vantaalla oli pakko syödä jotain, kun oli hirveä nälkä. Kaksi voileipää, kaksi pientä omenamehua ja kaksi kahvia noin 34 euroa. Missään ei ole noin kallista.

Vierailija
7/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku ja Kasnäs ovat kestosuosikkejani lyhyelle lomalle.

Kasnäs on kyllä ihana. Käydään noin kerran vuodessa. Sieltä pääsee myös esim. Örön saarelle ja Bengtskärin majakalle. Jos sattuu sadesää, on kuitenkin kylpylä ja kiva ravintola.

Vierailija
8/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lentokoneessa maksaa. Ehkä muualla saa paremmin vastinetta, mutta lentomatkailu on oikeasti kallista. Ihan jo lentokentän pysäköintimaksuista alkaen. Nyt kesällä Hki-Vantaalla oli pakko syödä jotain, kun oli hirveä nälkä. Kaksi voileipää, kaksi pientä omenamehua ja kaksi kahvia noin 34 euroa. Missään ei ole noin kallista.

Samaa mieltä tuosta, että lentomatkailu kallista. Ollaan käyty Kanarialla noin 12 kertaa eri saarilla. Halpaahan siellä on, hyvää ruokaa ja edullisia ostoksia, aurinko paistaa ympäri vuoden. Hotellin voi valita ihan kukkaron mukaan vaatimattomasta luksukseen, mutta 5-henkisen perheen lennot maksaa todella paljon, kun lapset ei enää pieniä.

Vierailija
9/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä pikaruokapaikan kahvi + lentokentän kaupasta riisipiirakka tai croissant, n. 1,50€/ nenu.

Vierailija
10/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna ja Tartto.

Vierailija
11/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny Tallinnassa päiväristeilyllä 5 kertaa tässä viimeisten 3 vuoden sisällä yksin museoita kiertelemässä lähinnä vanhan kaupungin alueella. Viime reissulla kävin Eesti Vabaōhumuuseumissa Rocca Al Maren alueella eli ensimmäisessä vierailemassani museossa vanhan kaupungin ulkopuolella ja seuraavalla kerralla varmaan tutustumassa lähemmin Telliskiven alueeseen, jossa en oo vielä käynytkään. Tallinna on ensimmäinen paikka ulkomailla, jonne oon matkustanut yksin ja nyt oon jääny koukkuun matkustamisesta Viroon itsekseni, kun oon huomannut pärjäävänsä siellä mun viron kielen taidoillani. Haluun tehä minireissun yksin tulevaisuudessa kans kotimaan puolella ja vierailla ainakin Haminan lippumuseossa, koska oon ollut iso lippu- ja vaakunafani jo pienestä pitäen. Muutenkaan en oo koskaan vieraillu vielä Kotkan ja Haminan suunnilla tässä elämässä.

T: viron kielen sivuaineopiskelija Helsingin yliopistosta joka on aloittanut viron kielen opiskelun jo 12-vuotiaana kansalaisopistossa syksyllä 2006

Vierailija
12/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On piristävää joku pikkureissu noin kerran kuussa. Aina on jotain odotettavaa. Hanko on suosikki. Porvoo myös kiva. Ylipäätään rannikkoseutu. Joskus vuokrataan mökki viikonlopuksi tai käydään risteilyllä. Joskus pitkä viikonloppu jossain euroopan kaupunkikohteessa. Kesällä ja vuodenvaihteessa kuitenkin myös vähintään viikon oikea matka. Yleensä kesällä 2-3 viikkoa, ja talvella viikko kun lomat ei riitä enempään. Talvella kanaria on vakio, kesällä Italia meilläkin yleensä.

Vierailija
13/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. On piristävää joku pikkureissu noin kerran kuussa. Aina on jotain odotettavaa. Hanko on suosikki. Porvoo myös kiva. Ylipäätään rannikkoseutu. Joskus vuokrataan mökki viikonlopuksi tai käydään risteilyllä. Joskus pitkä viikonloppu jossain euroopan kaupunkikohteessa. Kesällä ja vuodenvaihteessa kuitenkin myös vähintään viikon oikea matka. Yleensä kesällä 2-3 viikkoa, ja talvella viikko kun lomat ei riitä enempään. Talvella kanaria on vakio, kesällä Italia meilläkin yleensä.

Mä oon monta kertaa miettin tuota Hankoa, mutta mieheni epäilee paikkaa. Mitä suosittelet siellä ?

Vierailija
14/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen huhtikuusta syyskuuhun teemme mekin noin kerran kuukaudessa (varsinaisten kesälomareissujen lisäksi) viikonloppureissun jonnekin, viime kesänä taidettiin tehdä useampikin kun oli niin hienoja ilmoja. Puumala on ihan kiva ja etenkin maisemareitti sinne. Vääksyyn ja Pulkkilanharjulle on tehty useampikin piipahdus. Turku on kiva, samoin Porvoo, Naantali ja Rauma. Ja tietysti Tallinna.

Vierailija
15/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenperhe ei muuta tehnytkään kuin lyhyitä reissuja. Ei ollut rahaa eikä lomaa. Yleensä isä ja äiti yrittivät järjestää kesälomansakin peräkkäin niin pitkään kun oli ala-asteikäisiä lapsia kotona kesällä. Ja meitähän oli, koska kun isosisko meni kutoselle, minä aloitin vasta koulun ja pikkuveli kolme vuotta minun jälkeen.

Missä me sitten käytiin lyhyillä matkoilla, niin esim. Leirintäalueilla, jotka oli veden äärellä. Savonlinnassa käytiin monta kertaa, oltiin yötä mökeissä ja joskus hotellissa 1 tai 2 yötå. Savonlinna oli kiva kesällä. Tampereella käytiin Särkänniemessä ja yövyttiin aina niin lähellä, että kävelymatka. Yhdellä maatilalla Keski-Suomessa käytiin parikin kertaa lyhyillä lomilla. Siellä oli mansikkatila ja järvessä sai käydä uimassa niin paljon kuin halusi. Nuo maatilamajoitukset on hyvää vaihtelua, jos asuu kaupungissa.

Vierailija
16/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on täydellinen 2-3 yön reissuille. Halvat, lyhyet lennot, hyvä julkinen liikenne. Ravintolassa syöminen edullista. Aina löytyy uutta nähtävää. Parhaat reissut olen tehnyt joulutoreille. Pääsee aina fiilikseen

Vierailija
17/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kohteita ovat olleet Rovaniemi, Kuopio, Oulu, Turku, Rauma, Vaasa, Kokkola ja Kuusamo. Näistä osa on selkeästi kesäkaupunkeja ja osa talvikaupunkeja, osa molempia, Kuusamoon voi mennä kesällä ja talvella ja aina on paljon tekemistä upeissa maisemissa. Lapsiperheen mukava viikonloppu on Sotkamossa. Porvoota jo kehuttiinkin ja se on kaunis paikka.

Vierailija
18/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monta kertaa miettin tuota Hankoa, mutta mieheni epäilee paikkaa. Mitä suosittelet siellä ?

Olen eri, mutta kävin Hangossa pitkästä aikaa heinäkuussa. Olipa upea paikka.

Luonto oli vähän erinäköistä kuin täällä pk-seudulla, oli hienoja puita ja hiekkaisia tienpientareita. Siellä on monta hiekkarantaa ja meressä ei ollut ainakaan silloin sinilevää. Satamassa oli ravintoloita ja terasseja, vähän kauempana sitten rauhallisen oloisia kävelyreittejä. Mannerheimin vanhan kahvilan luona oli upeita kallioita ja merinäkymiä. Hankoon vievän tien luona olisi voinut käydä sota-aiheisissa museoissa.

Vierailija
19/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä pikaruokapaikan kahvi + lentokentän kaupasta riisipiirakka tai croissant, n. 1,50€/ nenu.

Ehkä nauran. Eihän lentokentällä ole muuta kauppaa kuin Alepa saapuvien lentojen puolella. Ei sinne edes pääse turvatarkastuksen jälkeen. Ja missä siellä on pikaruokapaikka, josta saat kahvin alle kolmella eurolla? Jossain on ollut tarjous, että jälkiruuaksi aterian jälkeen edullisempi kahvi, olisiko ollut 2 euroa, mutta ensin pitää syödä se ateria.

Vierailija
20/93 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivoja kohteita ovat olleet Rovaniemi, Kuopio, Oulu, Turku, Rauma, Vaasa, Kokkola ja Kuusamo. Näistä osa on selkeästi kesäkaupunkeja ja osa talvikaupunkeja, osa molempia, Kuusamoon voi mennä kesällä ja talvella ja aina on paljon tekemistä upeissa maisemissa. Lapsiperheen mukava viikonloppu on Sotkamossa. Porvoota jo kehuttiinkin ja se on kaunis paikka.

Sotkamo on kyllä huippu perhekohde läpi vuoden.