Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuussa Mallorcalle

Matkalainen
05.08.2022 |

Otettaisiin lennot SAS:ta, mutta tulomatkalla jää aikaa koneen vaihtoon Arlandassa 45 min. Molemmat lennot (meno-paluu) on SAS:n. Kone siis vain vaihtuu. Mutta kysymys onkin se että, tohtiiko ottaa lentoa jossa on aikaa vain 45 minsaa vaihtaa konetta?

Jos saisin vain asiallisia kommenttaja/kokemuksia, trollipeikot voi skipata tän =)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus suomalaiset matkustelua vihaavat taas kitisee 😂 Mut ehditte paremmin kun hyvin! Kun lennätte samalla yhtiöllä jatkolennon, niin laukkujen siirron suorittaa lentokentän henkilökunta. Niitä ei tartte venailla, Arlandan vaihtoalue on niin pieni, ettei montaa kymmentä metriä tarvi kävellä. Eikä "juosta" niiku joku omaan elämäänsä tympääntyny juntti tuos ylempänä tuskaili.

Vierailija
22/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matka on myyty kokonaosuutena entoyhtön tai matkatoimiston kautta niin myyjä vastaa siitä että vaihtoaikaa on tarpeeksi. Siis jos missaat jatkolennon, olet oikeutettu uudelleenreititykseen ilman lisäkuluja.

Jos olet itse ostanut lennot yksittäisinä, olet itse vastuussa myöhästymisestä. Voi tulla kalliiksi päästä kotiin jos missaat lennon.

45 min vaihtoaikaa kuulostaa todella lyhyeltä. Monesti lähtöportti menee kiinni vaikka kone olisi vielä kentällä. Eli matkustajia ei enää oteta sisään vaikka jatkolento olisi myöhässä. Eli kyllä tuossa on hyvät mahdollisuudet joutua hankaluuksiin.

Komppaan tätä kirjoittajaa myös. Sitä paitsi, mitä kauemmin olette vaihdosta johtuen matkalla, sitä enemmän kuluu rahaa kaikenlaiseen evästelyyn kahvioissa ja ajantappamiseen myymälöissä. (Arvaan, että itse etsityt yhteydet välilaskujen kanssa vaikuttavat nerokkailta löydöiltä. Säästöä loppujenlopuksi nolla.) Ottakaa nyt vain suora lento.

Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee? Ei ole pakko ostaa yhtään mitään!

No jossain vaiheessa tulee nälkä, jos lennot myöhässä, omia juomia ei myöskään kanniskella terminaaleista koneisiin turvatarkastusten välillä. Koneenvaihto ihan aikataulussakin sisällyttää riskin, että matkalaukku ei ehdi mukaan. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oot sitä mieltä, et SAS ei odota toista SAS:in konetta, vaan lähtee ennen aikojaan ja jättää laukut kentälle ja maksaa korvaukset perästä? Mielenkiintonen logiikka. Et oo paljoo vissii matkustellu?

Vierailija
24/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oot sitä mieltä, et SAS ei odota toista SAS:in konetta, vaan lähtee ennen aikojaan ja jättää laukut kentälle ja maksaa korvaukset perästä? Mielenkiintonen logiikka. Et oo paljoo vissii matkustellu?

Joo minä olen tämä typerä ilonpilaaja. Kaikki voi onnistua tai sitten ei ja tulee kalliiksi. Itse en matkailun ammattilaisena edes viitsi ajatella istuvani takit päällä jollain kentällä mahdollisesti sittenkin tunteja. Lisäksi vielä väsyneet ylikierroksilla käyvät lapset tai muu matkaseura. Kuten sanottu, homma voi onnistua, mutta tuollaista extraa en itse järjestä ehdoin tahdoin matkaani, joka kuuluu lomakokemukseen. Tunnen Arlandan, asiakkaiden älynväläykset, enkä ole persu. Kertokaa sitten reissun jälkeen mielellään kokemuksistanne. Syyslomat lokakuussa Euroopassa, kentällä taatusti väkeä, vaikka eivät olisikaan Mallorcalle menossa. Matkakohteesta en sano mitään, miksei lokakuukin.

Vierailija
25/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlanda about ruuhkaisin kenttä. En ottais.

Vierailija
26/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän niitä matkustajien väläyksii tulee Finnairin ja aurinkomatkojen matkapaketti lennoilla, jokka on täynnä matkapakettijuntteja 😁

Vierailija
27/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi varsinkaan näinä koronan jälkeisinä aikoina. Lentoliikenne takkuaa, olen lentänyt kevään/kesän aikana neljästi ja jokainen lento on ollut 20-60 minuuttia myöhässä. 45 minuutin vaihtoaika on jo lyhyt muutenkin, jos ensimmäinen lento on yhtään myöhässä niin ei ole toiveita keritä seuraavalle.

Vierailija
28/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kannattaa varautua siihen, että lento Mallorcalta takaisin voi olla myöhässä. Palman kenttä on tosi iso, vilkas kauttakulkupaikka ja ruuhkainen pitkine jonoineen. En ottaisi Suomessakaan jatkolentoa noin lyhyellä vaihtovälillä.

Vierailija
29/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom: En lähtisi Mallorcalle lokakuussa, siellä on jo viileää, lännestä asti alkaa Välimeri viiletä siinä syyskuun puolessa välissä.

Lähtisin lokakuussa Kyprokselle tai siitä itään päin. Kroatia ja Turkki ovat vielä lämpimiä.

No missä ne Kypros, Kroatia ja Turkki ovat? Välimerellä

Vierailija
30/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko varaus yhdellä lipulla eli jos SAS myy tällä yhteydellä ja vaihtoajalla, niin miksei. Ei missään tapauksessa kahta eri varausta.

Vierailija
31/32 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorca = erittäin kiva!

Lennot. Uskallatte sikäli, että jos lennot ovat samalla lipulla, lentoyhtiö hoitaa asian, jos myöhästytte. Todennäköisesti ehditte hyvin.

Itse en viitsis mennä moisella vaihdolla.

Vierailija
32/32 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus suomalaiset matkustelua vihaavat taas kitisee 😂 Mut ehditte paremmin kun hyvin! Kun lennätte samalla yhtiöllä jatkolennon, niin laukkujen siirron suorittaa lentokentän henkilökunta. Niitä ei tartte venailla, Arlandan vaihtoalue on niin pieni, ettei montaa kymmentä metriä tarvi kävellä. Eikä "juosta" niiku joku omaan elämäänsä tympääntyny juntti tuos ylempänä tuskaili.

Ollaankohan me oltu samassa Arlandassa 🤔

Vaihtolento oli ja seuraava portti oli 20 reippaan kävelyminuutin päässä. Kiire tuli eikä ollut todellakaan eka kerta. En lähde ikinä Arlandan kautta minnekään jos ei ole vähintään tunti vaihtoväliä, vaikka olisi kuinka saman lipun lennot.