Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomastressi - kun lomalle ei ole suunniteltu mitään

Vierailija
05.08.2022 |

Usein puhutaan lomastressistä siitä näkökulmasta kun lomailija on suunnitellut hirveästi tekemistä ja kokemista lomalle, eikä aikaa jää oleiluun. No minun stressini muodostuukin nyt siitä kun en sitä tekemistä ole suunnitellut, ellei pelkkää mökkeilyä lasketa. (Mökki on lähellä, käyn siellä pitkin vuotta) Kohta loma puolessa välissä ja kokoajan olen kahden vaiheilla että pitäisikö varata äkkilähtö johonkin, niin ei sitten syksyllä tuntuisi siltä että hukkasin monta viikkoa mahdollista matkailuaikaa pelkkään olemiseen. Työni ei ole haastavaa, joten en varsinaisesti ole kuormittunut työvuodesta. Nyt ahdistaa vain se että jos syksyllä kaduttaa tämä oleilu, joka ei ehkä ole kuitenkaan mitään rentoutumista (koska en osaa..?). Varsinkaan kun taas syksystä ei tiedä, tuleeko matkustusrajoituksia jne ja painaahan tässä taustalla tämä kaksi vuottakin kun oikein mihinkään ei päässyt. Muilla lomailijoilla samoja mietteitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisten elämä hankalaa. Parasta mitä lomalla on niin on se kotona olo, pitkään nukkuminen ja oleilu. Kun tympäisee niin sitten käy jossain mutkan ja taas on hyvä olla kotona.

Kyllä ihmiset itse keksivät stressiä ja ahdistusta. Onko se niin, että pitäisi loman jälkeen olla muille kerrottavaa huippu lomasta. Siihen kun ei kotona olo kuulu.

Vierailija
2/2 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ihmisten elämä hankalaa. Parasta mitä lomalla on niin on se kotona olo, pitkään nukkuminen ja oleilu. Kun tympäisee niin sitten käy jossain mutkan ja taas on hyvä olla kotona.

Kyllä ihmiset itse keksivät stressiä ja ahdistusta. Onko se niin, että pitäisi loman jälkeen olla muille kerrottavaa huippu lomasta. Siihen kun ei kotona olo kuulu.

Ei ole tarvetta päästä muille kehumaan tai kertomaan tekemisiä, pystyn aivan hyvin sanomaan etten tehnyt mitään ihmeempiä tai että olin vaan mökillä. Mutta sanoppa se, kuinka oppisi olemaan tekemättä stressiä itselleen milloin mistäkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän