Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baby shower ja lahjaetiketti - auttakaa!

hukassababy
05.08.2022 |

Ystävän toinen ystävä (en tunne häntä oikeastaan) kysyi, haluanko osallistua yhteisen ystävämme yllätys-baby showereille. Ilmoittauduin ilahtuneena tietysti mukaan, ja minut lisättiin yhteiseen viestittelyryhmään muiden osallistujien kanssa, joita en juuri myöskään tunne.
Sovittiin, että muutamat tekevät vaippakakun, jossa mukana muutamia pikku lahjoja, ja järjestävät brunssivaraukset ja kulut laitetaan sitte littiin, mikä kuulosti oikein hyvältä. Mainitsivat myös, että muita lahjoja ei porukalta tule, (ELLEI sitten itse halua! ) .
Nyt en sitte tiedä, kuuluuko tällaisen yhteispanostuksen lisäksi yleensä kuitenkin tuoda myös jokin 20-30€ henkilökohtaine lahja? Jos kaikki muut tuovat, tietenkin haluan tuoda. Jos taas ei, en halua ylipanostaa. Ystävää näen 3-4 krt vuodessa. Kuitenkin kun syntynyttä vauvaa mennään katsomaan, viedään yleensä jokin lahja lisäksi, vai? Olen ihan hukassa tällaisten vauvalahjaetikettien kanssa. Olemme yli 30-kymppisiä työssäkäyviä kaikki, odottava äiti myös. En kehtaa kysyä muilta siinä ryhmässä, koska en heitä juuri tunne. Ei ole kokemusta kuin yhdestä baby showerista ja siellä kaikki toivat vain henk. koht. lahjoja, joista yksi osallistuja oli varannut vaippakakun itselleen. Ystäväni alkavat odottaa esikoisiaan pitkien opiskeluiden ja työstarttailuiden jälkeen vasta nyt, joten ei ole kokemusta. Auttakaa pliis... 🙏

Entä jos ostan isoon laukkuuni "varuiksi" muutaman kympin henk. koht. lahjan ja kortin ja silmäilen paikalle päästyäni, ovatko muut tuoneet. Ja jos ei, säästän lahjan vauvan tapaamiseen. Olisiko järkeä, huh.. Miten itse tulkitset ja tekisit?

Kommentit (559)

Vierailija
1/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee just noin kun ehdotit. Ota se parinkympin lahja mukaan. Jos muut antavat, anna sinäkin.

Vierailija
2/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joko tälle Jenkeistä kopioidulle turhalle ja tyhjänpäiväiselle tilaisuudelle on muotoutunut suomalainen etiketti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joko tälle Jenkeistä kopioidulle turhalle ja tyhjänpäiväiselle tilaisuudelle on muotoutunut suomalainen etiketti?

Ei musta tuntunut kyllä tuntunut turhalta yllättää ystäväni iloisesti ja olla mukana järjestämässä juhlia. Harmi jos sinä et tykkää juhlia ystävien tärkeitä tapahtumia.

Vierailija
4/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnet ystäväsi ja teet juuri niin kuin sinusta parhaalta tuntuu.

Ei ole olemassa mitään erityistä vauvalahjaetikettiä, et ole siellä juhlissa suorittamassa ohjesäännön mukaisesti tehtävää tai esittämässä mitään roolia niitä muita vierailijoita (tai somea tai vauvajuhlaetikettiä) varten. 

Vierailija
5/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea tuo, että ottaa varalta mukaan jonkun lahjan, ja jos kukaan muukaan ei anna mitään, niin säästää lahjan siihen kun vauva syntyy. Itse tekisin niin tuossa tilanteessa.

Vierailija
6/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi omaa lahjaa, voisin viedä jotain pientä sitten, kun vauvaa pääsee katsomaan. Niissä baby showereissa, joissa minä olen ollut mukana, on aina koottu kimppalahjaksi jotain äidille ja vauvalle. Joku erityisen läheinen tai huomaavainen on saattanut jotain ekstraa antaa, mutta se on ollut poikkeus.

Vierailija
7/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kamalaa matkimista. Miten tämä hyväksytään. 

Vierailija
8/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei musta tuntunut kyllä tuntunut turhalta yllättää ystäväni iloisesti ja olla mukana järjestämässä juhlia. Harmi jos sinä et tykkää juhlia ystävien tärkeitä tapahtumia.

Tärkeä tapahtuma on lapsen syntymä - siis sitten kun se on syntynyt, ei etukäteen. Mitä vaan voi sattua...

Vierailija
9/559 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin täältä oman babyshower lahjani https://tinyurl.com/4ek9cck6

Löytyy moneen lähtöön kannattaa katsella.

Vierailija
10/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä kuuluu ostaa jokin pienimuotoinen lahja kun olen nyt useammassa babyshowerissa viime aikoina käynyt

Vierailija
11/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka Diorin lastenrattaat, ei maksanut kun 3800 euroa muistaakseni

Vierailija
12/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne. Soopaa.

Vierailija
13/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene sinne. Soopaa.

Totta. Babyshowerit ovat aika soopaa.

Vierailija
14/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin täältä oman babyshower lahjani https://tinyurl.com/4ek9cck6

Löytyy moneen lähtöön kannattaa katsella.

Muumit ja Disney hahmot on söpöjä :3

Vierailija
15/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika edulliset, mä ostin vauvoille ihan perus bugaboot Hollannista (halvemmat kuin suomessa) eikä mennyt kuin 1800€.

Siihen suhteutettuna diorit on aika halvat.

Vierailija
16/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika edulliset, mä ostin vauvoille ihan perus bugaboot Hollannista (halvemmat kuin suomessa) eikä mennyt kuin 1800€.

Siihen suhteutettuna diorit on aika halvat.

Meidän lapsi saa vain parasta mahdollista. Ostin juuri lv:n lasten vaatteita ison kasan.

Vierailija
17/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshowereihin yleensä kuuluu myös joku pienimuotoinen lahja vaikka juuri se 20-50 euroa. Tosin lahjan hinnat voi sen porukan mukaan vaihdella esim Jenkkien Hollywood-piireissä annetaan aina useamman tonnin lahjoja eli oikeastaan mitään kiveen hakattua budjettia ei ole.

Vierailija
18/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin ehkä ainakin kirjan henkilökohtaisena lahjana ja mah. jotain muuta sen rinnalle riippuen siitä paljonko yhteiskuluihin menee.

Vierailija
19/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshowerit on jotain jekkituubaa, en menisi

Vierailija
20/559 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ymmärrä mitään lahjojen päälle.

Osta äidille reilun kokoinen dildo iltojen iloksi, koska synnytyksen jälkeen miehen luikero kalu ei tunnu missään.