Työnhakuvelvoite 4 paikkaa/kk, kysymys
Tehdäänpä lyhyt ja ytimekäs kysymys. Hain kesäkuussa 12 työpaikkaa, elokuussa neljää. Olisko ollut mahdollista "siirtää" kesäkuulta haettuja pro forma -tyyppisesti elokuulle vai onko te-toimisto sitä mieltä, että ihan sama, vaikka haet 100 hommaa kuussa, seuraava velvoite on siitä huolimatta neljä?
Kommentit (68)
Jos ei lasketa neljästä vähemmäksi niin kohta karenssi. Mahdottomuus löytää loputtomasti joka kuukausi neljä paikkaa. Nyt on kolmas jakso lopuillaan ja en tiedä saanko kiintiön täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden jolla on vaan 2 paikkaa /kk mitä pitää hakea. Ei kannata hakea yhtään sen enempää kun on te-toimiston kanssa sovittu.
Mulla on vain 1 hakuvelvoite.
Miks vaan 1
Alueella on niin vähän työpaikkoja.
Metsässäkö asut?
Minulle ei TE-toimistosta ole laitettu minkäänlaista velvoitetta hakea yhtään työpaikkaa. Olen ollut aika pitkään jo työttämänä, joten katsovat varmaan, etten tulisi kuitenkaan saamaan mitään työtä. Ei ole myöskään tullut käskyä mennä kuntouttavaan työtoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden jolla on vaan 2 paikkaa /kk mitä pitää hakea. Ei kannata hakea yhtään sen enempää kun on te-toimiston kanssa sovittu.
Miks vaan 1
Metsässäkö asut?
No en asu metsässä. Ei pikkukunnassa ole kuin tietyillä aloilla töitä ja niihin en sovellu.
Hassua kun uusi malli ei ollenkaan koske kaikkia työttömiä: mulle ei ole vielä lainkaan ehditty päivittää henkilökohtaiseen työnhakusuunnitelmaan haettavien työpaikkojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lasketa neljästä vähemmäksi niin kohta karenssi. Mahdottomuus löytää loputtomasti joka kuukausi neljä paikkaa. Nyt on kolmas jakso lopuillaan ja en tiedä saanko kiintiön täyteen?
Meillä on varmaan ihan outo alue, koska täällä ilmoitetaan koko ajan työpaikkoja avoimiksi, joten haettavaa riittää. Missä päin Suomea ei ole 80 km säteellä uusia työpaikkoja avoinna?
Vierailija kirjoitti:
Hassua kun uusi malli ei ollenkaan koske kaikkia työttömiä: mulle ei ole vielä lainkaan ehditty päivittää henkilökohtaiseen työnhakusuunnitelmaan haettavien työpaikkojen määrää.
Ei minullekaan. Siellä lukee vaan, että "ei työ-orientoitunut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös neljään hakuun määrätty. Onneksi toistaiseksi tällä alueella on vielä työpaikkoja, joita voi realistisesti hakea. Ja kun töitä kovasti vielä haluaisin tehdä, niin lähetän vaatimusta useampia hakemuksia ja soittelen yrityksiin.
Haaveeksi tuo työnsaanti tosin taitaa jäädä, kun ikää on 61 vuotta, nivelrikot ja ahtaumat vaivaa niin, etten pysty polvistumaan, kyykistymään, kantamaan toisella kädellä vain muutaman kilon ja toisella korottamaan yli hartialinjan. Työeläkeyhtiön mielestä olen kyllä täysin työkykyinen. Vielä pitää 3,5 vuotta sinnitellä eläkkeelle pääsyyn saakka.
Olen ollut työelämässä kohta 43 vuotta eikä ole onneksi kremppoja. Kumma juttu, että ne iskevät työttömiin hanakammin kuin työssäkäyviin.
No minä jouduin työttömäksi juuri niiden vaivojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmaan ihan outo alue, koska täällä ilmoitetaan koko ajan työpaikkoja avoimiksi, joten haettavaa riittää. Missä päin Suomea ei ole 80 km säteellä uusia työpaikkoja avoinna?
Pohjois-Suomessa.
0 hakua kuukaudessa. Taikasana: ammatinvaihtaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks vaan 1
Metsässäkö asut?
No en asu metsässä. Ei pikkukunnassa ole kuin tietyillä aloilla töitä ja niihin en sovellu.
Meillä työpaikkaa vaihtavilla on näköjään erilaiset menetelmät käytössä. Hain heinäkuussa 14 työpaikkaa, niitä tuntuu riittävän ja olen ollut jo muutamassa haastattelussa. Työttömille ei näköjään näy työpaikat samalla tavalla kuin työssäkäyville tai sitten me emme halua elää naapurien elätettävinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minullekaan. Siellä lukee vaan, että "ei työ-orientoitunut".
Minulla ei lue tuollaistakaan. Mallia päivitetty viimeksi huhtikuussa. Tällöin luentosalilliselle työttömiä laitettiin joku sama kahden lauseen teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomessa.
Oikeastiko? Minäkin asun siellä ja töitä olisi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks vaan 1
Metsässäkö asut?
Meillä työpaikkaa vaihtavilla on näköjään erilaiset menetelmät käytössä. Hain heinäkuussa 14 työpaikkaa, niitä tuntuu riittävän ja olen ollut jo muutamassa haastattelussa. Työttömille ei näköjään näy työpaikat samalla tavalla kuin työssäkäyville tai sitten me emme halua elää naapurien elätettävinä.
Toki on luonnollista, että työpaikan vaihtaja saa paremmin töitä kuin työttömänä ollut. Se on aina ollut niin. Ja tulee olemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Suomessa.
Oikeastiko? Minäkin asun siellä ja töitä olisi tarjolla.
No niin asun minäkin ja töitä on vain tietyillä aloilla.
Voittehan te sieltä pikkupaikkakunnista hakea pk seudun paikkoja. Jos ei kuitenkaan oletettavasti tule valituksi, niin mitä väliä missä ne paikat ovat. Tätä peliä nyt vaan pelataan näillä ehdoilla.
Ei sitten ole tullut mieleen muuttaa sinne, missä töitä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks vaan 1
Metsässäkö asut?
Täällä on vain 20 paikkaa auki. Naapurikunnissa vielä vähemmän ja sitten seuraavat kunnat meneekin jo yli 80km päähän.
Vierailija kirjoitti:
Voit laittaa avoimen hakemuksen ihan minne vaan, vaikka paikalliseen te tstoon.
Olen ollut työelämässä kohta 43 vuotta eikä ole onneksi kremppoja. Kumma juttu, että ne iskevät työttömiin hanakammin kuin työssäkäyviin.